Distributed Computing ook remote computing?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik help een vriendin van me met een werkstuk over remote computing. Maar nu vroeg ik me af, valt Distributed Computing ook onder remote computing? Volgens mij wel namelijk, aangezien je toch andere computers gebruikt om iets gedaan te krijgen... wat is jullie visie op deze kwestie?

excuses voor de eventuele vage titel.. wist even niets beters... :(

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Langs welke kant benaderd je vriendin remote computing :?

Je hebt remote computing waar telnet/ssh/VNC/terminal services... onder vallen.

Dat is vanuit opzicht van de gebruiker.
Locaal gebruik maken van een centrale resources vanop afstand

Distributed computing is het omgekeerde: lokale resource die centraal gebruikt worden.

Als je remote computing als gebruiken van resources vanop afstand neemt dat vallen ze er allebei onder.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Roelant
  • Niet online
[forum=24] >> [forum=19]

Zo moeilijk is die titel toch niet? Dit is een quote uit je eigen vraagstelling, en die brengt het al heel wat duidelijker dan de oorspronkelijke titel.

Overigens is dit huiswerkhulp, en dat hoort niet thuis op het forum en wordt dus normaal gesloten. Het kan door de vingers worden gezien als er een interessante discussie uit voort kan rollen, maar probeer dan eens je stelling wat meer toe te lichten met argumenten.

• ^Mo^
  • Laatst online: 04-11-2025
Op woensdag 24 april 2002 15:06 schreef Negotiator het volgende:
[forum=24] >> [forum=19]

Zo moeilijk is die titel toch niet? Dit is een quote uit je eigen vraagstelling, en die brengt het al heel wat duidelijker dan de oorspronkelijke titel.

Overigens is dit huiswerkhulp, en dat hoort niet thuis op het forum en wordt dus normaal gesloten. Het kan door de vingers worden gezien als er een interessante discussie uit voort kan rollen, maar probeer dan eens je stelling wat meer toe te lichten met argumenten.
'k zie het niet echt als huiswerk hulp, ik zie zelf distributed computing als remote computing, 'tis alleen de andere kant op ... maar ik wilde wat meer zekerheid over dit standpunt. 'k had het trouwens expres niet in NT gezet, aangezien het nou niet een groots probleem is ofzo...

Zou je eigenlijk kunnen zeggen dat remote computing een enorm breed iets is, dan bedoel ik dus niet alleen SSH/VNC/Telnet, of distributed computing .. maar ook FTP en HTTP e.d.?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 24 april 2002 16:15 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

'k zie het niet echt als huiswerk hulp, ik zie zelf distributed computing als remote computing, 'tis alleen de andere kant op ... maar ik wilde wat meer zekerheid over dit standpunt. 'k had het trouwens expres niet in NT gezet, aangezien het nou niet een groots probleem is ofzo...

Zou je eigenlijk kunnen zeggen dat remote computing een enorm breed iets is, dan bedoel ik dus niet alleen SSH/VNC/Telnet, of distributed computing .. maar ook FTP en HTTP e.d.?
Dit hoort gewoon in NT.

FTP zou ik erbij rekenen omdat je namelijk data kan up en downloaden effectief van de server.
HTTP niet.

Maar als je breed genoeg kijkt dan is elke network service remote computing.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs