en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
Ik heb sinds 6 maanden S-VHS en ik vindt het de extra kosten wel waard. Je ziet eigenlijk geen verschil tussen iets wat op dat moment uitgezonden wordt en iets wat je eerder hebt opgenomen en afspeelt. Bij 'gewoon' VHS is het verschil in kwaliteit best groot vindt ik.
Houdt er wel rekening mee dat je ook SVHS banden moet kopen om op S-VHS kwaliteit op te kunnen nemen. Je kunt wel op gewone VHS banden opnemen maar dan verlies je wel wat kwaliteit.
Houdt er wel rekening mee dat je ook SVHS banden moet kopen om op S-VHS kwaliteit op te kunnen nemen. Je kunt wel op gewone VHS banden opnemen maar dan verlies je wel wat kwaliteit.
Ik vind de meerwaarde van S-VHS niet echt iets waar je wat aan hebt. De kwaliteit van de kabel vind ik gewoon te slecht om daar goed mee op te kunnen nemen, S-VHS heb je alleen wat aan als je professionele video-editing doet, in mijn ogen.
En waarom geen DVD speler kopen dan? Heb je wel eens een DVD film gezien? Super kwaliteit hoor, en zo'n DVD speler is echt niet zo duur meer...
Voor gewoon opnemen is VHS voldoende vind ik. Ikzelf heb pas geleden een Philips VHS recorder gekocht, een VR-570, daarvoor had ik een Pioneer S-VHS recorder, maar die was een beetje gaar, dus heb ik een nieuwe gekocht. Maar die Philips recorder doet niet onder die Pioneer recorder.
Wat ook is met S-VHS recorders, je moet S-VHS videobanden kopen, en die zijn niet afspeelbaar in een gewone VHS recorder.
Mijn advies: Koop een goede, maar goedkope VHS recorder, spaar even door, en koop er een DVD speler bij. Of koop een 2e handse VHS recorder, maar dat is ook wel link, want in zo'n recorder zitten gewoon veel slijtage onderdelen.
Of kijk eens hier: www.kieskeurig.nl kun je heel makkelijk even de videorecorders bekijken op kwaliteit en kwantiteit.
/edit
Ik zie net dat je DVD films huurt, dus ik neem aan dat je al een DVD speler hebt...
Maar kijk maar eens op die site die ik gegeven heb, misschien zit daar wat leuks tussen.
En waarom geen DVD speler kopen dan? Heb je wel eens een DVD film gezien? Super kwaliteit hoor, en zo'n DVD speler is echt niet zo duur meer...
Voor gewoon opnemen is VHS voldoende vind ik. Ikzelf heb pas geleden een Philips VHS recorder gekocht, een VR-570, daarvoor had ik een Pioneer S-VHS recorder, maar die was een beetje gaar, dus heb ik een nieuwe gekocht. Maar die Philips recorder doet niet onder die Pioneer recorder.
Wat ook is met S-VHS recorders, je moet S-VHS videobanden kopen, en die zijn niet afspeelbaar in een gewone VHS recorder.
Mijn advies: Koop een goede, maar goedkope VHS recorder, spaar even door, en koop er een DVD speler bij. Of koop een 2e handse VHS recorder, maar dat is ook wel link, want in zo'n recorder zitten gewoon veel slijtage onderdelen.
Of kijk eens hier: www.kieskeurig.nl kun je heel makkelijk even de videorecorders bekijken op kwaliteit en kwantiteit.
/edit
Ik zie net dat je DVD films huurt, dus ik neem aan dat je al een DVD speler hebt...
Maar kijk maar eens op die site die ik gegeven heb, misschien zit daar wat leuks tussen.
Verwijderd
ik zou helemaal niet voor sony gaan, ga voor panasonic of jvc. van panasonic zou ik de nvfj 620 nemen (of de opvolger, ik ben er alweer 4 maandjes uit
), dat is een pracht videorecorder voor weinig geld!
dvd speler heb ik al ja! 
maar dat verhaal van die svhs banden wist ik niet; tnx voor de tip!
maar hoeveel kwaliteit lever ik in als ik svhs opneem op een normale band? ben ik dan terug op vhs niveau, of komt het daar nog wel wat boven uit?
zal eens op die site gaan neuzen!
maar dat verhaal van die svhs banden wist ik niet; tnx voor de tip!
maar hoeveel kwaliteit lever ik in als ik svhs opneem op een normale band? ben ik dan terug op vhs niveau, of komt het daar nog wel wat boven uit?
zal eens op die site gaan neuzen!
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Als je met een SVHS recorder op een VHS band gaat opnemen, heb je gewoon VHS kwaliteit. Niet minder, niet meer.
Elke videorecorder heeft ook een "andere" kwaliteit. De ene heeft meer kleurdiepte, de andere meer helderheid/contrast.
Wat ook wel belangrijk is: Verbind je VHS recorder met een scart kabel aan je TV, dat scheelt ook best veel in kwaliteit.
Elke videorecorder heeft ook een "andere" kwaliteit. De ene heeft meer kleurdiepte, de andere meer helderheid/contrast.
Wat ook wel belangrijk is: Verbind je VHS recorder met een scart kabel aan je TV, dat scheelt ook best veel in kwaliteit.
Verwijderd
Het is mij opgevallen dat de SuperVHS recorders de laatste tijd zeer sterk in prijs zijn gedaald.
En zoals al eerder is gezegt, als je er één koopt zou ik ook een Panasonic of JVC nemen die zijn gewoon heel goed.
En zoals al eerder is gezegt, als je er één koopt zou ik ook een Panasonic of JVC nemen die zijn gewoon heel goed.
Je hebt ook videorecorders van Panasonic en JVC (en waarschijnlijk nog meer merken) die op hoge kwaliteit normale VHS banden SVHS kunnen opnemen. Dit is wel een geinige tussenvorm, ook qua prijs.
De laatste serie van JVC, en dan voornamelijk onder de € 200 is nogal 'goedkoop' geproduceerd. Als je naar een LG kijkt zal je zien dat deze in de laatste serie gelijk zijn aan de JVC's.
De fabrikanten willen het laatste beetje winst uit die recorders persen...
dus wordt er veel bezuinigd. Toch is Panasonic nog steeds heel goed met z'n recorders, Philips en Sony doen het ook altijd goed, alhoewel Sony iets duurder is. 
Edit: Even opgezocht, ze noemen het SVHS-ET.

De laatste serie van JVC, en dan voornamelijk onder de € 200 is nogal 'goedkoop' geproduceerd. Als je naar een LG kijkt zal je zien dat deze in de laatste serie gelijk zijn aan de JVC's.
De fabrikanten willen het laatste beetje winst uit die recorders persen...
Edit: Even opgezocht, ze noemen het SVHS-ET.

Type NV-HS820
S-VHS HiFi Stereo videorecorder
S-VHS ET geeft S-VHS kwaliteit op een normale VHS tape
2D Noise Reduction voor optimale beeldkwaliteit
60 seconden Jet Rewind
Auto SP/LP en Super Long Play Mode. 12 uur opname op een 240 minuten tape
Verwijderd
dat van dat svhs klopt, dat heet svhs ET, origineel door jvc in het leven geroepen, je kan dan op dezelfde kwaliteit svhs opnemen op vhs banden. bijna elke svhs recorder heeft deze optie tegenwoordig
edit: HEEJ, ik was eerder!
edit: HEEJ, ik was eerder!
Haha, toen ik voor mijn videorecorder ging kijken, kwam ik bij Megapool ofzo, en die vent zei daar, hij liet een super goedkoop Sharp modelletje zien met cheap-ass display: "Deze videorecorder neemt op met beeldkwaliteit dat vergelijkbaar is met S-VHS."
Ik denk: Jahjah...
Laat hem maar lullen, ik haal mijn videorecorder wel ergens anders.
Het is dus een Philips geworden, en ik ben d'r zeer tevreden over.
Ik denk: Jahjah...
Het is dus een Philips geworden, en ik ben d'r zeer tevreden over.
Agree, ik heb die ook, hij was erg goedkoop en geeft ERG goed beeld in vergelijking tot andere recorders uit die prijsklasse...Op dinsdag 23 april 2002 20:43 schreef HAL-9000 het volgende:
ik zou helemaal niet voor sony gaan, ga voor panasonic of jvc. van panasonic zou ik de nvfj 620 nemen (of de opvolger, ik ben er alweer 4 maandjes uit), dat is een pracht videorecorder voor weinig geld!
Alleen als je met een TV kaart captured zie je dat hij niet een 100% stabiele bandloop heeft (beetje zwabberend beeld) maar dat is bij oudere recorders nog veel erger en je merkt er op je tv niks van.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
op een goede TV zoals jij hebt is svhs 100% zeker het geld waard.
Trouwens wel gewoon zelf minstens één svhs band kopen om te vergelijken. Zelf vind ik het beeld op mijn fuji svhs pro banden duidelijk beter dan vhs-et op goede vhs band.
Trouwens wel gewoon zelf minstens één svhs band kopen om te vergelijken. Zelf vind ik het beeld op mijn fuji svhs pro banden duidelijk beter dan vhs-et op goede vhs band.
Verwijderd
jah? jvc claimde dat het geen verschil maakte, ik heb zelf nooit echt iets gemerktOp dinsdag 23 april 2002 21:08 schreef BartNL het volgende:
op een goede TV zoals jij hebt is svhs 100% zeker het geld waard.
Pagina: 1