[windows] server hardware voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
ik heb een draaiend netwerk, daar is opzich niets mis mee. Nu heb ik nog een oude p75 , 16Mb. Daarop, wil ik Win 95 installeren, met Proxy+, wat nu op een andere computer staat.

Ik wil hier op een webservertje draaien, met wat info voor mezelf, en een FTP-tje, als ik ergens problemen aan het oplossen ben, voor software.

Is een P75 16Mb zwaar genoeg voor internet-sharing? Of zal het mijn snelheid heel erg veel verlagen?
Is Win95 een goede keuze?

FunFactory!

Je kan hier beter niets zetten....

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:52

Chakotay

Lick here to continue

Het is zwaar genoeg, maar win9x is nou niet echt een leuk server OS :) Als je het echt licht wilt houden linux erop kwakken en daar inetsharing een een web- en ftp server op installeren. Als je perse windows wilt hebben, wat meer geheugen erin doen in NT4 erop zetten (2k is beetje zwaar :) )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Linux is niet echt mijn sterkste OS, zal ik maar zeggen. Ik ben gisteren met FreeSCO bezig geweest, en de hoop maar op gegeven, tijdelijk.

Ik heb nog wel een NT Server versie liggen, maar die is te zwaar voor dit systeem en geheugen modules heb ik ook niet meer liggen. Zou het ook kunnen met een NT workstation, als ik die zou kunnen vinden?

FunFactory

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 24 april 2002 10:32 schreef FunFactory het volgende:
Linux is niet echt mijn sterkste OS, zal ik maar zeggen. Ik ben gisteren met FreeSCO bezig geweest, en de hoop maar op gegeven, tijdelijk.

Ik heb nog wel een NT Server versie liggen, maar die is te zwaar voor dit systeem en geheugen modules heb ik ook niet meer liggen. Zou het ook kunnen met een NT workstation, als ik die zou kunnen vinden?

FunFactory
Neem dan Smoothwall eens, die is duidelijk in te stellen voor de beginner :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
ben een volledig linux leek, maar freesco was nog wel te doen hoor. Let alleen op dat je 2 netwerkkaarten hebt die die standaard ondersteund.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 24 april 2002 10:32 schreef FunFactory het volgende:

FunFactory
freesco zal het prima doen op zo'n systeem (elke linux distro eigenlijk) mits je netwerkkaarten ondersteund worden.

NT4 kan best op zo'n systeem draaien, en voor enkel routeren van internet kan het prima op een workstation.

[topic=309815/1/998]

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Mijn interesse gaat uit naar LINUX, zou Mandrake 8.0 ook draaien?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 24 april 2002 17:48 schreef FunFactory het volgende:
Mijn interesse gaat uit naar LINUX, zou Mandrake 8.0 ook draaien?
Zonder Xwindows (grafische interface) wel.
Met zal da enorm traag zijn met 16mb ram.
Mandrake neemt ook aardig wat plaats in.

Neem debian of slackware oid.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb hier een Pentium 75 met 64MB RAM en een 4.0GB schijfje. Windows NT 4.0 Server als PDC, met SQL Server en Exchange 5.5, IIS4 (http&ftp) en Sygate voor de internetsharing..

Werkt als een trein.. veel IIS users gaat ie over zijn nek maar goed..

Op deze hardware kun je dus zeker wel een server draaien!! Maar ik zou wel eens kijken voor extra 2e hands geheugen.. En definitly, als je voor windows wil gaan, voor NT gaan.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 24 april 2002 17:57 schreef Predator het volgende:

[..]

Zonder Xwindows (grafische interface) wel.
Met zal da enorm traag zijn met 16mb ram.
Mandrake neemt ook aardig wat plaats in.

Neem debian of slackware oid.
in principe heb je op een server niet een grafische interface nodig (maakt configen misschien iets makkelijkers)
en idd mandrake heeft meer hd space nodig dan slackware (debian ken ik niet) zelf vind ik slackware leuker, maar dat terzijde.

Voor delen van internet en een simpel webservertje heb je aan deze pentium (met linux) genoeg. ftp kan ook, mits je hem echt helemaal alleen gebruikt, bij veel gebruikers zou je echt meer geheugen moeten plaatsen. (altijd aan te raden, maar een flinke swapfile/partition kan/moet ook.

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:13
Ik heb anders nog wel een PC voor je waar je een redelijke inet server van kunt maken, mail me maar ff: godhades@swirve.com als je interesse hebt want ik ga hem verkopen.

Mandrake 8.0 komt er standaart bij :D
maar ik kap zo met dit account want die is van een vriend van me....

“An elephant is a mouse with an operating system”

Pagina: 1