Toon posts:

raid partitie 1 werkt, partitie 2 niet + meer fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een groot probleem :'(
ik kreeg vandaag me nieuwe hardware binnen
epox 8k3a mobo
amd xp 1900+ proc
2 x 256 dane elec ddr333 / pc-2700
soundblaster audigy
ati radeon 8500

nu had ik dus eerst een 20 gig schijf met windows xp in normale ide poort en 2 x 40 gig in raid0 aan raid controller
omdat die 20 gig naar een andere pc ging heb ik met partition magic die raid array (80gig) ingedeeld in 2 partities, eentje van 2 gig (nulletje vergeten erachter, wou eigenlijk 20 gig) waar ik dan windows op wou installeren en de rest dus gewoon voor bestanden enzo
dus in mijn nieuwe config zou alleen die raid array met 2 partities komen

anyway, ik dus zet alles in me kast, start op met bootflop met ondersteuning van cd-roms, probeer win xp setup te draaien, program cannot be run in dos mode, wtf, nahja dan maar meteen via cd booten, lukt, ik win xp installeren, blauw scherm met allemaal fouten blabla, rebooten , opnieuw installen maar steeds gaat ie voordat de werkelijke install begint naar zwart scherm met - en doet ie verder niks
met tegenzin dus maar windows 98 proberen, na vreemde schermen met rare tekens en het wegklikken van ontelbare foutmeldingen start windows 98 eindelijk op
videokaart, soundkaart enzo installeet ie wel, werkt gwoon maar hij geeft bij t opstarten wel steeds : beschermingsfout van windows, start opnieuw op
als je dan opnieuw boot start windows wel weer..
maar in windows staat bij apparaatbeheer een fout bij die raid controller dat windows door die controller niet goed kan starten
nu zie je in verkenner dus wel die eerste partitie van 2 gig, daar staat windows ook op en start ie ook gewoon van !
maar die 2e partitie, MET AL MIJN BACKUPS FILES !!!! zie je dus niet !
zou t komen omdat ik dus die raid controller heb overgeplaats naar een ander mobo ??
maar belangrijker, hoe los ik het op !!
kheb die files egt wel nodig :'(
had juist die partitie gemaakt voor backup
in raid controller bios staan gwoon beide hds dus
en als de hele controller niet werkt zou de 1ste partitie tog ook nie moeten werken...
eegt vaag
khoop dat iemand t snapt :P en me zsm kan helpen :)

owja, nog zoiets heel vaags, hij ziet me 3,5 inch floppydrive ook niet, alleen een 5.25 inch :?
kheb ofcourse geen 5,25 inch, wel 3,5 inch en heb die ofcourse nodig, oa om netwerkkaart te installen

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nog even voor de duidelijkheid, je hebt een stripeset met twee disks overgezet op een nieuw moederbord met een andere raidcontroller?
Mijn primaire reactie is dat je dan de stripe opnieuw moet initialiseren. Omdat je dat kennelijk niet hebt gedaan heeft het OS moeite met aansturen van de disk(en).
Heb je al geprobeerd alles terug te zetten in de originele configuratie?

[edit]
Ehm, niet zomaar gaan initialiseren overigens - dat betekent dat je in ieder geval alles kwijt bent.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk heb ik geen andere raid controller gebruikt
ik heb de FAQ wel gelezen hoor ;)

ik heb dus mijn bestaande raid set (dus controller en hd's) overgeplaats naar een ander mobo
het kan zijn dat ze verwisseld zijn, dus ene primary en andere secondary geworden (beide zijn master)
maar ik heb dat ook al omgedraaid dus daar moet het nie aanliggen

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 23:09 schreef effex het volgende:

lang verhaal
- Laatste BIOS al geflashed?? (28-03-2002)
- Ander PCI-slot geprobeerd?? (ivm IRQ?)
- RAID drivers geinstalleerd met installatie van Windows? (F6 voor niet-windows drivers oid.)

succes

Verwijderd

er komen bij mij toch wel een aantal vragen op zoals:
- was de raid config gepartitioneerd als extended partition?
- die 2 gig. wat is de cluster grote? als > 4k dan heb je een oneglijke format.
- heb je bij installatie xp ook de F6 gebruikt om de controller te installeren?
- laat je bios de 5 1/4 of alleen windows?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 12:09 schreef k_b het volgende:
er komen bij mij toch wel een aantal vragen op zoals:
- was de raid config gepartitioneerd als extended partition?
in mijn oude config wel, uiteraard voor het installeren van windows die nieuwe primaire partitie van 2 gig gemaakt voor windows
- die 2 gig. wat is de cluster grote? als > 4k dan heb je
een oneglijke format.
weet ik niet, gewoon standaard wat ie in fdisk doet..
- heb je bij installatie xp ook de F6 gebruikt om de controller te installeren?
heb win98 gedaan dus das nvt
heb in windows de drivers van raid controller geinstalleerd vanaf de bijgeleverde cd
staat geinstalleerd maar met vraagteken/opmerking/fout dat windows daardoor dus niet goed kan starten
- laat je bios de 5 1/4 of alleen windows?
wat :? :)

Verwijderd

ik denk dat het maken van een extended voor een primaire partitie al een probleem op zich vormt, maar dat is niet zeker.
daar van > 4 kb kan als je binnen fdisk misschien ook partition magic niet aangeeft dat hij schijven moet gaan gebruiken boven de 2 gig.
sorry dat 5 1/4 was inderdaad onduidelijk. bedoelde of je bios het kan zien.
probeer es die andere hdd effe in je systeem te hangen zodat de oude hdd config weer is zoals het was. ik denk dat de 78 gig het dan weer wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
zo, khad me oude hd teruggehangen in me nieuwe systeem maar dat ging ook voor geen meter maar nu die raid set in mijn oude systeem en dat gaat goed :)
net alle bestanden van die raid set naar me oude hd gekopierd als backup zodat ik die raid set helemaal leeg kan gooien

maareh als je die raid array verwijderd en een nieuwe maakt zijn alle partities weg he ? dan is t weer 1 schijf waar ik gewoon windows op kan installeren toch ?
en moet ik dan VOOR de installatie op F6 drukken en die raid controller installeren ? of doet win xp dat gewoon zelf allemaal...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, kheb nu dus alles leegehaald, primaire partitie gemaakt
windows 98 installeert gewoon goed, gaf in windows zelf nog wele en fout van die raid controller maar nu niet meer
maar win xp wil er echt niet op !
als ie direct van cd installeert gaat ie al die dingen laden en dan komt ie op een zwart beeld met - en gebeurt er niets meer
ook upgraden van win98 naar win xp werkt niet, dan hangt ie bij het startscherm met dat laadbalkje als ie de setup wil laden
kan win xp gewoon niet op een raid array worden geinstalleerd ofzo ???

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 13:39
Op een geven moment zegt de XP setup dat je op F5 moet drukken voor 'blablabla',

druk dan op F6 en gooi je diskette met de raid drivers erin, dan heeft XP je raid controller gevonden en heb je meer kans dat het gaat werken...

Verwijderd

Topicstarter
nee heb ik ook al geprobeerd
maar nu heb ik windows xp geinstalleerd op een oude hd van 3 gig die gewoon aan me ide poort zit
dat lukte wel maar nu heb ik die raid set er weer ingezet en in windows zegt ie dan, nieuwe hardware gevonden, highpoint raid controller blabla en dan loopt ie vast !
egt vaag, in mijn oude pc doet die raid set het gewoon
ligt het aan me nieuwe mobo ? Epox 8H3A ???
hoe los ik dit nu op, krijg nu dus me net nieuwe 80 gig hd niet in me nieuwe bak :( :'(
Pagina: 1