Toon posts:

Webcam als security camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een pakket om je webcam als security camera te laten dienen onder Linux zodat ie om de 2 sec een nieuw beeldje op een site geeft ??

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je zoekt software voor je Linux OS? Wat moet je dan in WOS? :P

Effe duwtje naar [forum=23] ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

onder Linux zodat ie om de 2 sec een nieuw beeldje op een site geeft ??
Daarvoor moet je echt bij de buren van WOS zijn namelijk NOS :) WOS = Windows Operating Systems

Verwijderd

Nog mooier is, is een camera te nemen (zo duur zijn ze niet geloof ik) en software gebruiken die op begint de nemen als er iets beweegt :)

Anders... tja, kijk eens op www.freshmeat.net of www.sourceforge.net

Verwijderd

Topicstarter
solly voor het verkeerd plaatsen, het zal wel door de tijd komen denk ik, hehe :Z

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:47

woutur

Klauwtjes uit!

Met Gspy en Motion kan je wel zoiets bereiken. Maar dat is dan ook meer een echte security cam: hij neemt alleen op als er iets in het beeld beweegt. Beide progjes hebben een optie om het dan naar een ftp up te loaden alwaar je het dan voor een webpage kan gebruiken.
Met Camstream kan je ook naar een ftp uploaden, is daar ook wel een leuk progje voor.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Ik heb gspy hiervoor eens bekeken en het is een redelijk project. De code is niet bepaald efficient maar voor het doeleinde is het meer dan voldoende... Volgens mij werkt het ook redelijk goed. :).

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er misschien ook echt een programmaatje voor Linux dat ie altijd voor live "streaming" kan zorgen, dus niet alleen wanneer er iets beweegt ??

Verwijderd

dat kan zo ongeveer elke TV-applicatie. :P.
Pagina: 1