Afsluitprobleem

Pagina: 1
Acties:

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb een probleem met afsluiten, zoals in het onderwerp te lezen is :)

Ik heb ACPI-ondersteuning meegecompiled in de kernel, maar helaas bij het uitschakelen van de pc blijven de muis en netwerkkaart aan. De rest sluit wel goed af!

Het is een optische muis dus ik zie aan het lampje wat nog brandt dat ie nog aan staat, verder zie ik aan de NIC ook dat er een lampje brandt, namelijk dat hij verbinding heeft.

Enige oplossing is om na het afsluiten de stekker eruit te halen, even te wachten, de stekker er weer in en alles is weer zoals het hoort.

Weet iemand een oplossing, ik gebruik Gentoo met kernel 2.4.19 (met 2.4.18 zelfde probleem).

Alvast bedankt!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Heb je in je BIOS niet zoiets aanstaan als "Wake On Lan" of/en "Power on by mouse" ?

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 22:05 schreef zwik het volgende:
Heb je in je BIOS niet zoiets aanstaan als "Wake On Lan" of/en "Power on by mouse" ?
Wake On Lan staat uit, en "power on by mouse" heb ik ook uit.

Ik heb zelf al 10x alle BIOS-instellingen doorgekeken en helaas niets gevonden dat van belang is

Verwijderd

He knoppen

Welke versie van Unix/ Linus draai.
Als het freeBSD is kun je zo een patch downloaden die er voor zorgt dat je pc gewoon afsluit anders moet je even kijken www.freeBSD.org

Grz COntrol-x}:0

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 23:40 schreef Control-x het volgende:
He knoppen

Welke versie van Unix/ Linus draai.
Als het freeBSD is kun je zo een patch downloaden die er voor zorgt dat je pc gewoon afsluit anders moet je even kijken www.freeBSD.org

Grz COntrol-x}:0
Zoals reeds gezegd: Gentoo met kernel 2.4.19

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Werkt het wel goed als je APM gebruikt?

Ik geloof namelijk dat de ACPI support nog niet 100% is. Dus als je voorderest geen speciale reden hebt om ACPI te gebruiken, kun je misschien beter APM gebruiken.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Pagina: 1