[smbfs] rw mounten?

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Onder linux mount ik mijn smb shares met
code:
1
mount -t smbfs -o username=user,password=pass //computer/share /dir

Maar de share is dan alleen voor root beschrijfbaar. De username die ik invul heeft op de server wel schrijf rechten, onder windows werkt het wel met dezelfde user...

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
je zal naast een username/password combinatie voor de share op te moeten geven ook een username(list) opgeven van users die vervolgens mogen lezen/schrijven naar de gemounte directory. dat ging met -user=username geloof ik (is alweer tijden geleden dat ik daar mee gewerkt heb).

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 06:49 schreef visionz het volgende:
je zal naast een username/password combinatie voor de share op te moeten geven ook een username(list) opgeven van users die vervolgens mogen lezen/schrijven naar de gemounte directory. dat ging met -user=username geloof ik (is alweer tijden geleden dat ik daar mee gewerkt heb).
Het werkt, je moet gewoon een extra optie uid=[username] opgeven en dan werkt het...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42
Dan kan alleen root en die user erop schrijven, maar dit kan natuurlijk voldoen voor jouw.

Als je uitgebreidere permissies wil kun je met fmask en dmask volgende de bekende manier permissies zetten voor user group world tijdens het mounten.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.