[car] JBL P80.4

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35403

Topicstarter
Hi peepz!
Ik koop me binnenkort een nieuwe auto, maar nu rij ik nog ff met de Citroen Xantia van m'n ouders.
Hierin zitten reeds 2 oudere JBL's TL900 3-wegs(iemand maybe specs van deze dingen?) langsachter in een zelfgemaakte hoedenplank van 18mm mdf.
Deze zijn wel aangesloten op de achterste uitgangen van de originele Citroen radio, komt dus niet erg veel vermogen uit....
Daarom had ik gedacht om reeds een amp te kopen, die ik dan later ook in m'n auto kan gebruiken.
Ik wil direct toch een beetje een goeie en zeker ook wel een 4-kanaals.
Daarom had ik gedacht aan deze (http://www.jbl.com/car/product.asp?prod=P80.4&ser=POS&cat=AMP) JBL AMP. Wat denken jullie ervan, of zijn er betere verkrijgbaar voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

-Sander-

///M Powerrrrrr

Oi,

Als jij serieus die amp wilt gaan kopen, haal je zeker weten iets goeds in huis,!!! dit is namelijk de enige serie van JBL die goed is en lekker beukt!, deze amp heeft tenminste ook kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Lijkt me idd een goede amp. Shop wel even rond, soms kun je ergens een leuke aanbieding krijgen op oudere modellen. Blijf wel bij kwaliteitsmerken zoals JBL, Pioneer, Alpine of Clarion.

Echt vol laag zul je met 6x9s nooit krijgen (heb het zelf lang geprobeerd) maar ten opzichte van alleen een headunit scheelt een amp echt ontzettend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Wat is je budget voor een nieuwe 4-kanaals versterker? Misschien zijn er nog betere opties voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 11:46 schreef Celeron_clocker het volgende:
Wat is je budget voor een nieuwe 4-kanaals versterker? Misschien zijn er nog betere opties voor het geld.
Ik had gedacht aan +/- €300.
Kan ik 2 kanalen van deze amp apart bridgen om er bvb. een subwoofer aan te hangen?

Trouwens, die amp geeft 4 x 40 Watt (waarschijnlijk rms?) @4 ohm, is dit een beetje voldoende voor m'n 3-wegs jbl's die 100W aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 12:46 schreef KawaFD het volgende:

[..]

Ik had gedacht aan +/- €300.
Kan ik 2 kanalen van deze amp apart bridgen om er bvb. een subwoofer aan te hangen?

Trouwens, die amp geeft 4 x 40 Watt (waarschijnlijk rms?) @4 ohm, is dit een beetje voldoende voor m'n 3-wegs jbl's die 100W aankunnen?
Ja, die kun je bruggen ja. Niet alle 4-kanaals versterkers werken in Tri-Mode hoor! Je moet dus wel een kopen die dat wel doet.

Is die 100watt ook RMS? Het is beter als ze wat meer vermogen krijgen, maar 40watt RMS kan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 16:43 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Ja, die kun je bruggen ja. Niet alle 4-kanaals versterkers werken in Tri-Mode hoor! Je moet dus wel een kopen die dat wel doet.

Is die 100watt ook RMS? Het is beter als ze wat meer vermogen krijgen, maar 40watt RMS kan ook wel.
Wordt er met tri-mode bedoeld 2 kanalen bruggen voor een subwoofer en de andere 2 gewoon apart op andere speakers hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 16:53 schreef KawaFD het volgende:

[..]

Wordt er met tri-mode bedoeld 2 kanalen bruggen voor een subwoofer en de andere 2 gewoon apart op andere speakers hangen?
Ja, dat klopt. Dan heb je er dus 3 speakers aan hangen.
Pagina: 1