Toon posts:

Cookies versturen en ophalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een post gedaan (zie vlaggetjes plaatsen op kaart), ik ben inmiddels zover dat ik de vlaggetjes kan slepen e.d., maar nu zou ik graag de 'verslepingen' opslaan op een of andere manier.

Ik heb wel een tip gehad omdat met cookies te doen, maar ik kan nergens iets concreets vinden.

Zou iemand mij op weg willen helpen??

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Google :)
http://www.google.com/search?hl=nl&q=javascript+cookie&lr=
code:
1
document.cookie = "Bezoekersnaam = Yvonne";

(c) Jan Kamerbeek (Basishandboek Javascript)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de zoektip.

Onderste zegt me niets, als ik het zou snappen, zou ik hier niet hoeven te plaatsen... of mogen mensen niets meer leren?

Ik heb geen beginnershandleiding bij de hand, ergens een beginners website???

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

En dan de coordinaten van de vlaggetjes dus in een string zetten. Lijkt mij dat je dat volgens een eigen conventie moet doen zodat je ze ook weer op kan vragen om de vlaggetjes op de juiste plek te zetten.

bijvoorbeeld:

"x:y x:y x:y"

en dan filteren met string.split(' ') voor de setjes, en die array dan weer doorlopen met string.split(':') voor de x en y coordinaat. ofzo.

dat

document.attachEvent('onmousemove', 'showCoords()');

hoef je alleen niet 5 keer te doen. Da's een algemene mouse handler. En nu wordt die showCoords dus 5 keer tegelijk uitgevoerd als je met je muis beweegt, beetje overkill.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Clay

Clay

cookie erbij?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoe toepasselijk bij het blauwe beestje :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 21:54 schreef Prammenhanger het volgende:
Hoe toepasselijk bij het blauwe beestje :)
ben je geilClay ofen wil je een koekje? :+

Verwijderd

Topicstarter
Clay, bedankt voor je reactie... Ik begrijp het deel van maar 1x de showcoords uitvoeren.

ik heb ook de cookie site bekeken... ook op zich begrijpbaar...

Waar ik mee zit, hoe sla ik de 'nieuwe' coordinaten dan op in een cookie?? Heb je daar misschien een voorbeeld van?

• Clay

Clay

cookie erbij?

lol, cookies had het nieteens door :P

maaru, je kan de coordinaten opslaan door ze van de layers op te vragen, en in een string te stoppen. Op de page waar je de url in dat andere topic van gaf gebruik je de variabelen layer1 layer2 enz.

dan wordt het (bijvoorbeeld)

var cookieTekst = layer1.x + ":" + layer1.y + " " + layer2.x //... 3 4 5 enz

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende stuk begreep ik niet:
Op dinsdag 23 april 2002 21:43 schreef Clay het volgende:
En dan de coordinaten van de vlaggetjes dus in een string zetten. Lijkt mij dat je dat volgens een eigen conventie moet doen zodat je ze ook weer op kan vragen om de vlaggetjes op de juiste plek te zetten.

bijvoorbeeld:

"x:y x:y x:y"

en dan filteren met string.split(' ') voor de setjes, en die array dan weer doorlopen met string.split(':') voor de x en y coordinaat. ofzo.
Die string aanmaken vat ik niet helemaal??!?? en ik geloof dat ik dat array verhaal nog niet door heb...
Je hebt zeker nog geen documentatie gemaakt?? :? Je zal het weleens zat worden...

Verwijderd

Topicstarter
en waar moet die lange string komen?? In het cookie script?

help :'(

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Djinkies, niet zo ongeduldig. Ga je eigen topic pas kicken als 'ie een dag of ouder is.

Inmiddels zijn er genoeg tips gegeven over waar informatie over cookies is te vinden. Begin lekker simpel, en stop er gewoon 1 variabele in. Als je dat lukt, ben je klaar voor de volgende stap, namelijk bijvoorbeeld een variabele die alle coordinaten bevat. Dat is wat Clay bedoelt.

split() is een functie die een string-variabele kan splitten op een bepaald karakter en de delen die zo ontstaan, in een array kan stoppen.

Als je zelf niet probeert, zal niemand hier zin hebben om een ongeduldig iemand op weg te helpen. Laat dus zien wat je geprobeerd hebt, en waar je denkt dat het fout gaat. Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk...

Wil teveel tegelijk...

Sorry Clay en de rest...

Nu eerst maar :z
Pagina: 1