Op woensdag 24 april 2002 13:05 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
Je vindt Aopen niks? Dat vind ik al raar, dat zijn goede betaalbare cd-rom spelers.
En dan nog Plextor onbetrouwbaar noemen? Ik vind uit ervaring dat Plextor juist 1 van de beter cd-rom spelers is.
AOpen is prut. AOpen heeft uiteindelijk problemen met het lezen van slechte CDs, ze maken veel lawaai, maar lezen niet echt snel. DAE is ook zo traag als wat.
Ik heb nu 2 jaar een Plextor en ben er dik tevreden over. Enige probleem is dat ie _HEEL_ sloom is bij RWs, daar schijnen meer spelers last van te hebben (mn Lite-on fikker neemt ze ook maar met 10X, maar die maakt iig geen fouten op een RW)
Een paar van die versleten merken die ik noemde zijn van 1 persoon afkomstig:
- Mitsumi 8X, sloopte de CDs zelf
- Philips 24X, klepje werd lam en uiteindelijk had de lade geen zin meer naar buiten te komen, ook niet mbv het paperclipgaatje
- Artec 36X, deed het niet echt lekker, moest per se als Slave aan de kabel zonder master, anders werd ie niet gezien. Uiteindelijk is die na anderhalf jaar gestorven
- Creative 52X, had ie nog maar 3 maand, kon ie em al terugbrengen naar Norrod. Normaal doet Norrod moeilijk met directe omruiling, maar deze keer kreeg ie per direct een vervangende: AOpen 56X. Zegt wel wat over Creative lijkt me...
Nu heeft ie die AOpen, leest aardig, maakt alleen veel lawaai. Waarschijnlijk gaat deze het wel uithouden tot de volgende computer, die AOpens zijn duurzaam, maar presteren niet lekker.