Welke hd's beste voor raid ??

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34
Ik koop binnenkort 2 nieuwe hd's (iets van 80 gig) voor mijn pc. Ze komen in raid 0 te staan. Ze moeten wel een beetje stil zijn en ook niet al te warm worden. Ik dacht zelf aan een Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) das dus het type 6L020J1 dus waar iets meer decibel vanaf komt toch :? of valt dat allemaal wel mee :? Ik heb al een hele poos met de search gezocht maar ik heb niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden :(

ps: Ik wou eigenlijk ook niet veel meer geld dan wat deze hd's kosten (ongeveer €300 ) uitgeven.

Martin

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 23:33

Rival24

I'll Be Back

Je kunt ook 2 IBM's nemen (120GXP of 60GXP) deze zijn iig stil...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 18:35

ThaHandy

Discovery Channel

maxtor is ook goed

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:32

Illusion

(the art of)

Het lijkt me dat je op zoek moet naar HDs met een erg lage latency. De transfer snelheid is eigenlijk niet zo belangrijk omdat ze toch in een raid staan. De latency is daarentegen een stuk belangrijker....
5400rpm is dan wel wat trager, maar is een stuk stiller en minder warmte.
Waar wil je ze voor gebruiken?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
mzz IBM is nog steeds een van besten in raid.

Enigste probleem is dat je nie weet hoelang ze leven :7

Ach ja, ik ga ervanuit dat die laatste serie wel ok is... :+

Verwijderd

Er zijn ERG veel problemen met Maxtor D740x schijven in RAID0. Ik hoor van sommige mensen dat ze wel goed performen, maar van heel veel anderen (waaronder ikzelf) dat ze extreem goed werken standalone, maar compleet b*tt werken in RAID0. Ik had standalone een score van 29000 (sisoft), en in raid0 net aan 32 - 33000 :r

Toen geruild voor 2x IBM 60GXPs. Die doen het gewoon altijd zonder problemen direct lekker snel in RAID0. Bovendien zijn ze ook redelijk stil (voor zover een 7200rpm disk stil kan zijn).

Ik was eerst ook bang voor de slechte naam die IBM nu heeft qua harddisks, maar ach wat, gewoon zorgen dat je backuppies in orde zijn (doet iedereen immers toch al ;) ) en als hij het na 2 jaar begeeft... Krijg je probleemloos een nieuwe :P

Een 2e beruchte slechte performer in RAID0 is de Seagate Barracuda IV. Die moet je gewoon NIET kopen voor een RAID0 array.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit kun je allemaal vinden via de search..

Dan kun je inderdaad ook meteen de problemen met de Maxtor 740-serie vinden, en dan kun je ook meteen de problemen met betrekking tot betrouwbaarheid met de IBM's vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.