Toon posts:

Gedwongen slaapgedrag :Z voor hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Sinds kort is mijn computer servertje geworden. Ik heb twee HD's in dit computertje, waarvan de een heel veel herrie maakt en de ander weinig. Windows staat op het herrie ding.
's Nachts staat mijn computer ook gewoon aan, voor internet sharing van een paar kamergenoten van mij, maar zo heel af en wil de hardeschijf nog wel eens wakker worden, waar ook IK wakker van wordt.
Ik heb in Windows ingesteld dat hij na 3 min. uit gaat, en dat gebeurt idd ook, maar na een kwartier gaat ie standaard nog weer aan, no problem (voor standby modus denk ik). Alleen soms gaat ie willekeurig later ook opeens aan :(. Weet iemand een programma waarmee ik hem kan dwingen uit te blijven staan of een andere methode?

Thanx!
André

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:10

BaRF

bijna kerst

is dat niet bv scrrensaver die hem wakker schudt?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Nope, alleen mijn monitor gaat uit na een kwartier (standby modus), de schermbeveiliging staat gewoon uit.
Ter indicatie; mijn HD heeft bijna hele nacht uitgestaan, maar om half zeven ofzo begon hij opeens te draaien... (Vandaar dat ik zo vroeg wakker ben ;)).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb ik ook met mn Linux bak, elke dag om half 7 wakker door dat ding. Waarschijnlijk staat er iets in je scheduler die schijfactiviteit vereist (die van mij wel, en niet zo'n beetje ook :( )

Verwijderd

Zo'n sleeptime (HD power down) staat ook in je bios onder power management.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja, maar Windows regelt dat gewoon zelluf. Wat ik zoek is een methode om hem uit te HOUDEN, oftewel zorgen dat er geen aanvragen gemaakt worden... Kben alleen bang dat ik een nieuw HD moet hebben voordat ik weer rustig kan slapen ;).

Andre.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 08:49 schreef _JGC_ het volgende:
Heb ik ook met mn Linux bak, elke dag om half 7 wakker door dat ding. Waarschijnlijk staat er iets in je scheduler die schijfactiviteit vereist (die van mij wel, en niet zo'n beetje ook :( )
FreeBSD gaat om een uurtje of 3 's nachts als een idioot tekeer :)

Verwijderd

Wat dacht je van:

"Windows Update"
"Task Schedular"
"Swap file" (Tip: geen dynamische grootte instellen maar fixed)
"Temp files"
"Log files" (bijvoorbeeld IIS, Event monitor, firewall)
"Web proxy"

etc. etc.

WB

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 24 april 2002 22:51 schreef svdmeer het volgende:

[..]

FreeBSD gaat om een uurtje of 3 's nachts als een idioot tekeer :)
Gewoon ff de crontab aanpassen, loopt die van jou ook om half 7 :)
Pagina: 1