Toon posts:

problemen met oude pc voor server...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 1 133 mghz computer die ongeveer 3 jaar op de zolder heeft gestaan. Nu wou ik deze computer aansluiten op het internet om er een database server van te maken. Bij het opstarten van deze computer gebeurde er echter niets, (kreeg geen beeld, wel gingen de fan en de hdd draaien) terwijl voordat deze computer naar de zolder ging hij helemaal in orde was.

Ik heb er een andere grafische pci kaart in gedaan. Dit zou het probleem kunnen zijn, of misschien het omdraaien van de stekketjes van de kabel van de harde schijf naar de mobo. De harde schijf draaid wel en er brand wel een groenlichtje op (voor ongeveer 5 seconden lang).

De ledjes aan de voorkant van de kast die aangeven of de computer aanstaat en of de harde schijf in gebruik is doen het niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Doet het beeldscherm het wel?? en anders zou je een mobo (Bios) reset kunnen proberen.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Sounds like kortsluiting oid, iig wel hardwarematig.
Check ff al je kabels, insteekkaarten enzo

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer eerst eens zoveel mogelijk spul eraf te halen. Bijvoorbeeld alleen videokaart, CPU en geheugen op je mobo goed aandrukken, en de rest eraf (ook HD&floppy etc etc)... en dan kijken of ie start (dan moet ie in ieder geval in t BIOS kunnen komen). Desnoods gooi je ook t geheugen eruit en kijk je of ie dan na aanzetten als n gek begint te piepen... dat is ook een goed teken dan, dan geeft je PC nog n teken van leven en is niet je BIOS rot o.i.d...

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35
gooi er eens een goede batterij in? de oude zal na 3 jaar tijd/datum bijhouden wel op zijn.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
k meen dat die dingen langer meegaan. Heb n 486 die nog prima op de ouwe batterij werkt :)

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
haal het fannetje van ja cpu er eens af, als het zo'n boxed kreng is dan zit ie vol met stof, had ik ook namelijk. Als je dit gedaan heb moet je gewoon ff met een compressor (oid) zachtjes eroverheen spuiten. dit wil ook nog wel eens helpen. maar goeie biosreset en battarij kortsluiten wil ook nog wel eens helpen.
Het kan ook een hitteprobleem zijn, hou je vinger eens tegen de heatsink aan?

Correct me if im wrong ;)

IIG Suc6 >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
Op woensdag 24 april 2002 00:55 schreef Sfynx het volgende:
k meen dat die dingen langer meegaan. Heb n 486 die nog prima op de ouwe batterij werkt :)
486 had meestal een tonnetje, P133 had vaak een CR2032 batterij. Tonnetje is NiCad, CR2032 knoopcel is een Lithium batterij. Verschil tussen beide: de ene laadt wel op, de andere niet. Ofwel: als die ton van de 486 niet gaat lekken gaat die veel langer mee dan zo'n knoopcelletje.
Pagina: 1