Toon posts:

nog ns... 1 grote DivX in 2 stukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay...
ik heb geprobeerd: Virtualdub... werkte goed... file in 2en gehakt. Maar! Toen ik die film ging bekijken, klopte het geluid voor geen ene meter meer!!! Het liep totaal niet synchroom.
Dus ik denk... AviChop... werkte ook erg snel en leuk. 2 files. Maar! Helemaal geen geluid meer in mn film!!!! :'(

Wie weet hoe ik dit geluid probleem kan oplossen?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb ik ook wel eens gehad. Zeker met mp3-geluid? Dat ondersteund Virtualdub niet. Heb toen neo-dub gebruikt (geloof dat het zo heet)

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

virtualdub dat geen MP3 ondersteunt? LOL :P
dat andere proggie heet NanDUB. Wat vaak ook wil helpen is hem op een keyframe cutten. Anders heb je gewoon een vage audiostream erin zitten (VBR ofzo) die zich niet laat cutten. Wat je ook kan doen is alleen de audio extracten naar een wave, encoderen naar normale CBR MP3 en dan in NanDUB die audiostream aan je videostream plakken. vervolgens kun je hem dan cutten als het goed is

"People should know when they're conquered..."

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Heb je die film zelf ge-encoded?
Heb je gekeken of de interleave uit stond bij het knippen?

Het kan zijn dat als je een film met ac-3 of mp3 geluid encoded dat je de instellingen van de interleave in de tab audio bij het knippen iets moet bijstellen.

Ik gebruik normaal bij de pre-load 5000
en bij de interleave audio every 80

En als het dan nog niet goed loopt kun je ook bij preload audio track negatieve of postieve getallen in vullen ligt er aan of het geluid achter of voor loopt.

succes

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

In virtual dub audio en video beide zetten op "direct stream copy" en in settings "lock audio to video stream". Dat werkt bij mij altijd. Zie ook vcdhelp.com. Als je zelf die divx hebt gemaakt via de capturemode van virtual dub of van een DVD-rip eerst knippen, daarna audio pas omzetten.

Verwijderd

Inderdaad de film op een keyframe cutten. Dit gaat altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 09:21 schreef neanderthaler het volgende:
In virtual dub audio en video beide zetten op "direct stream copy" en in settings "lock audio to video stream". Dat werkt bij mij altijd. Zie ook vcdhelp.com. Als je zelf die divx hebt gemaakt via de capturemode van virtual dub of van een DVD-rip eerst knippen, daarna audio pas omzetten.
kijk!!!!
Dat wist ik niet 8-)
Daar heb ik nou wat aan (niet dat ik aan de rest niets had hoor mensen ;))
mijn dank!
Pagina: 1