Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telfort voicemail uitschakelen....

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is dat soms onmogelijk? Ik heb al meerdere pogingen ondernomen. Eerst de Telfort telefoniste te woord gestaan die me vertelde dat binnen 2 dagen uit zou staan, maar daar is na 2 maanden nog niets van waar.

Nu ik me weer begon te irriteren aan die voicemail ben ik wat gaan zoeken en zag ik ergens dat je naar ##002# moest bellen om alle vormen van voicemail in 1 keer uit te zetten. Ook dit blijkt niet te werken. Je krijgt de melding 'Telefoon Uitgevoerd', maar het werkt nog wel. :(

Iemand nog meer tips?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmmm ik heb gewoon gebeld en het was binnen een paar minuten geregeld..... ik meende dat ik mijn telefoon daarvoor aan en uit moest doen (nadat zij het veranderd hadden) dus ik zou als ik jou was nog maar een keer bellen

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Topicstarter
Vaag? Ik moest wachten op een brief (:?) die binnen 2 dagen zou komen.

Ik probeer met morgen 's ochtends, want nu kan het waarschijnlijk niet. ;(

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 23:29 schreef Alfredt het volgende:
ik meende dat ik mijn telefoon daarvoor aan en uit moest doen
Lijkt me sterk, het is allemaal buiten de telefoon om geregeld.
Maar de helpdesk kan het gewoon voor je regelen. Maar mijn ervaringen met de helpdesk zijn sowieso niet zo denderend. Als je geen oplossing krijgt kun je het best het gesprek beeindigen, nog een keer bellen en hopen dat je dan wel iemand treft met een IQ hoger dan je maandelijkse abonnementskosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ze vroegen ook de de emai code oid als ik me niet vergis. Waar is dat voor als ik vragen mag? Volgens mij is het een soort MAC address van bijv een NIC.

Verwijderd

IMEI code, dat is zeg maar het serienummer van je telefoon, je kunt die code opvragen door *#06# in te toetsen (werkt bij elke telefoon).

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 23:35 schreef [C] het volgende:
Ze vroegen ook de de emai code oid als ik me niet vergis. Waar is dat voor als ik vragen mag? Volgens mij is het een soort MAC address van bijv een NIC.
dat zit in je telefoon, kun je opvragen dmv *#06# in te toetsen en dan ok

<edit niet zo snel kammeraad :) >

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allen. Nu heb ik alleen nog 1 kleine (niet belangrijke) vraag. Ik heb dus zo'n postbank crap ding die direct van je rekening opwaardeerd. Alleen ik denk dat dit de rekening van mij pa/ma is. Hoe kan ik dat opvragen/veranderen? Of moet ik dat ook meteen vragen. >:)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 23:44 schreef [C] het volgende:
Ik heb dus zo'n postbank crap ding die direct van je rekening opwaardeerd. Alleen ik denk dat dit de rekening van mij pa/ma is. Hoe kan ik dat opvragen/veranderen? Of moet ik dat ook meteen vragen. >:)
Op het afschrift kijken :+
Je moest er 1000 euro (dacht ik, of in ieder geval zo'n soort bedrag) voor overschrijven op je spaarrekening, als je dat niet gedaan hebt kun je ervan uitgaan dat ie via je ouders is binnen gekomen en ook op hun naam staat.
Veranderen van rekeningnummer is niet mogelijk dacht ik, maar daarvoor zou je ook weer even naar die geweldige helpdesk kunnen bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dus een hele opgave morgen,

wish me luck! :D

Verwijderd

Je zou dit inderdaad via de helpdesk moeten kunnen regelen. Je kunt deze workaround eens proberen:
Schakel je telefoon bij bezet, geen gehoor en uit door naar een niet werkend nummer (bijv '0'). Je override hiermee de standaard doorschakeling naar de voicemail.
Hmmm, ik heb het net ff geprobeerd (Libertel), maar je moet wel een beetje creatief zijn met het kiezen van het niet werkende nummer. '0' accepteert ie iig niet, een telefoonnummer waar je het laatste cijfer van weg laat wel! Degene die je belt krijgt nu dus wel de "nummer-bestaat-niet" toon te horen als je onbereikbaar bent. Ik weet niet of dat een probleem is....
Op dinsdag 23 april 2002 23:50 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Veranderen van rekeningnummer is niet mogelijk dacht ik, maar daarvoor zou je ook weer even naar die geweldige helpdesk kunnen bellen.
Veranderen van rekeningnummer kan wel, hier zit een aanvraagformulier voor in het pakket wat je toen hebt gekregen. Je kan (kon) dat formulier ook invullen op de site van de Postbank.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Ik heb ook al van een aantal Telfort abonnementen de voicemail afgehaald, ging altijd hetzelfde.

1) Helpdesk bellen en medewerker (proberen!) te overtuigen van het feit dat het voicemaildoorschakel euvel bij Telfort ligt (en niet aan je eigen GSM)

2) Medewerker gaat (hopelijk) uiteindelijk navragen of dit echt zo is en komt er achter dat het idd aan Telfort ligt.

3) Medewerker rommelt wat in de pc en een paar uur (of zelfs 15 min) later ff je GSM aan en uit zetten en alle automatische doorschakelingen zijn geannuleerd.

succes dermee.. ;)

Wees consequent, maar niet altijd

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 08:29 schreef Ook het volgende:
Ik heb ook al van een aantal Telfort abonnementen de voicemail afgehaald, ging altijd hetzelfde.

1) Helpdesk bellen en medewerker (proberen!) te overtuigen van het feit dat het voicemaildoorschakel euvel bij Telfort ligt (en niet aan je eigen GSM)

2) Medewerker gaat (hopelijk) uiteindelijk navragen of dit echt zo is en komt er achter dat het idd aan Telfort ligt.

3) Medewerker rommelt wat in de pc en een paar uur (of zelfs 15 min) later ff je GSM aan en uit zetten en alle automatische doorschakelingen zijn geannuleerd.

succes dermee.. ;)
Hee jij bedankt, heb ik waarschijnlijk net de helpdeskmedewerker te pakken gehad aan wie jij het hebt uitgelegd :)

Maar weet iemand dan waarom die telefoon toch uit geschakeld moet worden? Want in principe heeft Johnny natuurlijk wel een punt.

• Ook

Ook

Yes I can!

Je telefoon neemt bij het "opstarten" de instellingen van de telfort centrale over. Vandaar dat ie even uit moet.
Als je een nieuwe doorschakeling in je telefoon invoert zie je ook altijd iets van "aanvragen..." op je scherm staan.

Je hoeft dus je telefoon niet uit te zetten, je kan ook alle doorschakelingen na verloop van tijd proberen te annuleren. Het aan en uitzetten van je GSM synchroniseert ds je instellingen met de Telfort instellingen, al je doorschakelingen zijn dan weg en je moet dan dus zelf de nieuwe doorschakelingen aanmaken

PS: je voicemailbox nummer is je telefoonnummer + 1000 (dus 06 12345678 heeft als voicemailbox 06 12346678)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op dinsdag 23 april 2002 23:50 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Je moest er 1000 euro (dacht ik, of in ieder geval zo'n soort bedrag) voor overschrijven op je spaarrekening,...
make that 1000 ouderwetse guldens, dat maakt dan 454,55 euro

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
waarom is die voicemail toch zo'n probleem? Ik heb er zelf ook last van, maar het moet toch mogelijk zijn om je voicemail aan of uit te zetten? Vorig jaar kon ik dat bij KPN...supereitje....

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op donderdag 25 april 2002 13:14 schreef Glacier het volgende:
waarom is die voicemail toch zo'n probleem? Ik heb er zelf ook last van, maar het moet toch mogelijk zijn om je voicemail aan of uit te zetten? Vorig jaar kon ik dat bij KPN...supereitje....
normaal gesproken moeten operators gewoon de netwerkcommando's uitvoeren. dus dan zou dat #200# (of zoiets) gewoon moeten werken. Dat gebeurd bij Telfort ook wel ff maar het systeem zet als een soort van beveiliging alles gelijk weer op default en dan is het weer terug |:( erg irritant :( en nergens voor nodig. Vodafone en KPN accepteren dergelijke netwerkcommando's wel gewoon.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Ook

Ook

Yes I can!

Telfort accepteert die commando's ook gewoon, alleen je moet eerst zelf bellen om de automatische doorschakeling van Telfort te annuleren..

De gedachte hierachter is dat als jij je telefoon om wat voor reden dan ook niet beantwoord, altijd de voicemail komt. Hierdoor betaalt eerst de beller, dan ga jij afluisteren en betaal jij weer, en dan bel jij (hopelijk) weer terug naar de beller zodat je nog een keer kan betalen. Je snapt dat dit het Telfort potje natuurlijk lekker ten goede komt aangezien de gemiddelde gebruiker echt niet gaat bellen naar een helpdesk (waar ze je dan ook nog eens rustig vertellen dat het echt allemaal aan je eigen GSM ligt...)

Pagina: 1