In een loopje wil ik telkens een waarde bij een variabele optellen. Als de variabele nog niet geset is, krijg ik een error. Logisch. Dus IN dat loopje doe ik telkens:
if (!isset ($var)) { $var = null; }
Dat werkt goed.. Ik krijg geen error meer. Alleen deze regel scheelt me 0.7 seconde in executie-tijd (ja, ik rag 16000 keer langs het loopje).
Waarom niet net voor het loopje? Omdat $var voor het loopje ook al kán bestaan.
Kán ik op een snellere manier checken of de variabele al bestaat? 0.7 seconde is redelijk lang namelijk (op de 10 seconde weliswaar, maar zonder check zit ik dus op 9.3).
Vóór de hele error_reporting (E_ALL) discussie wéér begint: ik zet het niet uit. Imho is het géén onzin. Noem het princiepe, maar het blijft aan
En als er geen snellere manier is: so be it.. Maar ideeën?
if (!isset ($var)) { $var = null; }
Dat werkt goed.. Ik krijg geen error meer. Alleen deze regel scheelt me 0.7 seconde in executie-tijd (ja, ik rag 16000 keer langs het loopje).
Waarom niet net voor het loopje? Omdat $var voor het loopje ook al kán bestaan.
Kán ik op een snellere manier checken of de variabele al bestaat? 0.7 seconde is redelijk lang namelijk (op de 10 seconde weliswaar, maar zonder check zit ik dus op 9.3).
Vóór de hele error_reporting (E_ALL) discussie wéér begint: ik zet het niet uit. Imho is het géén onzin. Noem het princiepe, maar het blijft aan