het verschil tussen packets, workunits en blocks?

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 09:13
zie onderwerp...

voorbeeld:
[Sep 25 09:12:38 UTC] Retrieved 1 RC5 packet (27 work units) from server
[Sep 25 09:12:44 UTC] Sent 7 RC5 packets (27 work units) to server

bij de stats praten ze weer over blocks...

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Blocks == workunits

en er zitten meerdere workunits/blocks in een packet.

Een packet bestaat uit minimaal 1 en maximaal 32 blocks/wu (en voor proxy's max 64)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja, wat kan ik daar nu nog aan toevoegen? Hooguit dat het misschien handig is om bij grote packets (dus met veel wus) iig een checkfile te maken (dus als je pc crasht dat ie nog wel verder gaat met dat packetje...)

• DSmarty
  • Niet online
En voor de size (aantal wu's) in 1 packet kan je wel een preference opgeven, maar de laatste tijd krijgen wij (de dpc proxies) bijna alleen 1-2-3 WU packets, schiet dus niet op!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

NightBird

DPC-Crew Coding
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(...), maar de laatste tijd krijgen wij (de dpc proxies) bijna alleen 1-2-3 WU packets, schiet dus niet op![/quote]Daar hebben wij inderdaad ook erg veel last van...

Weet er iemand misschien iets waardoor die grote packets weer wat meer komen? Bijvoorbeeld vanaf welke keyserver je pproxy zijn/haar (:)) packets fetcht?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• IceStorm
  • Laatst online: 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik haal ze van keyproxy.tcw.cx en ik heb op dit moment bijna allemaal grote pakketten..
69 packets met 950 wus... Ik heb er net een stuk of 4 gedaan met 32 wus..

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 08:04

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 september 2000 13:43 schreef NightBird het volgende:
Daar hebben wij inderdaad ook erg veel last van...

Weet er iemand misschien iets waardoor die grote packets weer wat meer komen? Bijvoorbeeld vanaf welke keyserver je pproxy zijn/haar (:)) packets fetcht?[/quote]Je kan per e-mail blokjes ophalen en dat gaat meestal wel beter.
Stuur een e-mail zonder subject naar fetch@distributed.net met in de body:
numblocks=xxxx
blocksize=yy
contest=RC5

Met xxxx het aantal blokjes dat je wilt ophalen en yy de blocksize (meestal 32)

Na korte tijd krijg je de blokjes in je e-mail. Importeer ze met "dnetc.exe -import buff-in.rc5"

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Een key is natuurlijk een sleutel, waarmee de zin is geencoded.

Een workunit is een "unit" dat gegevens bevat van welke keys moeten worden getest. Dit is om te voorkomen dat 1 key meerdere keren wordt getest.

Packets zijn een verzameling van een of meerdere workunits. Ieder packet heeft een header met email adres en client gegevens. Stel: Je hebt alleen maar packets met 1 WU. Dan staat je email adres and stuff er steeds in. Je buff-out wordt dus enorm groot. Heb je packets met bv. 32 workunits, dan hoeft er maar een header per 32 workunits te worden toegevoegd. Je flush en fetch tijd zal dus erg korter worden.

Zie ook:
http://n0cgi.distributed.net/faq/cache/138.html

• DSmarty
  • Niet online
IceStorm --> Dat is of toeval, dat er wel wat grotere bijzitten, of die proxy heeft een kleine doorstroming, zodat de wu's wat langer blijven hangen daar, en een tijdje geleden hadden we idd mooie grote packets

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 22:23
Hmm ... ik kan dus blokjes hebben van 32*2^28?

Hoe stel je dat dan in op een pproxy? Mijn proxy haalt alleen maar blokjes van 8*2^32 en lager binnen

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Je proxy heeft daar geen invloed op.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 22:23
Hmm .. maar er is dus geen kans dat ik ooit een packet hoger dan 8*2^28 krijg?
Pagina: 1