• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik heb een talkline vodafone 120 min. abo, en het is me nog niet helemaal duidelijk of het WAPpen van m'n belbundel afgaat. Ik heb de helpdesk gebeld en degene die mij holp zij dat het wel van m'n belbundel af gaat, maar op www.vodafone.nl staat dat wappen buiten je bundel omgaat.
Ik vind dat laatste erg raar, want als ik ga wappen bel ik toch gewoon een nummer en daar hebben zij toch niks mee te maken?
ALs iemand een antwoord heeft, graag, want ik wil erg graag weten of het van m'n bundel af gaat. Alvast bedankt

Verwijderd

Volgens mij moet je er apart voor betalen, zal even een Vodafonerekening opzoeken van mij.

Verwijderd

Volgens mij gaat het bij alle providers gewoon van je belbundel af.

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 15:15

Rob_de_Rechter

Dixeram

Als je je aanmeldt voor Tutch, dan krijg je een gewoon 020-nummer waarop je moet inbellen. Dit is een gewoon nummer en gaat dus van je belbundel af. Ergo, wappen dmv je belbundel.

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 21:08
Valt 100% zeker buiten de belbundel. Heb Talkline erover gemaild en die bevestigden het dat het erbuiten valt. Op de Vodafone site staat ook dat data/wap buiten de bundel valt.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 23:21 schreef Rob_de_Rechter het volgende:
Ergo, wappen dmv je belbundel.
Wappen gaat (over het algemeen) via een dataverbinding, dat onderscheid ziet je provider wel degelijk en op grond daarvan zouden ze, ook al wap je via tutch, het toch op een andere manier kunnen factureren, maar dat doen ze volgens mij geen van allen. Iig Ben en Telfort niet.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bij 'gewoon' vodafone gaat het niet van je belbundel af ;(

maar volgens mij kan je iig toch beter gprs nemen, is een stuk goedkoper :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 23:25 schreef doubleduh het volgende:
bij 'gewoon' vodafone gaat het niet van je belbundel af ;(

maar volgens mij kan je iig toch beter gprs nemen, is een stuk goedkoper :)
Ligt eraan hoeveel gegevens je binnenkrijgt en verstuurd.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img4/vodafone.jpg

• Martinus
  • Nu online
Moet je gewoon extra betalen. Heb wappen via Vizzavi gaat ook via een 06-50xxxxxx nummer dus(normaal via belbundel zou je denken)dat onderscheid is er welzeker.

no comment

• PipelineNoise
Ik wap via Jamba! en dat is via een 020 nummer. MAken ze misschien verschil tussen een ISDN en een analoge verbinding?

• doubleduh
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 23:26 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel gegevens je binnenkrijgt en verstuurd.
hmmja als je weinig wapt kan inbellen goedkoper zijn, maar dan moet je elke keer gaan zitten haasten, ff rustig wat doorlezen is er dan niet bij...

• PipelineNoise
Op dinsdag 23 april 2002 23:58 schreef doubleduh het volgende:

[..]

hmmja als je weinig wapt kan inbellen goedkoper zijn, maar dan moet je elke keer gaan zitten haasten, ff rustig wat doorlezen is er dan niet bij...
Wanneer kan je die GPRS gebruiken? Moet ik danb zo'n Data & Fax nummer aanvragen bij Talkline? En wat zijn de kosten van GPRS? Ik kon het nergens vinden op de site van Talkline.

• doubleduh
  • Niet online
hier staat wat meer info van Vodafone, maar ik weet niet of dat via talkline hetzelfde is...

bij Vodafone kan je gewoon naar een businesspoint gaan (ook als particulier) en het daar meteen aanvragen, waarschijnlijk kan dat met jouw abo ook wel, maar ik zou voor de zekerheid Talkline/Vodafone ff mailen/bellen.

• PipelineNoise
Vodafone 60, 120, 180, 240, 300 en 500: Piekuren: van ma. t/m vr. van 08.00 uur tot 20.00 uur. Daluren: in de overige uren en in het weekend. De belvoorraad is niet voor koop-, tarief-, buitenlandse, fax- en datanummers. Alle tarieven zijn excl. 19% BTW. Afrekening per seconde. Starttarief € 0,042 per geslaagd gesprek.
Dit heb ik van de Talkline site afgehaald. Wappen gaat toch niet over een datanummer (dat heb ik niet, dat moet je apart aanvragen), dus dat zou dan betekenen dat WAPpen via Talkline van je belvoorraad afgaat?

• doubleduh
  • Niet online
hmmja, alleen je weet niet zeker of ze inbellen op een wap-nummer zien als een data-nummer... (wat het eigenlijk wel is)

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 13:02
Op woensdag 24 april 2002 23:43 schreef ernstblaauw het volgende:

[..]

Dit heb ik van de Talkline site afgehaald. Wappen gaat toch niet over een datanummer (dat heb ik niet, dat moet je apart aanvragen), dus dat zou dan betekenen dat WAPpen via Talkline van je belvoorraad afgaat?
Een data nummer heb je alleen nodig als je wil dat iemand kan inbellen bij jou. Voor data verbindingen die je zelf op zet dus niet.
Bovendien is er een groot onderscheid tussen data en voice verbindingen, en vodafone ziet wel degelijk wat voor soort verbinding er gemaakt wordt en past dat ook aan in de billing.

Verwijderd

Ik heb vodafone (toen nog libertel) erover gebeld. er was toen weer een van de vele acties via internet om zo'n abo goedkoper te krijgen maar daar was wel wat haast bij.
Dus ik heb ze gebeld en die man vertelde mij dat ook "data-minuten" gewoon van de belbundel afgingen, dus ik snel dat abonnement bestellen. De volgende dag heb ik het voor de zekerheid toch NOG een keer nagevraagd en toen werd me verteld dat dit zeker niet zo was ! Dus die lui die daar aan de telefoon zitten weten het ook allemaal niet exact!

• waslijn
  • Laatst online: 10-03 21:08
Ik snap er nu niets meer van. Kreeg vandaag mijn factuur van Talkline zie ik dat er GEEN data in rekening wordt gebracht terwijl ik toch een keer of 10 gewapped heb via Jamba en Vizzavi.

Heb Talkline gebeld en die zeggen dat het buiten de belbundel valt. Er klopt dus echt iets niet.
Pagina: 1