Ik ben een pc van een vriend aan het in mekaar steken, nu zit ik met het probleem dat dit bordje EPOX 8kta3PRO de XP processor zo niet herkent. Ik heb de bios update gevonden maar nu is mijn vraag hoe kan ik die flashen als hij niet opstart met deze procossor?
Kun je de proc. ook niet lager klokken in bios (FSB op 100) Dat hij het daan eerst wel doet om te flashen?
Raku
nee zo ver gaat hij nog niet, als ik hem op zet geeft hij een aantal biepjes maar geen beeld dus kan niet eens in de bios.
Op die error indicatie geeft hij C1 aan, maar dat staat natuurlijk weer niet in da boekje
Op die error indicatie geeft hij C1 aan, maar dat staat natuurlijk weer niet in da boekje
Vragen bij de winkel of je ook een (slome) proc mag lenen om bios te flashen..... Of van een mede tweaker natuurlijk..
Raku
Verwijderd
Mijn 8Kta3 herkende de xp proc gewoon als zijnde Athlon, kon zo prima mijn bios flashen, en nu ziet hij em goed!
Anders ff van iemand een Durontje lenen ofzo ?
Anders ff van iemand een Durontje lenen ofzo ?
Verwijderd
Ik heb ff in mijn epox boekje gekeken. En daar stond voor
C3:Expand compressed BIOS code to DRAM
Ik heb de Epox 8KHA+ Of anders moet je ff kijken op de Epox site zelf. Daar staan al die postcodes wel op
Suc6
C3:Expand compressed BIOS code to DRAM
Ik heb de Epox 8KHA+ Of anders moet je ff kijken op de Epox site zelf. Daar staan al die postcodes wel op
Suc6
Verwijderd
je moet de pro op zijn juiste spec instellen via bios, dus xp1800 instellen op 1500 (handmatig) met je juiste bus en multyplier. Zorg dat ie ook opstart met bios defauts. als je dit gedaan heeft kan ie de melding geven dat ie niet goed is ingesteld ga dan gewoon door dan start ie waarschijnlijk gewoon door.
ja maar het probleem is dat ik geen beeld krijg en dus niet in de bios kan nu!!!!Op dinsdag 23 april 2002 23:32 schreef Sibering het volgende:
je moet de pro op zijn juiste spec instellen via bios, dus xp1800 instellen op 1500 (handmatig) met je juiste bus en multyplier. Zorg dat ie ook opstart met bios defauts. als je dit gedaan heeft kan ie de melding geven dat ie niet goed is ingesteld ga dan gewoon door dan start ie waarschijnlijk gewoon door.
Verwijderd
heel vreemd als je namelijk niet opstarten aleen een code geeft, heb je kans dat het MoBo niet goed is of dat, de pro niet ondersteund word. Dit kan liggen aan dat veel moederborden te snel op de plank moeten liggen dus dit bord heeft waarschijnlijkeen alfa of beta bios, oftewel je heb een bord gekregen dat uit de testfase kwam.
Andere oorzaken die je probleem kunnen verklaren zijn
]:O 1 Geheugen niet goed er in
2 pro niet goed er in
3 Voeding verkeerd om aangesloten of defect
4 videokaart defect of fout aangesloten
Andere oorzaken die je probleem kunnen verklaren zijn
]:O 1 Geheugen niet goed er in
Pagina: 1