[A.F] zeer warm en lawaaierig AMD XP 1700+

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik loop al een hele tijd te zoeken voor oplossingen voor mijn probleem veel gelezen maar geen oplossing.

Het probleem is als volgt ik heb een HQ45 case, AMD XP 1700+, en een Zalman 3100-GOLD+ en de proc temperatuur is ontzettend hoog 58 graden idle de chipset ook; 43 graden. ik heb een extra koeler geplaats onderin bij de PC-speaker die lucht in blaast. Maar de temp wil _niet_ naar beneden tenzij ik mijn zijklep openzet. Nu kan ik wel nog meer fans plaatsen maar dat gaat weer ten koste van het geluidsnivo van deze puter. Ik heb een losse termometer in mijn pc gehangen en die wijst 34 graden aan. de lucht uit de voeding is 33 graden. Wat kan ik nu het beste doen?

/dev/null

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik heb het probleem zelf helaas ook...

ding wordt veel en veel te warm om ook maar iets mee te doen (OC bedoel ik dan he...)

Ik denk toch dat er maar een paar oplossingen zijn:

Wat ik ga doen: een 90mm (heb ff geen grotere) fan in de zijplaat van m'n kast zetten die over de cpu, chipset & AGP kaart heen blaast..

of proberen een hele goeie cpu cooler te vinden...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

een alpha 8045 (toch :?) met papst fan is errug stil en koelt goed, dus misschien is dat een optie? en verder voor een goede airflow zorgen in je case (misschien 2 papst 120mm fans inbouwen, die zijn ook erg stil).

Verwijderd

welk mobo??

als je een asus hebt kun je er ongeveer 20 graden vanaf trekken. die asus sensoren geven veels te hoog aan.

als jij je koelblok kan vastpakken is er niets aan de hand dus dan hoef je geen zorgen te maken

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op dinsdag 23 april 2002 22:05 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik loop al een hele tijd te zoeken voor oplossingen voor mijn probleem veel gelezen maar geen oplossing.

Het probleem is als volgt ik heb een HQ45 case, AMD XP 1700+, en een Zalman 3100-GOLD+ en de proc temperatuur is ontzettend hoog 58 graden idle de chipset ook; 43 graden. ik heb een extra koeler geplaats onderin bij de PC-speaker die lucht in blaast. Maar de temp wil _niet_ naar beneden tenzij ik mijn zijklep openzet. Nu kan ik wel nog meer fans plaatsen maar dat gaat weer ten koste van het geluidsnivo van deze puter. Ik heb een losse termometer in mijn pc gehangen en die wijst 34 graden aan. de lucht uit de voeding is 33 graden. Wat kan ik nu het beste doen?
de nieuwste zalman de 6000cu houdt mijn xp1700+ op 46C stressed (burn7k) op SILENT!
Dez koeler kost wel €40 :( en zeker als je al een zalman hebt...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 22:05 schreef I_Stealth_I het volgende:

Als je onderin de voorkant van de kast een intake-fan hebt geplaatst, dan moet de lucht die je inblaast ook nog weg kunnen.

Maak dus achterin je kast NOG gat met een outtake-fan, zodat je een goede airflow DOOR JE KAST HEEN hebt.

Zelfs als die twee fans dan maar op 7 Volt draaien (lekker stil), heb je nog genoeg verse lucht om de boel wat koeler te krijgen.

Die 58 graden moet makkelijk omlaag kunnen.

Ik heb zelf een AMD Thunderbird 1400 (juist ja, zo'n heethoofd), samen met een intake- en een outtake-fan en een Coolermaster HHC-001 koeler, allemaal op 7 Volt. Overclocked naar 1600 MHz blijft de temperatuur onder de 50 graden.

Als ik alle fans op 12 Volt zet, is de temparatuur ineens 10 graden lager (en abreemjathuis een beetje doof :( ).

Verwijderd

Je case temp is doorslaggevend. Je kan NOG zo'n goeie CPU koeler hebben maar als het 35 graden in je kast is, is je CPU gewoon minimaal 45.

Wat je doet is dus 2 of 3 case fans halen en die in je kast plakken

Suc6

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 22:16 schreef Scatman_II het volgende:
ik heb het probleem zelf helaas ook...

ding wordt veel en veel te warm om ook maar iets mee te doen (OC bedoel ik dan he...)

Ik denk toch dat er maar een paar oplossingen zijn:

Wat ik ga doen: een 90mm (heb ff geen grotere) fan in de zijplaat van m'n kast zetten die over de cpu, chipset & AGP kaart heen blaast..

of proberen een hele goeie cpu cooler te vinden...
Overclocken met mij idle temps in niet mogelijk nee. Ik heb vandaag die zalman gekocht: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100g.htm
(50 euro) deze fan op arm Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/fb123b.gif blaast over een gold waaiertje heen.
ik heb de koeler nu op silentmode en dan kan hij het met de zijklep open nog net 51 graden houden

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Moederbord is een Asus A7M266 AMD 761 chipset
Op dinsdag 23 april 2002 22:29 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Als je onderin de voorkant van de kast een intake-fan hebt geplaatst, dan moet de lucht die je inblaast ook nog weg kunnen.

Maak dus achterin je kast NOG gat met een outtake-fan, zodat je een goede airflow DOOR JE KAST HEEN hebt.

Zelfs als die twee fans dan maar op 7 Volt draaien (lekker stil), heb je nog genoeg verse lucht om de boel wat koeler te krijgen.

Die 58 graden moet makkelijk omlaag kunnen.

Ik heb zelf een AMD Thunderbird 1400 (juist ja, zo'n heethoofd), samen met een intake- en een outtake-fan en een Coolermaster HHC-001 koeler, allemaal op 7 Volt. Overclocked naar 1600 MHz blijft de temperatuur onder de 50 graden.
welke koelertjes beveel je dan aan?

/dev/null

Verwijderd

Ik ben zelf geen expert op koeler gebied. Ik heb voor de processor zoals gezegd voor een C'master HHC-001 gekozen (een cheapo koeler was echte te warm).

Voor de mijn casefans heb ik gewoon gekocht wat er voor handen was (80 mm fans).

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Hmm ik heb net een nieuwe CPU fan, daar mag het eigenlijk niet meer aanliggen (50 eurp)

/dev/null

Verwijderd

Zet er nou eerst maar een koelertje bij in je kast, je zult zien dat het wat uitmaakt.

Wat die Zalman betreft, voorzover ik mij de diverse testen/reviews kan herinneren is dit vooral een zeer stille koeler, maar als je naar de koelprestaties is het niet zo'n bijzonder apparaat.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op dinsdag 23 april 2002 22:56 schreef abreemjathuis het volgende:
Zet er nou eerst maar een koelertje bij in je kast, je zult zien dat het wat uitmaakt.

Wat die Zalman betreft, voorzover ik mij de diverse testen/reviews kan herinneren is dit vooral een zeer stille koeler, maar als je naar de koelprestaties is het niet zo'n bijzonder apparaat.
Bij mij geen ene shit :)

airflow is blijkbaar zow belabberd... moet kabels gaan rounden wil ik enige flow creeren in m'n kast....

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1