Heb met mijn verder uitstekend draaiende A7V333 van begin af aan - en dat met alle uitgebrachte biossen - het probleem dat ik mijn Corsair XMS3000 geheugen (2x 256MB)wel Cas2 kan laten draaien, maar niet met 1T command.
Zodra ik 1T command "enable" post de computer, doorloopt het bios en gaat het scherm, zowel in Win 98SE als in Win XP op zwart.
Voedingspanningen ok, temp ok, alle mogelijke geheugentimings geprobeerd, ....helaas.
Vanavond maar eens geprobeerd Memtest 86 te draaien.
Daarbij doet zich het (voor mij vreemde) voor:
FSB 133/33 en CPU/MEM op 1:1 geen errors in de (default) tests.
Zet ik het geheugen asynchroon 4:5 dan krijg ik t/m test 6 circa 64 errors en na 8 tests 120 errors.
Verhoog ik de fsb naar 144 en CPU/MEM 1:1 dan regent het fouten, iets in de orde van enkele duizenden.
Omdat ik geen ervaring heb met dit testprogramma is mijn vraag: Wat voor waarde moet ik hieraan hechten?
Zodra ik 1T command "enable" post de computer, doorloopt het bios en gaat het scherm, zowel in Win 98SE als in Win XP op zwart.
Voedingspanningen ok, temp ok, alle mogelijke geheugentimings geprobeerd, ....helaas.
Vanavond maar eens geprobeerd Memtest 86 te draaien.
Daarbij doet zich het (voor mij vreemde) voor:
FSB 133/33 en CPU/MEM op 1:1 geen errors in de (default) tests.
Zet ik het geheugen asynchroon 4:5 dan krijg ik t/m test 6 circa 64 errors en na 8 tests 120 errors.
Verhoog ik de fsb naar 144 en CPU/MEM 1:1 dan regent het fouten, iets in de orde van enkele duizenden.
Omdat ik geen ervaring heb met dit testprogramma is mijn vraag: Wat voor waarde moet ik hieraan hechten?