[dos] installeren op 486

Pagina: 1
Acties:

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
ik heb hier thuis een oude 486 staan waarop ik linux wil laten draaien. hiervoor zal ik wel eerst dos moeten installeren aangezien er nog geen OS op staat. Maar als ik opstartdiskette in disdrive doet herkent hij hem niet? alleen het lampje van diskette station gaat branden.

Help plz.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Probeer eens de BIOS in te stellen dat ie boot vanaf A: (als dat kan tenminste).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Misschien is het handig als je de distro vermeld welke je wilt gaan gebruiken.

Meestal kan je een isootje (van 1.44Mb) downloaden wat de opstart diskette vormt!

My weblog

Verwijderd

Als er al een CD-drive inhangt, instellen dat ie boot van [Letter CD-drive]:\. Anders ff opstart disk maken.

Verwijderd

je kan ook gewoon met een linux bootdsk opstarten en vanaf daar de installatie beginnen scheeld een hoop geklungel met partities.
aals ie dit met meer diskette's doet controleer dan de kabel eens en ga anders denken aan een nieuw diskette station. Die dingen overleiden nog wel eens.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Op dinsdag 23 april 2002 20:53 schreef franktv het volgende:
ik heb hier thuis een oude 486 staan waarop ik linux wil laten draaien. hiervoor zal ik wel eerst dos moeten installeren aangezien er nog geen OS op staat. Maar als ik opstartdiskette in disdrive doet herkent hij hem niet?
Nee hoor, Linux is toch een OS? Geen DOS voor nodig dus....gewoon een bootfloppy downloaden van de distributie die je wel wilt proberen, die kun je gewoon op een andere computer maken, met rawrite bijvoorbeeld.

Als het niet werkt: boot 'ie wel van diskette en niet eerst van HD? Doet de diskette het wel (heb je al 3 verschillende geprobeerd?)

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Op dinsdag 23 april 2002 21:02 schreef JanMaster het volgende:
Als er al een CD-drive inhangt, instellen dat ie boot van [Letter CD-drive]:\. Anders ff opstart disk maken.
meestal kun je op een 486 niet booten van een cd...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 23 april 2002 22:05 schreef BoerHarm het volgende:
meestal kun je op een 486 niet booten van een cd...
ik zou willen zeggen: volgens mij *nooit* tenzij je een of ander exotisch add-in kaartje met een of andere replacement BIOS hebt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1