geheugen errors....

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
Hej mensen,

vraagje:
veel spellen zoals Quake 3 en SOF II en MOHAA crashen met een geheugen error...

enig idee welk hardware component fout zit?
kan ik geheugen ergens testen? is samsung RdRam
en zit 1 dimm dan 1 dummy en dan weer 1 dimm en dan weer 1 dummy

ligt het aan voltages?
hoe kan ik erachter komen?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
probeer eens iemand anders zijn geheugen modules er in te pleuren. Moest je nog fouten hebben , is misschien je gleuf waar het geheugen in moet stuk => Nieuw mobo :P
Probeer eens te kijke als er niet te veel stof op zit, heb ik ook eens gehad vroeger.

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Memtest86 (www.memtest86.com)

Dat is een heel goeie geheugentester

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• Lord_T
hmmzz heb hem ff 2 testen laten doen... dat wil zeggen 2x de standaard test van 7 testen en hij vond geen errors..

vaag........
kan het aan andere hardware liggen???
kan het aan windows xp liggen???

edit: het ligt niet aan het Oc-en....
heb hem nu terug op 1800 en geeft dezelfde problemen met bios defaults

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
heb nu alle tests laten doen en nog steeds geen fouten..

kan het om de een of andere reden zo zijn dat mijn windows aan het f@cken is en dat ik gewoon een herinstall nodig heb of ligt dit toch dieper en aan mijn mobo????

of aan mijn proc??????

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48

LopeZ

Too much is never enough

Move [forum=6] to [forum=7]

Verwijderd

Begrijp dat je twee modules hebt. Probeer eens met een module, 256 te werken, kijken hoe dat gaat. Eventueel omwisselen.
Windhoos opnieuw installeren wil nog wel eens helpen om rare vastlopers kwijt te raken. Maar weet je niet waar het probleem vandaan komt en das ook wel eens nuttig om te weten. suc6

• Lord_T
een P4 moet toch minstens 2 modules hebben?
anders draait het niet
en ik ken geen mensen hier in mijn omgeving met ook een p4 :(

Verwijderd

RdRam gaat toch in paren

<edit>
weer eeens net te laat
</edit>

• Lord_T
scheelde niet veel anders ;)

maaruh ik heb nog steeds dezelfde problemen.....
wie weet waar het probleem ligt?
ik niet meer namelijk :(
misschien is het windows maar das geen leuke bezigheid om ff te formateren en dan weer te herinstalleren
dat duurt lang en je moet alles er terug op zetten

en als het aan hardware ligt is alles voor niks geweest..

• Lord_T
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/lord_t_nl/geheugen_error.JPG

das de precies error :(

• Lord_T
een klein schopje omhoog....

Verwijderd

ge foto geeft een kruiseke

• Lord_T
klik hier op en je ziet hem ook ;)

• Lord_T
schopje ;)

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 18:50 schreef Lord_T het volgende:
schopje ;)
Niet al te vaak/veel schoppen aub.........
Heb je het geheugen er al uit gehaald, en even over heen gedaan??
Hoogstwaarschijnlijk zit het geheugen gewoon niet lekker...

Ik heb die foutmeldingen ook in windows gehad (win2k) en bij de herinstall was het over :-)

Maak even een ghost, installeer windows opnieuw, kijk of de errors weg zijn, zo wel, dan is het de moeite om alles opnieuw te installeren, zo niet, draai je ghost weer :)

• Lord_T
vraag: is het extra vreemd als hij exact iedere keer in dezelfde module een fout geeft?

of juist niet?

• Lord_T
heeeeeeeeeej

goed nieuws heb herinstallatie windows gedaan
ben nu zover dat ik geen fouten meer heb...
ok heb ook een nieuwe proc :( :( :( (was bij het in en uit zetten ergens een pinnetje verbogen en later zelfs afgebroken || paradigit gaat kijken of ze iets kunnen regelen voor mij gelukkig dus maar ff heel hard hopen ) en nieuwe ide kabel enzo maar heb geen fouten meer

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 23:31 schreef Lord_Asswipe het volgende:
Memtest86 (www.memtest86.com)

Dat is een heel goeie geheugentester
Ik heb zelf naar alle waarschijnlijkheid ook problemen met een geheugen module.

Ik heb er nu 1 modulle in zitten:
Kingston Dimm 256Mb DDR Sdram PC2100 CL25.

Ik heb een mobo:
Soltek SL-75DRV4(KT266A)

en procesor:
AMD Atlon XP 1800+ 266Mhz FSB, SocketA

Ik vraag me af of ik de geheugen-modulle wel mag testen met het programma memtest86 op boven opgenoemde systeem.

Als dit niet mag of kan, is er dan geen ander programma die wel op AMD systeem mag draaien?

• Lord_T
uit eigen ervaring lijkt het me niet een tester die afhankelijk is van het type geheugen, maar pin me er niet op vast
in de handleiding ervan staat namelijk dat het op een celeron 366 met 64 mb geheugen er tot 5 uur over doet bijvoorbeeld en ik heb hem dus met Rdram gedraait in 52 minuten

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 23:44 schreef ThaFinsy het volgende:

[..]

Ik heb zelf naar alle waarschijnlijkheid ook problemen met een geheugen module.

Ik heb er nu 1 modulle in zitten:
Kingston Dimm 256Mb DDR Sdram PC2100 CL25.

Ik heb een mobo:
Soltek SL-75DRV4(KT266A)

en procesor:
AMD Atlon XP 1800+ 266Mhz FSB, SocketA

Ik vraag me af of ik de geheugen-modulle wel mag testen met het programma memtest86 op boven opgenoemde systeem.

Als dit niet mag of kan, is er dan geen ander programma die wel op AMD systeem mag draaien?
Lijkt me geen probleem; draai vooral de 1e 7 testen, die geven vaak al voldoende uitsluitsel.

Verwijderd

Op de eerste regel van de website (http://www.memtest86.com) staat het volgende:
Memtest86 is thorough, stand alone memory test for x86 architecture computers.

Ik ben niet zoeen echte kenner maar heb het idee dat ik hier uit kan concluderen dat het niet op een AMD systeem kan werken.

Lees ik dat nou goed?

Verwijderd

Neen dat lees je niet goed en draai die test maar.

Verwijderd

Ik draai het programma nu en het lijkt prima te werken.
Hij begint direct te testen.
Moet ik niet eerst bepaalde instellingen doen?
Of kan ik het programma beter gewoon zo laten testen als hij nu standaard doet.

Hoe lang gaat de gehele test normaal duren.

Verwijderd

als i 7 tests heeft gedaan. Klopt het dat i dan weer vanzelf overnieuw begint? Of gaat i dam over op een ander onderdeel te testen?

• Lord_T
hij begint automatisch weer opnieuw....
maar aardiger is als je ff op c drukt en dan kiest at je alle tests wilt uitvoeren ipv de eerste 7

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 00:21 schreef ThaFinsy het volgende:
Ik draai het programma nu en het lijkt prima te werken.
Hij begint direct te testen.
Moet ik niet eerst bepaalde instellingen doen?
Of kan ik het programma beter gewoon zo laten testen als hij nu standaard doet.

Hoe lang gaat de gehele test normaal duren.
Dat staat in de handleiding, met daarbij ook de commando's en de verklaringen van de diverse tests

Verwijderd

Ik heb nu de eerste 10 testen volledig gedaan en ben nu bezig met test 11 van memtest86.

Ik heb tussendoor weer even geprobeert WinXP te instaleren.
Hij kwam nu weer even wat verder met installen, maar was nogsteed alleen bezig met het laden van programma's in het geheugen.

na voorbereiding van installen kwam een scherm tevoorschijn met 3 opties:
[enter] Windows XP instaleren.
[.....] ............repareren (weet niet meer wat er precies stond)
[.....].....................(derde optie weet ik helemaal niet meer)

Ik drukte zo snelmogelijk op [enter] (als ik te lang wacht dan hangt mijn PC) :?
Ik drukte vervolgens zo snel mogelijk op F8 (betekende dat ik akoord ging met de regelementen).
Vanaf dat moment kreeg ik weer een STOPSCHERM
In plaats van de error IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL kreeg ik nu de error PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA.

PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA betkend volgens mij toch echt dat ik een rotte Dimm er in heb zitten. (heb namelijk ergens anders op dit forum gelezen dat dit een rotte Dimm zou moet zijn)

Als ik de test (test 11 van memtest86) zonder fouten door wat moet ik dan doen?
1 Hoe dan ook een nieuwe Dimm plaatsen (heb er geen een liggen)
2 Het ligt niet aan de Dimm
3 .....

wat betekend PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA eigenlijk exact.

Hoop spoedig op jullie hulp.

Verwijderd

Ook test 11 heeft geen errors in mijn Dimm kunnen vinden.
Is het niet mogelijk om XP op mijn nieuwe HDD te installeren door deze HDD in een andere ouder systeem te plaatsen en vervolgens na instalatie weer terug te zetten in het nieuwe systeem?

Verwijderd

Eindelijk na wat instellingen in de bios er toch een OS (win2000prof) op mijn systeem kunnen installen.
(f(r)ontsizebus nu op 100Mhz gezet)
(geheugensnelheid nu ook even op 100Mhz)

Heb wel 5x de installatie moeten beeindigen, omdat er telkens een fout ontstond tijdens de instalatie.
Kreeg telkens een error: PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Ik ga nu proberen Win XP te installen via win 2000.
(winXP installen ging niet, dus eerst Win2000 geinstaleerd)

Vraag me alleen nog steeds af of PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA
iets te maken heeft met het geheugen.

Als het zeker is dat het aan mijn geheugen modulles ligt dan kan ik deze even gaan inruilen bij de leverancier. (als dit mogelijk is. Neem aan dat er gerantie op staat)

Om een volledig idee te krijgen van de problemen op mijn systeem kun je het beste de voorgaande replys lezen.

Hoop spoedig op reacties

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 29 april 2002 15:24 schreef ThaFinsy het volgende:
Vraag me alleen nog steeds af of PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA
iets te maken heeft met het geheugen.
Kán.
Maar het kan ook aan een brakke NTFS partitie liggen (geen idee hoe het zit met FAT32). Doe eens een scandisk/chkdsk. Ook schijnt het dat antivirus spul zulke foutmeldingen kunnen genereren, maar dat lijkt me sterk aangezien je dat al krijgt tijdens de installatie van Windows :)

Verwijderd

Ik heb gisteren met succes een scandisk uitgevoerd.
Dus geen defecte HDD.
Omdat het systeem tijdens de instalatie van win 2000 telkens op een iets ander gedeelte van de instalatie een STOP scherm gaf, lijkt het mij zeer duidelijk dat het geheugen brak is.
Het is mij al meerdere malen gezecht een nieuwe Dimm te plaatsen, maar omdat ik er geen meer heb liggen wil ik gewoon zekerheid hebben of het aan mijn geheugen module ligt.
Pagina: 1