DNS probs w2k server + winroute

Pagina: 1
Acties:

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:18
Ik heb hier draaien: w2k server als domain controller, dus met een dns server. winroute draait op de router (andere pc dus)

De oude situatie was zonder w2k server en op de clients had ik als ip config een vast ip adres, en dns servers de dns servers van mijn provider. Internetten via NAT dus. Totdat de domain controller niet gevonden kon worden, dus moest er op de clients een dns server bij komen; die van de domain controller. Dus er staat op de clients (4x w2k, waarvan 1 router waar gewoon mee gewerkt wordt) ingevuld de dns servers van mijn provider en dus de domain controller. Active desktop werkt als een trein, de locale dns server kan hij dus goed vinden. Maar zodra ik met opera 6 /ie 6 een internet pagina probeer te openen krijg ik zo'n 15 x de melding dat de site niet gevonden kan worden. Kijk ik via nslookup wat het ip adres van de site is, en die invul werkt het wel, dus nat is ook het probleem niet.

bdw: de dns servers van de provider staan als eerste, als laatste de lokale dns server.

De 2 servers samen nemen is geen oplossing, de server is de engels(e!) :) versie, dus dan werkt active desktop niet goed als daar achter gewerkt moet worden. iig bedankt voor het lezen van het verhaal :)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon de DNS server op je domaincontroller draaien, en deze als 'forwarder' configureren, op je clients hoef je dan alleen maar de dns server die je thuis draait (die van je w2kserver) in te vullen.

als de clients dan en website zoeken gaat de DNS server thuis dat ip adress resolven...

das alles, simpel maar het werkt!

A wise man's life is based around fuck you

• SpiceWorm
Ik kan op de domain controller alleen geen dns server opgeven, omdat dit de enigste dc in het netwerk is.

Zo staat het er: Forwarders are not available because this is a root server.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 23 april 2002 21:05 schreef Spiceworm het volgende:
Ik kan op de domain controller alleen geen dns server opgeven, omdat dit de enigste dc in het netwerk is.
geen forwarders opgeven? geen probleem even de [.] zone weghalen, vervolgens de dns console sluiten en weer opnieuw starten, daarna kun je wel forwarders instellen

A wise man's life is based around fuck you

• SpiceWorm
Geweldig! Het klopt. Bedankt voor je reply.