Toon posts:

Maakt de Creative Soundblaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me houdt binnenkort een feest in een gesloten bloemenwinkel. Maar nu heeft ie mij gevraagd of ik voor de muziek wilde regelen met zijn PC. Hij heeft een (Creative) Soundblaster 5.1 Live! kaart met (Creative) Desktop Theatre 5.1 DTT2200 boxen. Dit zijn geloof ik 5 boxen en een sub-woofer. Maar mijn vraag is..zal dit genoeg geluid opleveren voor een ruimte van circa 100 m^2?
code:
1
2
3
4
5
     15 m.
   -------------
   |         |
   |         |  7 m.
   ------X------

Bij de X komt de computer te staan. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n beetje overal genoeg (lees, voldoende) geluid komt. Moet er dan een versterker tussen? En hoe kan je de boxen het best neerzetten :?

ps. Sorry voor de lame titel, ik wou hem anders maken, maar dat kan nou niet meer, sorry!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

stel het is 10 * 10 m, wil jij dan met die kleine melkpakjes daar een volume creeren wat normaal is voor een flink feestje (dB of 90 a 95 is dacht ik een flinke party?)

Je zal wel geluid eruit kunnen laten komen maar bij lange na niet genoeg om hard muziek te luisteren in zo'n ruimte.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

heheh nou ik zou maar ff een paar vrienden bellen...
en een goeie verterker met boxxen regelen want dat haal je nooit om er een beetje mooi geluid uit te krijgen met zulke kleine speakers..

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Ik ben bang dat die melkpakjes inderdaad veel te weinig vermogen hebben... Zul je toch een aparte versterker met boxen moeten halen...

Als je het toch met die dingetjes gaat doen, zou ik de speakers allemaal in een hoek van de ruimte zetten... En zoveel mogelijk op oor/oog hoogte... Dan blijft er nog het meeste van het geluid over...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 20:49 schreef Sick Nick het volgende:
stel het is 10 * 10 m, wil jij dan met die kleine melkpakjes daar een volume creeren wat normaal is voor een flink feestje (dB of 90 a 95 is dacht ik een flinke party?)

Je zal wel geluid eruit kunnen laten komen maar bij lange na niet genoeg om hard muziek te luisteren in zo'n ruimte.
Dus een versterker gebruiken :?
Ten tweede, het is wel een feest, maar het gaat net echt om de muziek. Kweet niet echt hoe ik het moet uitleggen.. het is meer de gezelligheid. Biertje erbij, beetje praten en dan wat muziek..zo'n "feest" geeft ie eigelijk altijd.Ik heb ook hier zo'n setje staan maar volgens mij kennen die dingen nog vrij hard. Zeker omdat er aan die boxen 3 meter kabel zit.. dan kan je ze verspreiden. Kweet niet of het dan genoeg zal zijn :?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Voor beetje achtergrondmuziek is ie wel goed genoeg, dan moet het wel lukken als je ze gewoon aan het plafond hang ofzo en naar beneden (midden van kamer) mikt.

Trouwens, er zit als het goed is een versterker voor die kleine speakertjes in die subwoofer. Als je die aansluit op een echte versterker zijn ze zo kapot :D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 20:56 schreef Sick Nick het volgende:
Voor beetje achtergrondmuziek is ie wel goed genoeg, dan moet het wel lukken als je ze gewoon aan het plafond hang ofzo en naar beneden (midden van kamer) mikt.
Hmm...wat beschouw jij onder achtergrondmuziek.. dat kan ik op anders opvatten dan jij..dus das wel lastig... Maar persoonlijk denk ik dat als je die box-jes goed verspreid dat je dan een heel eind komt :) Ik probeer het van het weekend wel gewoon.. :)
Trouwens, er zit als het goed is een versterker voor die kleine speakertjes in die subwoofer. Als je die aansluit op een echte versterker zijn ze zo kapot :D
Daar heb je wel een puntje..niet eens over nagedacht eigelijk :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Achtergrond muziek op een volume wat net genoeg is om te horen maar net niet zo hard dat iedereen moet gaan schreeuwen om elkaar te verstaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 21:38 schreef Sick Nick het volgende:
Achtergrond muziek op een volume wat net genoeg is om te horen maar net niet zo hard dat iedereen moet gaan schreeuwen om elkaar te verstaan :)
= perfect :)
Pagina: 1