Toon posts:

Loont extra uitgave voor cd rom drive ?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met de iets hoger geprijsde TEAC of ASUS cd rom drives ?
Is de hogere aabschafprijs gerechtvaardigd of kan ik net zo goed een goedkopere cd rom drive nemen ?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:54

almightyarjen

When does the hurting stop?

Eh, meestal zijn de duurdere iets beter. Die kunnen slecht gebrande CD-R's beter lezen. Verder zal het loopwerk niets uitmaken, dat zal waarschijnlijk zowel in de goedkope als in de dure modellen van Philips zijn. :) Maar veel verschil zal er niet zijn. Ik weet niet over welke prijsklasse je het nu hebt, maar meer dan een Euro of 10 zal ik er niet voor over willen hebben... oftewel: als de duurdere meer dan 10 Euro duurder is, laat maar ga dan voor de goedkopere. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:01
Ik heb altijd al van die el-cheapo dingen gehad:
USDrives (Cyberdrive)
Philips
Actima
Techmedia
Creative

allemaal troep, snel kapot en heel erg onbetrouwbaar :(
Nu een Plex voor 210 gulden gekocht (alweer twee jaar terug), en ik heb em al weer terugverdiend, normaal versleet ik elk jaar en twee maanden een CD-ROM, nu heb ik na dik 2 jaar nog steeds een CD-ROM die het precies zo doet als twee jaar terug :)
ofwel: geef liever 2x zoveel uit voor een CD-ROM, heb je wel plezier van.

• 3steps667
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04-2022

3steps667

Denk toch eens na man!

hoe krijg je het voor elkaar om zoveel cdrom drives te verslijten? wat voor rommel stop je er in vredesnaam in? :)

Shit doesn't happen. Shit is made by assholes.

• _JGC_
Niet alleen van mezelf, bouw ook systemen voor anderen. Heb inmiddels al 4 versleten actimas gezien, 2 versleten flipsen, 2 versleten techmedias en 2 versleten cyberdrives. Ook nog een 52X Creative niet te vergeten, was nog geen 3 maand oud.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 24 april 2002 09:28 schreef _JGC_ het volgende:
Niet alleen van mezelf, bouw ook systemen voor anderen. Heb inmiddels al 4 versleten actimas gezien, 2 versleten flipsen, 2 versleten techmedias en 2 versleten cyberdrives. Ook nog een 52X Creative niet te vergeten, was nog geen 3 maand oud.
Tja, en toch kun je met een plextor net zoveel pech hebben.. (evenals met die dure kenwoods enzo).

Verwijderd

Zijn zeker allemaal mensen die hun cd-rom drive sluiten door het klepje dicht te duwen i.p.v. het knopje te gebruiken? Mijn 16x Toshiba gaat al 5 jaar probleemloos mee *D Gewoon een kwestie van netjes mee omgaan...

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

In de 7 jaar oude PC van minn vader zit een 6x speed Teac cdrom speler die het altijd perfect heeft gedaan en nu nog steeds doet.

Hij leest alleen geen CDRW's maar die bestonden toen ook nog niet :)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 24 april 2002 09:32 schreef basch het volgende:
Zijn zeker allemaal mensen die hun cd-rom drive sluiten door het klepje dicht te duwen i.p.v. het knopje te gebruiken? Mijn 16x Toshiba gaat al 5 jaar probleemloos mee *D Gewoon een kwestie van netjes mee omgaan...
Ik denk meer dat het ligt aan het feit dat Toshiba gewoon kwalitatief goede drives maakt. Voor een hoge prijs wel te verstaan.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:02

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Aopen zijn al jaren goede en betaalbare drives...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

maar die maken zo'n herrie. Die LG's, zijn die een beetje stil of ook van die straaljagers, of eigenlijk:'

welk cd-rom speler is redelijk stil (geen vliegtuiggeluid als je een 700MB kopieert), en draait ALLEEn als je em aanspreekt (dus niet de 5 min. erna ook nog)? Ben ik ook wel benieuwd naar

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Sorry, maar ik zal de rest van mij leven geen aopen cd-rom meer kopen. Die apparaten hebben echt hun eigen willetje. In mijn pc zijn ze zo traag als dikke str*nt en in die van mijn pa doet hij het behoorlijk. Geen touw aan vast te knopen. Plextor vind ik trouwens ook onbetrouwbaar. Ik heb bij een aantal vrienden meegemaakt (cd-rom spelers en cd-rw) dat de spelers na een bepaalde periode selectief cd's willen lezen. Wat er dan gebeurd is mag joost weten. Dan pakt hij bijna alleen nog originele cd's maar bijna geen cd-r's meer. Ook geen touw aan vast te knopen. Mijn pioneer dvd 106s heb ik nog nooit problemen mee gehad trouwens (om even te laten weten dat er wel eens iets goed gaat bij mij).

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:30
Op woensdag 24 april 2002 13:00 schreef spikelee het volgende:
Sorry, maar ik zal de rest van mij leven geen aopen cd-rom meer kopen. Die apparaten hebben echt hun eigen willetje. In mijn pc zijn ze zo traag als dikke str*nt en in die van mijn pa doet hij het behoorlijk. Geen touw aan vast te knopen. Plextor vind ik trouwens ook onbetrouwbaar. Ik heb bij een aantal vrienden meegemaakt (cd-rom spelers en cd-rw) dat de spelers na een bepaalde periode selectief cd's willen lezen. Wat er dan gebeurd is mag joost weten. Dan pakt hij bijna alleen nog originele cd's maar bijna geen cd-r's meer. Ook geen touw aan vast te knopen. Mijn pioneer dvd 106s heb ik nog nooit problemen mee gehad trouwens (om even te laten weten dat er wel eens iets goed gaat bij mij).
Je vindt Aopen niks? Dat vind ik al raar, dat zijn goede betaalbare cd-rom spelers.
En dan nog Plextor onbetrouwbaar noemen? Ik vind uit ervaring dat Plextor juist 1 van de beter cd-rom spelers is.

Verwijderd

Ik put slecht uit mijn bevindingen en ervaring. Het is dus niet zo dat er geen problemen met deze merken zijn, integendeel dus. Ik zal zeker geen aopen meer kopen, plextor ben ik nog niet helemaal uit.

ps. Dat deze merken bij jou goed werken wil natuurlijk niet zeggen dat het een goed merk is. Daarentegen, ik zeg ook niet dat het slechte merken zijn. Dan kan ik niet zeggen, omdat ik daarvoor eerst onderzoek uit zou moeten voeren. Ik zeg alleen dat ik aopen niet meer koop en plextor wellicht ook niet meer, omdat ik er slechte ervaringen mee heb.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
Ik heb zelf een merkloze 24X die ik een jaar of 5 geleden 2e hands heb gekocht. Ding werkt nog steeds probleemloos. Maar ja, mijn philips 3610 brander gaat ook al een jaar of 5 en een 1000 CDr's mee.

Volgens mij maakt het zeker bij een speler neit erg veel uit.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• _JGC_
Ik ben idd een klepjedrukker, 1 actima is daaraan gestorven. De rest las op den duur allemaal brak, sommigen hebben met hun trillen zelfs een harddisk gesloopt (dan heb je het ergens over: USDrives 24X + Quantum Bigfoor en later nog eens bijna hetzelfde met een Samsung harddisk en een AOpen 12/40 DVD)

• _JGC_
Op woensdag 24 april 2002 13:05 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Je vindt Aopen niks? Dat vind ik al raar, dat zijn goede betaalbare cd-rom spelers.
En dan nog Plextor onbetrouwbaar noemen? Ik vind uit ervaring dat Plextor juist 1 van de beter cd-rom spelers is.
AOpen is prut. AOpen heeft uiteindelijk problemen met het lezen van slechte CDs, ze maken veel lawaai, maar lezen niet echt snel. DAE is ook zo traag als wat.

Ik heb nu 2 jaar een Plextor en ben er dik tevreden over. Enige probleem is dat ie _HEEL_ sloom is bij RWs, daar schijnen meer spelers last van te hebben (mn Lite-on fikker neemt ze ook maar met 10X, maar die maakt iig geen fouten op een RW)

Een paar van die versleten merken die ik noemde zijn van 1 persoon afkomstig:
- Mitsumi 8X, sloopte de CDs zelf
- Philips 24X, klepje werd lam en uiteindelijk had de lade geen zin meer naar buiten te komen, ook niet mbv het paperclipgaatje
- Artec 36X, deed het niet echt lekker, moest per se als Slave aan de kabel zonder master, anders werd ie niet gezien. Uiteindelijk is die na anderhalf jaar gestorven
- Creative 52X, had ie nog maar 3 maand, kon ie em al terugbrengen naar Norrod. Normaal doet Norrod moeilijk met directe omruiling, maar deze keer kreeg ie per direct een vervangende: AOpen 56X. Zegt wel wat over Creative lijkt me...
Nu heeft ie die AOpen, leest aardig, maakt alleen veel lawaai. Waarschijnlijk gaat deze het wel uithouden tot de volgende computer, die AOpens zijn duurzaam, maar presteren niet lekker.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Wie weet er voor mij een ZWARTE en vooral stille cd-rom speler :? (DvD mag ook)

Verwijderd

mijn kenwood 72x doet het al een jaar zonder problemen eigenlijk =]

Als ik iets nieuws koop is het ook weer met truespeed, lekker stil namelijk.

• kutkip
Op woensdag 24 april 2002 15:06 schreef BzrK het volgende:

Is die zwart of niet?

Verwijderd

nope niet zwart =/ ook al aardig oud dus weet neit of ie nog te koop is. Van plextor heb je wel zwarte limited editions maar dat zijn burners.

• kutkip
Op woensdag 24 april 2002 15:08 schreef BzrK het volgende:
nope niet zwart =/ ook al aardig oud dus weet neit of ie nog te koop is. Van plextor heb je wel limited editions maar dat zijn burners.
Ja ik weet het weer. Heeft in September 2000 in de pc-zone gestaan geloof ik :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 15:06 schreef BzrK het volgende:

Is die eigenlijk nog te koop? Ben ook al op zoek geweest naar de kenwood 52X scsi. Ook nergens te vinden

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 10:10 schreef Malebolgia het volgende:
maar die maken zo'n herrie. Die LG's, zijn die een beetje stil of ook van die straaljagers, of eigenlijk:'

welk cd-rom speler is redelijk stil (geen vliegtuiggeluid als je een 700MB kopieert), en draait ALLEEn als je em aanspreekt (dus niet de 5 min. erna ook nog)? Ben ik ook wel benieuwd naar
Die lg is lekker stil, tov van mijn vorige a open 48 en mijn lito on 16*48 dvd speler, en voor de rest een prima drive. Geen probs.. Ben er erg tevreden over, ow ja ik heb hem een jaartje ofzo denk ik.
/edit/ ow ja hij spint na 10 sec terug naar een lage snelheid en ff later stopt ie er gewoon mee dus daarna hoor je hem niet meer /edit/

• kutkip
hmmz.. Als die echt zo stil zijn is zo'n "Black CD Drive LG 50x" in de pricewatch wel OK voor mij :)

Verwijderd

ik heb niet zo een black geval erin zitten overigens , maar een gewone standaard 52 speed van LG ( zie sign voor de rest)

• kutkip
Op woensdag 24 april 2002 15:20 schreef jv777 het volgende:
ik heb niet zo een black geval erin zitten overigens , maar een gewone standaard 52 speed van LG ( zie sign voor de rest)
En? Is dat ding een beetje stil of niet soms :?

Verwijderd

Ik zou niet weten waar je goed aan doet, ik heb de laatste keer een Pioneer dvd drive gekocht die ik als hoofddrive gebruik. Verder is deze pioneer ter vervanging van een Aopen gekocht, die versleten lagers had van het opspinnen. Daarvoor had ik een Toshiba die af en toe geen CD'rs meer las, laat ik nu net bijna alleen maar CD'rs willen lezen :)
Het lijkt mij dat de hoge snelheden waarmee die dingen tegenwoordig draaien gewoon snellere slijtage opleveren ongeacht het merk, daar staat tegenover dat de vervangwaarde ook niet zo groot meer is.

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 15:25 schreef kutkip het volgende:

[..]

En? Is dat ding een beetje stil of niet soms :?
Zoals ik een paar repley's terug zei ;) hij is best wel stil vind ik. En hij is stiller dan een a open 48 * en een lite on 16 * 48 dvd. En voor de rest ben ik er erg tevreden over.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ik ken maar weinig merken die geen echte problemen vertonen.
Asus verbrijzelt cd's, Aopen nokt er vaak spontaan mee, Philips tsja wat voor problemen hebben die niet.
Enige 2 merken waar ik zelf geen slechte ervaringen mee heb zijn Plextor SCSI en Pioneer.

Heb zelf al 4 jaar een Plex 12/20 SCSI modelletje, leest alles en is volledig probleemloos, verder hek een pioneer SCSI DVD speler en die heeft ook nog nooit problemen vertoont.

Oh ja, bovenstaande slechte ervaringen zijn niet specifiek persoonlijke ervaringen maar vnauit mijn omgeving en vanuit de winkel waar ik parttime bijklus, dus dan zie je nogal wat defecten.
Vooral die cd-verbrijzelende Asusjes was een redelijke shocker >:)

Oerbrood!

Verwijderd

Bij mij vallen alleen de Sony's en Pioneers om na een 1,5 jaar gebruik.

Kortom, Pioneer en Sony komen er bij mij niet meer in.

WB

• Mentalist
  • Laatst online: 00:54

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 24 april 2002 08:56 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb altijd al van die el-cheapo dingen gehad:
USDrives (Cyberdrive)
Philips
Actima
Techmedia
Creative

allemaal troep, snel kapot en heel erg onbetrouwbaar :(
Nu een Plex voor 210 gulden gekocht (alweer twee jaar terug), en ik heb em al weer terugverdiend, normaal versleet ik elk jaar en twee maanden een CD-ROM, nu heb ik na dik 2 jaar nog steeds een CD-ROM die het precies zo doet als twee jaar terug :)
ofwel: geef liever 2x zoveel uit voor een CD-ROM, heb je wel plezier van.
Oh, een cyberdrive heb ik ook, een 24x IDE. Behoorlijk gaar ding, dan loopt ie weer vast, dan wordt ie weer niet herkend bij het booten (nooit de iets minder legale Q3 cd in de speler laten zitten want dan word hij bij het booten niet herkend), en ook wel eens het geluid van een machinegeweer. Best wel een rot ding, maar ik heb geen geld voor een nieuwe ;(.
Mijn broertje heeft nog een 2x mitsumi cd-rom drive, tijdje terug 2dehands gekocht, wordt nog aangesloten op de geluidskaart (ide? wat is dat?) en werkt nog steeds prima >:). Verder draait hier nog een 4x IDE mitsumi cd-drive, draait ook prima, een 3x scsi panasonic drive, een externe 2x scsi sony drive in apple (:X) bay (holy wat wordt dat ding warm), ook nog prima. Verder nog een 4x2x8 cd-schrijver van mitsumi, nog niet erg veel gebruikt maar werkt prima (gebruik ik vaak als ik geen zin heb in dat gezeik met die cyberdrive). Hier naast me staat dan nog een sony 32x die netjes zijn werk verricht, soms wat lawaaiïg, en een Creative schrijver, 4x4x24, en die werkt toch echt prima. Creative is wel ok, maar Cyberdrive is inderdaad brak.

Btw : ABGcomputers verkoopt ook Cyberdrives.
Merk is onbekend, maar de kwaliteit is bewezen.
De kwaliteit is zeker bewezen ja >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Zal ik hier dan maar even een samenvatting aan breien?

Je kan pech of geluk hebben. Mijn Aopen had ik gekocht na een veelbelovende recensie. Ik zou willen dat ik die recensie nooit gelezen had. :D Volgens zijn van bijna alle merken wel voor- en nadelen genoemd. Je moet kopen wat je een goed gevoel geeft. Bij mij is dat pioneer en bij een ander is dat aopen of plextor. Als mijn pioneer ermee ophoudt krijg ik daar wellicht weer een andere mening over. Dat iets bij de één kapot gaat betekend niet dat het overal kapot gaat.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:43
Staat gewoon in de handleiding van m'n Plextor (super ding trouwens, geld meer dan waard) dat je em met de hand dicht mag drukken (mits normaal), zoveel kwaad zal het niet kunnen lijkt me dan.
Verder voor mij geen aopens meer ook, die snelle types gaan bij een een niet perfecte cd als een helikopter te keer en hebben ook nog is moeite met lezen van sommige cd's (als er wat meer krasjes op zitten)

Flickr | Lego collectie

• Mentalist
  • Laatst online: 00:54

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 24 april 2002 16:31 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Staat gewoon in de handleiding van m'n Plextor (super ding trouwens, geld meer dan waard) dat je em met de hand dicht mag drukken (mits normaal), zoveel kwaad zal het niet kunnen lijkt me dan.
Verder voor mij geen aopens meer ook, die snelle types gaan bij een een niet perfecte cd als een helikopter te keer en hebben ook nog is moeite met lezen van sommige cd's (als er wat meer krasjes op zitten)
Is voor de meeste cd-drives toch niet echt geweldig. Slot-in moet terug komen :(
Ik gebruikt btw gewoon altijd het knopje...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
Op woensdag 24 april 2002 15:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Oh, een cyberdrive heb ik ook, een 24x IDE. Behoorlijk gaar ding, dan loopt ie weer vast, dan wordt ie weer niet herkend bij het booten (nooit de iets minder legale Q3 cd in de speler laten zitten want dan word hij bij het booten niet herkend), en ook wel eens het geluid van een machinegeweer. Best wel een rot ding, maar ik heb geen geld voor een nieuwe ;(.
Mijn broertje heeft nog een 2x mitsumi cd-rom drive, tijdje terug 2dehands gekocht, wordt nog aangesloten op de geluidskaart (ide? wat is dat?) en werkt nog steeds prima >:). Verder draait hier nog een 4x IDE mitsumi cd-drive, draait ook prima, een 3x scsi panasonic drive, een externe 2x scsi sony drive in apple (:X) bay (holy wat wordt dat ding warm), ook nog prima. Verder nog een 4x2x8 cd-schrijver van mitsumi, nog niet erg veel gebruikt maar werkt prima (gebruik ik vaak als ik geen zin heb in dat gezeik met die cyberdrive). Hier naast me staat dan nog een sony 32x die netjes zijn werk verricht, soms wat lawaaiïg, en een Creative schrijver, 4x4x24, en die werkt toch echt prima. Creative is wel ok, maar Cyberdrive is inderdaad brak.

Btw : ABGcomputers verkoopt ook Cyberdrives.
[..]

De kwaliteit is zeker bewezen ja >:)
Ik weet niet hoe Cyberdrive het nu doet, maar ik had dus ook die 24X, en toen ik em na 50 weken terug wou brengen zat er volgens de winkel maar een half jaar garantie op. Hoezo eronderuit kruipen :r
Overigens: de ene Cyberdrive is de andere Cyberdrive niet, heb 3 exemplaren van hetzelfde model gezien, 1 daarvan was gaar, 1 daarvan deed het weer na een spiritusbad en 1 heeft nooit vreemd gedaan, allemaal die door jou genoemde 24X waardoor ik een beetje anti-cyberdrive ben geworden.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:28
http://www.abgcomputers.nl/CD-ROM/Toshiba_12-speed_SCSI_CD-ROM_OEM Deze heb ik ook nog in atapi editie :), hij begon lichte kurne te vertonen. Zoals dat licht gekleurde gebrande cd's niet meer las :(. Toen heb ik mijn straaljagertje gekocht : De creative 52x. In 2:13 een cd kopieren van 700 Mb is toch leuk :? Wie wil dat nou niet ;)...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 09:06 schreef 3steps het volgende:
hoe krijg je het voor elkaar om zoveel cdrom drives te verslijten? wat voor rommel stop je er in vredesnaam in? :)
Ik versleet zelfs AOpen 40x's bij de vleet. Nu heb ik een 40x Plextor en die heeft, om maar wat te noemen, 2 jaar onsite garantie. Dat houdt dus in dat hij nu kapot gaan, ze hem aan de deur om komen wisselen voor een nieuwe. OK, hij kost net zoveel als 2 AOpens, maar hij is ook 2 keer zo snel, 2 keer zo betrouwbaar, 2 keer zo goede service. Ik ben er erg tevreden over. Je moet echter wel al een SCSI controller hebben, anders loont het uiteraard niet :)

Gelukkig had ik ook een Nakamichi 5x16x SCSI CDROM wisselaar, dus dat kon wel uit.
Op woensdag 24 april 2002 15:38 schreef WeeBee het volgende:
Bij mij vallen alleen de Sony's en Pioneers om na een 1,5 jaar gebruik.

Kortom, Pioneer en Sony komen er bij mij niet meer in.

WB
Vreemd, Pioneer heeft bij mij nog steeds naam, maar dat komt meer van vroeger vrees ik. Zal wel net als met Maxtor zijn, die had bij mij een slechte naam, tot ik hier op GoT positieve verhalen hoorde en de IBM's (die ik altijd kocht) uit begonnen te vallen :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk meer een kwestie van een bepaald gebruikspatroon. Als je bijvoorbeeld je computer deelt met drie anderen en iedereen een ander spel speelt moet je nogal eens CDs wisselen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het een gebruikspatroon is, het moet haast wel. Mijn zusje doet alweer bijna anderhalf jaar met een afgedankte 48x AOpen die ze van mij heeft gekregen. Die doet er dan ook niks mee, behalve zo af en toe een mp3-CD luisteren...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees niets over:

TEAC

ASUS

Zijn iets duurder (ca €15 duurder). Hoe zijn de bevindingen ?

• Room42
  • Niet online
Waarom bouwen ze trouwens dan zo'n knopje niet OP het klepje!?! Zodat je, zonder de drive te beschadigen, tóch tegen het klepje kan douwen (en trappen ;)).
Goed idee, he?

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08
Op zaterdag 20 juli 2002 23:45 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

Waarom bouwen ze trouwens dan zo'n knopje niet OP het klepje!?! Zodat je, zonder de drive te beschadigen, tóch tegen het klepje kan douwen (en trappen ;)).
Goed idee, he?
nuttige kick van dit topic :?

• Room42
  • Niet online
Op zaterdag 20 juli 2002 23:48 schreef ]-[Skinlab]-[ het volgende:

[..]

nuttige kick van dit topic :?
k#t, daar vergeet ik wel eens naar te kijken }:O |:(

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• Killjoy
  • Laatst online: 18:27

Killjoy

Klingon lawn products

Tsjah, het is wisselend. Ik heb hier nog zo'n beruchte goedkope Creative 48x. Die gebruik ik voor digital audio extraction(DAE). Daar is creative o.h.a. erg goed in. Voor de rest is het een waardeloos apparaat. (niet meer upspinnen als 'ie idle draait e.d.)

In m'n gewone pc heb ik juist een LG 52x ook low-budget, maar voor normaal werk wel geschikt. Voor DAE is een LG echter absoluut geen aanrader.

Als je tegen een kleine bijbetaling een apparaat weet te krijgen die op beide gebieden uitblinkt, dan loont een extra uitgave zeker.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Killjoy
  • Laatst online: 18:27

Killjoy

Klingon lawn products

Sorry. oorzaak:drank (murphy's + berentzen apfelkorn :)).

Tsjah, het is wisselend. Ik heb hier nog zo'n beruchte goedkope Creative 48x. Die gebruik ik voor digital audio extraction(DAE). Daar is creative o.h.a. erg goed in. Voor de rest is het een waardeloos apparaat. (niet meer upspinnen als 'ie idle draait e.d.). Daarvoor gebruikte ik een Creative 24x. Op alle gebieden goed, maar door de onbalans in het loopwerk kreeg ik gruwelijke trillingen en rammels in m'n systeem.

In m'n gewone pc heb ik juist een LG 52x ook low-budget, maar voor normaal werk wel geschikt. Voor DAE is een LG echter absoluut geen aanrader.

Ook kort een 52x Aopen gebruikt; of er een boeing 707 laag overkomt! Zit nu in m'n linux bak (die na installatie nog nooit gedraaid heeft :( )

Als je tegen een kleine bijbetaling een apparaat weet te krijgen die op beide gebieden uitblinkt, dan loont een extra uitgave zeker.

Ps. ik heb hier ook nog een mitsumi 1x draaien in een AMD 486 DX4-100 op een intel alfredo. Lekker stil :P

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Wallie

Herr

Voor mensen met een Toshiba: ik heb hier van de week een Toshiba 16x weer leven ingebracht door hem open te maken en lens schoon te maken (hij begon moeilijk cdr's te lezen), en daarna deed hij het weer als vanouds (leest zelfs weer cdrw's) :).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 juli 2002 23:45 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
Goed idee, he?
Nuttige kick :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.