[Win2K] foutmelding bij kopieren grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:56
Sinds kort krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik een ghost image van 1,2gb van de enen naar de andere partitie wil kopiëren. Er is ruimvoldoende schijfruimte en kleine bestanden heb ik geen problemen mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3037829558

W2k-ACPI is in dit geval W2K-ACPI.GHO, dus het bestand.
Via netwerk de kopieeropdracht doen (dus op een andere pc van netwerkschijf naar netwerkschijf) werkt overigens wel. Maarja dan gaat het via share naar share en dan duurt het wel ff ook al is het 100mbit/s.

Systeem:

KT7A 1200MHz Athlon, 256mb ram, 40gb IDE 7200rpm WD. 18gb quantum altas V U160 op een tekram DC-390-u2w (terminatie e.d. in orde).

-- Google en microsoft leveren niks op.

-- Via 4in1 drivers opnieuw geïnstalleerd.
-- Scandisk op alle partities.
-- Windows Updates opnieuw geïnstalleerd incl. SP2.
-- Register doorgespit.

Dit is behoorlijk frustrerend.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Geheugen? Hoeveel geheugen heb je?

Raku

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 23 april 2002 20:56 schreef Eth3r3al het volgende:
Geheugen? Hoeveel geheugen heb je?
256mb, maar dat is het probleem niet,

die scsi chain is middels een ACTIEVE terminator getermineerd? (die 18gb atlas kan namelijk geen terminatie op de schijf zelf aan... terminatie moet aan het einde van de kabel geschieden)

A wise man's life is based around fuck you

• PROnline
SCSI terminatie is in orde. Zit een LVD terminator op het einde van de kabel. Maar heb het ook op de 40GB WD welke een IDE schijf is.

Heb ondertussen toch wat bij MS kunnen vinden http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q259837

maar dit zou bij SP2 opgelost moeten zijn. Deze draai ik al lang en heb ik zelf opnieuw geïnstalleerd maar no way dat het helpt :'(

• Zwelgje
Op dinsdag 23 april 2002 21:04 schreef PROnline het volgende:
SCSI terminatie is in orde. Zit een LVD terminator op het einde van de kabel. Maar heb het ook op de 40GB WD welke een IDE schijf is.
mmm, ok dan (kheb zelf ook zon controller thuis in gebruik trouwens) het kon zijn dat het niet in orde was met de kabel, maargoed dat weten we dus nu

het geheugen dan, is dat nog wel goed? heb je 2x128 of 1x256? haal desnoods eens 1x128mb eruit en kijk of het dan wel goed gaat

zet ook even de bios settings naar default (of naar failsafe) mischien is een 'te scherpe' memory timing wel een probleem

Verwijderd

effe 256 inter geheugen er bij in proppen werkt die naar behoren!!!

• Zwelgje
Op dinsdag 23 april 2002 21:08 schreef thomas123 het volgende:
effe 256 inter geheugen er bij in proppen werkt die naar behoren!!!
tot ziens....

met 256mb moet dit ook geen enkel probleem zijn hoor!

• PROnline
Heb maar één keer 256mb. geheugen op default heeft geen effect. via het netwerk kopieren gaat overigens voor de duidelijkheid wel goed.

• Zwelgje
Op dinsdag 23 april 2002 21:09 schreef PROnline het volgende:
Heb maar één keer 256mb. geheugen op default heeft geen effect. via het netwerk kopieren gaat overigens voor de duidelijkheid wel goed.
heel apart, het lijkt me dan ook sterk dat je 2 niet goed functionerende disks hebt.

het geheugen zal dan ook wel goed zijn aangezien het via het netwerk wel goed werkt,

en als je een kale windows installatie doet? (zonder al die extra drivers etc, dus alleen de noodzakelijke drivers)

dus geen:

via 4-1
netwerkkaartdrivers
videokaartdrivers

werkt het dan wel?

Verwijderd

Zit er een soundblaster in die pc? Die geeft dat probleem wel eens icm het kt7a mobo.
Hier: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
staat meer info.

• Zwelgje
Op dinsdag 23 april 2002 21:13 schreef alfabetje het volgende:
Zit er een soundblaster in die pc? Die geeft dat probleem wel eens icm het kt7a mobo.
staat meer info.
dat was toch een probleem in de 'southbridge' van die via chipset? ik dacht dat die alleen betrekking had op IDE schijven en niet op scsi?

maar ik kan me vergissen, zelf gebruik ik die via rommel (no offense) niet.. :)

• PROnline
Op dinsdag 23 april 2002 21:12 schreef zwelgje het volgende:

[..]

heel apart, het lijkt me dan ook sterk dat je 2 niet goed functionerende disks hebt.

het geheugen zal dan ook wel goed zijn aangezien het via het netwerk wel goed werkt,

en als je een kale windows installatie doet? (zonder al die extra drivers etc, dus alleen de noodzakelijke drivers)

dus geen:

via 4-1
netwerkkaartdrivers
videokaartdrivers

werkt het dan wel?
Dat durf ik op dit moment nog niet te zeggen.
Liever eerst fixen, want je weet zelf wel hoeveel werk het is al je programma's weer op orde te krijgen.
Anders heb ik die ghost image nog wel om terug te zetten, maar toch heb ik nog veel extra werk te doen.
Op dinsdag 23 april 2002 21:13 schreef alfabetje het volgende:
staat meer info.
Ben me volledig bewust van de problemen met de KT7, maar hij blijft niet hangen. Hij en kopieerd namelijk gewoon goed via het netwerk.

• Zwelgje
Op dinsdag 23 april 2002 21:18 schreef PROnline het volgende:

[..]

Dat durf ik op dit moment nog niet te zeggen.
Liever eerst fixen, want je weet zelf wel hoeveel werk het is al je programma's weer op orde te krijgen.
Anders heb ik die ghost image nog wel om terug te zetten, maar toch heb ik nog veel extra werk te doen.
[..]

Ben me volledig bewust van de problemen met de KT7, maar hij blijft niet hangen. Hij en kopieerd namelijk gewoon goed via het netwerk.
je kan natuurlijk altijd een 2e windows installatie 'ernaast' draaien (zonder je bestaande config om zeep te helpen)

• PROnline
bovenstaande heeft het helaas niet tot een oplossingen gebracht. Registersleutels vergeleken met m'n laptop m.b.t. geheugen management heeft niks opgeleverd.

Is het mogelijk een image van een totaal ander systeem aan te passen op een nieuw systeem?

Dan zet ik m'n huidige installatie direct over naar m'n desktop. Ben ik grotendeels klaar namelijk.
Pagina: 1