Toon posts:

Auto reboot tijdens game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vanavond MOHAA over het netwerk aan het spelen met Winamp aan op de achtergrond.

Het eerste spelletje ging goed, maar later startten we een andere. In deze game, als ik iets typte begon het spel te flippen. Zo kon ik bijvoorbeeld niet meer strafen want dan begon het spel heel erg te trillen (je gun etc.) en schoot er af en toe automatisch een raket af.
Toen ik na een tijdje een nummer verder wou in winamp (kan via de game met toetsenbord, Logitec Cordless optical), liep het spel vast en stopte het geluid. Ik hoorde alleen nog maar mijn mp3tje. Niets reageerde meer in ineens verloor de PC de stroom en rebootte zonder verder aanleiding. Toen de PC opnieuw opgestart was, gaf hij aan dat er een fout was in het GeForce 4 programma, ik weet niet precies meer wat.

Hoe kan dit? Ik heb mijn GeForce 4 Ti4400 direct boven de Sounbblaster Audigy Platinum. (koeler van GeForce richting soundblaster). Zou dit kunnen komen door overhitting?

Verdere system specs:

P4 2 GHz
256 MB DDR Corsair
Asus P4B266, S-478,i845D,3xDDR,Audio, USB2.0
340W voeding
60 Gig 7200 rpm Maxtor

Ik draai alles via windows XP

WAT GEBEURDE ER?

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
heb je je cpu fan goed op je mobo zitten??
p4 heeft oververhitting beveiliging en zet zich zelf uit!!!

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Het pci slot direct onder het agp slot deelt het IRQ, dus je videokaart en je geluidskaart vallen onder hetzelfde IRQ, dit kan conflicten opleveren. Dus als ik jouw was keek ik ff in je moederbord boekje, welk slot niet gedeeld wordt. Ik zou sowieso de geluidskaart in een ander slot stoppen!

Verwijderd

Topicstarter
fan zit goed op CPU, er zit zelfs een overbodige fan in de kast (standaard chieftec)
Ik zal ff kijken naar die Audigy, ik heb nog 1 slot over dus prop hem daar ff in...
Als het nog een keer voor komt laat ik het wel weten... Alvast bedankt en als er nog andere mensen zijn met ect. oplossingen, dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles verplaatst (moest daardoor ALLES verplaatsten!, floppy, CD-ROM CDRW etc.. ben tot 02.30 bezig geweest :( )

Werkt nu weer normaal!