Toon posts:

Moederbord of processor dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn monitor opeens op standby mode sprong(na hem poosje niet gebruikt te hebben, maar weer niet lang genoeg om hem door Win XP op standby te laten zetten) kon ik deze daar niet meer uit krijgen. Zelfs een reboot hielp niet, sterker nog na een reboot kreeg ik nog steeds geen beeld (dus ook geen toegang tot bios of het info schermpje van mijn videokaart).
Hierna heb ik alle instellingen nog eens doorgelopen (snoertjes op moederbord) en een paar dingen gedaan:
- Videokaart (Gforce 2MX AGP) vervangen door een ander (Voodoo 3 AGP)
- Andere monitor proberen
- Ander RAM erin
- Alle andere PCI kaarten eruit

Nadat dit alles niet hielp ben ik met het moederbord naar de leverancier teruggegaan en heb ik twee en een halve week later een nieuwe gekregen. Nu wilde dit nieuwe moederbord ook niet gelijk werken en heb ik dezelfde bovenstaande dingen weer geprobeerd. Daarnaast heb ik ook het moederbord nog in een andere kast geprobeerd te plaatsen en aan een andere voeding gehangen, gekeken of er geen kortsluiting plaatsvond tussen het moederbord en de kast en ten slotte het CMOS RAM naar de factory defaults teruggezet dmv een ping te verzetten en weer terug te zetten.
Na dit alles werkt het moederbord nog STEEDS niet en heb ik zelf geen ideeën meer hoe ik het op kan lossen |:(

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets met de processor fout zit (een Athlon 800) maar ik heb geen andere socket A processor om dat te kunnen testen.
Mijn vraag is of het nou echt aan de processor kan liggen en of iemand toch nog een oplossing weet?

Verwijderd

misschien eens een poging waard om een jumper te gebruiken ipv de powerswitch, tenzij je 2 dooie mobo's hebt.

Het klinkt namelijk wel structureel, maar je verteld niet of je fannetjes wel of niet draaien en zo want anders hoef je het daar ook niet te zoeken.

wordt de proc trouwens wel warm???

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Heb je geen kennissen die hun proc. ff willen uitlenen? Anders kun je ook vriendelijk aan de winkel vragen of ze je kunnen/willen helpen.

'k Heb nog wel een P3 800 liggen, maar ja, daar heb je niet veel aan ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

ja 123 olie...

Dat schiet niet op he?

Enne kennissen met socket A procs?

Hmmm geen id , vraag het Dirk es :P

Maar idd, gaan je fannetjes draaien? Zitten je HDD'Z goed? En wat ik HEEL vreemd vind , is dit is hetzelfde mobo maar er zitten GÉÉN D-LEDS op :?
Enne je kan idd, denk ik beste naar dat winkeltje gaan wat je met je andere ook zo vriendelijk heeft geholpen :+

edit:
Ik was eerder :P

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
De PC wordt wel warm en alle fannetjes draaien als zonnetjes ja, ook heb ik even aan de fan gevoeld van de processor en die was aardig warmpjes. Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld met een jumper gebruiken ipv powerswitch :?

Niet die even dichtbij wonen en hem zo uit hun moederbord kunnen wippen nee :), maar de leverancier zou morgen terugbellen, ik was alleen benieuwd of iemand anders nog een idee zou kunnen hebben waar het aan ligt. En bedankt voor je aanbod maar daar heb ik inderdaad weinig aan ;)

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Nouw, ipv je powerswitch aansluiten denk ik n jumper over de pinnen zetten..

Ow ze hebben hem als vervanging van een K7T-Pro 2 (a) een MSI-6330 LITE (!!) geleverd , das toch geen gelijkwaardig product?

http://www.gjpvanwesten.nl

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Al word de proc warm, hij kan alsnog kapot zijn.
Pagina: 1