PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Is het niet zo dat de informatie die je ogen opvangen bij een deja vu ongelijktijdig je linker en rechter hersenhelft bereiken, waardoor je de informatie zeg maar twee keer processed. Hierdoor lijkt het dat je het al een keer hebt meegemaakt
zou best welleens kunnen, amar gek genoeg bedriegen je hersenen je wel mee dat het lijkt alsof het 2x meegemaakt is maar dan op een ander momentOp dinsdag 23 april 2002 22:20 schreef woutertjez het volgende:
Is het niet zo dat de informatie die je ogen opvangen bij een deja vu ongelijktijdig je linker en rechter hersenhelft bereiken, waardoor je de informatie zeg maar twee keer processed. Hierdoor lijkt het dat je het al een keer hebt meegemaakt
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Verwijderd
Het is een soort kortsluiting in de hersensynapsen (vraag niet wat dat zijn) waardoor het lijkt alsof je iets eerder hebt meegemaakt.
Hoe bedoel je we kunnen makkelijk misleid worden?
it's a glitch in the matrix...
*insert signature here
[topic=213969/1/25]
Hier een discussie over voorspellende dromen. Hierdoor lijkt het ook dat je iets al eerder hebt meegemaakt. Heb het zelf ook wel eens dat je door een gebeurtenis overdag ineens weer een droom kan herinneren. Maar echt voorspellende dromen geloof ik zelf niet in.
Hier een discussie over voorspellende dromen. Hierdoor lijkt het ook dat je iets al eerder hebt meegemaakt. Heb het zelf ook wel eens dat je door een gebeurtenis overdag ineens weer een droom kan herinneren. Maar echt voorspellende dromen geloof ik zelf niet in.
[topic=462504/1/100]
is redelijk recent
is redelijk recent
Synapsen zorgen ervoor dat zenuwen met elkaar kunnen comuniceren. Dit doen ze dmv van neurotransmitters en electrische impulsen.Op dinsdag 23 april 2002 22:40 schreef beer het volgende:
Het is een soort kortsluiting in de hersensynapsen (vraag niet wat dat zijn) waardoor het lijkt alsof je iets eerder hebt meegemaakt.
tja ik heb ze dagelijks. gewoon niets van aantrekken zal wel een foutje in je hersenen zijn want nooit kan ik herinneren waar ik het eerder heb gezien.
too fly for a white guy
ik heb ook wel eens last van een deja vu, maar daar is niets ernstigs aan. Ik meende dat de situatie eerst naar eht geheugen werd geschreven en daarna pas werd gekeken of hij er als eens in voorkwam. maw: je herrinnerd je dus precies diezelfde situatie.
Het is echt wazig als je dat hebt. Erg genoeg beleef ik zoiets best vaak. Vind ik niet echt leuk eigenlijk. Beetje een angstaanjagend iets.
Ik heb wel eens dingen gedroomd die ik vervolgens een week of twee later meemaakte.
Het was geen kwetie van verkeerde registratie van mijn ogen, want ik kon me mijn droom nog herinneren toen het gebeurde.
En dan is een deja vu meer dan alleen een foute comunicatie tussen je ogen en je hersenen.
Een vriend van mij had ook last van deja vu's, en hij werd er meestal ook nog een beetje misselijk bij.
Het was geen kwetie van verkeerde registratie van mijn ogen, want ik kon me mijn droom nog herinneren toen het gebeurde.
En dan is een deja vu meer dan alleen een foute comunicatie tussen je ogen en je hersenen.
Een vriend van mij had ook last van deja vu's, en hij werd er meestal ook nog een beetje misselijk bij.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
Dit heb ik ook weleens. Dan heb ik iets gedroomd en een bepaalde tijdseenheid later merk ik dat ik een gebeurtenis eerder gedroomd heb. Dit gaat dan meestal om een situatie van een seconde. Maar precies de houding en woorden van een persoon kan ik me dan herinneren. Dat heb ik dan gedroomd, en dan een tijd later gebeurt dus tot in details hetzelfde. En op dat moment weet ik echt zeker dat ik dat eerder dus gedroomd heb.
Sorry, maar ik kan het niet echt duidelijker uitleggen.
Sorry, maar ik kan het niet echt duidelijker uitleggen.
Verwijderd
Klopt een van je ogen heeft het een fractie eerder verwerkt waardoor het lijkt alsof je het eerder hebt meegemaakt en als je goed nadenkt kun je je niet herineren wanneer. Zo kun je maar zien hoe snel iets verwerkt wordt in onze hersenen waardoor het lijkt als of het al een tijdje geleden is. Toch een bijzonder iets en zo mystrieus.Op dinsdag 23 april 2002 22:23 schreef DaNCe2k het volgende:
[..]
zou best welleens kunnen, amar gek genoeg bedriegen je hersenen je wel mee dat het lijkt alsof het 2x meegemaakt is maar dan op een ander moment
Wetenschapelijke verklaring is inderdaad dat je ene oog het eerder naar de hersenen stuurt dan de andere.
Waarom het af en toe gebeurd is natuurlijk een ander verhaal. Ook zie ik dit als een verklaring en zijn er in mijn ogen ook nog steeds onverklaarbare Dejavu's.
Hier heb ik zelf ook wel eens last van. Soms lopen ze zo als ik vermoed (weet dus al hoe iets verder gaat) soms ook niet. Deze duren dan ook langer. En in mijn ogen kan dit niet over zo'n lange termijn aan je ogen liggen / hersenen
Dus een wetenscapelijke verklaring is er maar dekt volgens mij niet de gehele lading en is dus een onverklaarbaar iets
edit:typos (tttt dddd plaats naar believe)
Waarom het af en toe gebeurd is natuurlijk een ander verhaal. Ook zie ik dit als een verklaring en zijn er in mijn ogen ook nog steeds onverklaarbare Dejavu's.
Hier heb ik zelf ook wel eens last van. Soms lopen ze zo als ik vermoed (weet dus al hoe iets verder gaat) soms ook niet. Deze duren dan ook langer. En in mijn ogen kan dit niet over zo'n lange termijn aan je ogen liggen / hersenen
Dus een wetenscapelijke verklaring is er maar dekt volgens mij niet de gehele lading en is dus een onverklaarbaar iets
edit:typos (tttt dddd plaats naar believe)
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
damn right (en niks anders dus)Op dinsdag 23 april 2002 22:42 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
it's a glitch in the matrix...
ze hebben op dat moment dus iets veranderd (kijk uit)!!
Hmmm. Deze verklaring houdt volgens mij geen stand. Ik zie maar met 1 oog (nouja, ben niet blind aan m'n andere oog, maar mijn herenen processen die informatie gewoon niet (extreme vorm van 'lui oog')), en toch heb ik soms last van Deja-vu-ervaringen.Op vrijdag 26 april 2002 10:33 schreef Quinie het volgende:
Wetenschapelijke verklaring is inderdaad dat je ene oog het eerder naar de hersenen stuurt dan de andere.
Volgens mij komt het er inderdaad op neer dat de waarneming eerst naar het geheugen wordt geschreven, voordat je je er bewust van wordt. Tijdens dat bewustworden vergelijk je weer met je geheugen, en denk je dus dat je 't al eerder hebt meegemaakt.
Opvallend vind ik ook dat bij mij deja-vu's vaak in 'periodes' komen... soms heb ik er een paar op een dag, soms jarenlang niks.
Voorspellende deja-vu's heb ik nooit gehad.
Lijkt me een tegenstelling, al gezien?Voorspellende deja-vu's heb ik nooit gehad.
Tegenstelling? Het lijkt eerder op een tautologie. Ik heb ook wel eens over die theorie gehoord met een storing in je visuele cortex, maar ik snap dan toch iets nog niet.
Als je een deja vu waarneemt, kun je vaak ook voorspellen wat er gaat gebeuren (niet exact, maar wel duidelijk genoeg om het niet aan toeval over te laten).
Dit verschijnsel is niet te verklaren met die theorie van de storing.
Iemand die hier uitkomst kan bieden?
Als je een deja vu waarneemt, kun je vaak ook voorspellen wat er gaat gebeuren (niet exact, maar wel duidelijk genoeg om het niet aan toeval over te laten).
Dit verschijnsel is niet te verklaren met die theorie van de storing.
Iemand die hier uitkomst kan bieden?
Pagina: 1