Toon posts:

Lite-on 16X wil z'n laatje niet inslikken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst verschoof ik m'n pc een keertje. Het ging een beetje schokkerig.Maar toen ik het aan-knoppie weer indrukte ging de lade van de cd-rw open....... :?

Ik besloot hem maar gewoon weer dicht te doen... Maar hij ging weer open, nu gaat'ie maar door. Hij blijft open.

Dit is me al een keer eerder overkomen, toen heb ik hem terug gebracht naar de winkel.Maar nog steeds komt het zelfde probleem terug komen. :(

Heeft imand al een keer zulke problemen gehad? Het ligt aan de brander zelf, want hij doet het al voor het booten.
(het gaat om een 16x10x40 lite-on)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:34

Chakotay

Lick here to continue

Hmm motortje een beetje spastisch geworden misschien? Werktie ook tegen als je em dichtdoet?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 21:22 schreef Chakotay het volgende:
Hmm motortje een beetje spastisch geworden misschien? Werktie ook tegen als je em dichtdoet?
Nee, hij gaat dicht. Maar dan spuugt hij hem ook direct weer uit.Alsof je da hele tijd op het open knopje staat te drukken.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 15:44
een firmware update wil hier soms wel eens helpen. anders terugbrengen.

Verwijderd

daar had ik bij mijn cdromspeler ook last van
heb geen oplossing gevonden :(

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je mobo... is dat n Abit toevallig? Het tegenstribbelen van bepaalde Lite-ON fikkers met bepaalde chipsets (met Abit mobo's vooral) is n bekend probleem. Het heeft te maken met het feit dat de fikker verkeerd reageert op n bepaalde spanning die op de drive komt bij t aanzetten.

Op de site van Lite-ON stond bij een firmware van sommige modellen (ook 16x) dat t probleem opgelost was, ik zie t nu niet meer staan.

Afijn, volgens Lite-ON is dit dus opgelost, ik zou zeggen: haal je firmware ff bij http://www.liteonit.com/e-down-f.asp (kijk wel goed of je n 16101B of 16102B hebt), flash t, en t moet voorbij zijn...

(als je dit al hebt gedaan, heb k niets gezegd ;))

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:34

Chakotay

Lick here to continue

Op dinsdag 23 april 2002 21:24 schreef Moxhox256 het volgende:

[..]

Nee, hij gaat dicht. Maar dan spuugt hij hem ook direct weer uit.Alsof je da hele tijd op het open knopje staat te drukken.
Is het knopje niet misschien geforceerd dan? (Dat het dingetje dat je zelf indrukt dus wel los zit, maar het daadwerkelijke knopje erachter vastzit dus)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 10:55

killercow

eth0

in cd-rom drives (jaja het pc-gamers team 2 the resQ) zit een soort van klein hendeltje, dit hendeltje staat normaal gesproken door een klein stukje staal (veertje) van de connector af gebogen, ik weet niet precies hoe het werkt maar dat hendeltje houd ook bij waneer de cd-rom dicht is en weer moet stoppen met naar binnen halen, het zou mij niks verbazen als er ook zo'n soort systeempje aan de andere kant zit dat meet waneer de lade ver genoeg uitgespuugd is, stel nou dat er daar iets fout gaat en dat hij ingedrukt blijft als je de lade naar binnen laat gaan, dit geeft dan een signaal van hup, we mogen nog wat verder, kom jongens naar buite die lade.

wat je kunt doen is even een oude cd-rom speler uit mekaar slopen (ja die zijn echt wel te vinden) en dan kijken of je in jouw normale net zie iets kan vinden, dit is waarschijnlijk gewoon een mechanisch foutje dat direct de motor aanspreekt.

suc6 iig

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1