Ik wil graag zelf een subwoofer ontwerpen en heb al een driver op het oog. Ik kan deze driver van iemand overkopen en ben benieuwd of het iets is (de woofer moet 40 euro kosten). Hij is eigelijk bedoeld voor in de auto maar ik wil hem in huis gaan gebruiken.
Het gaat om de Boston Accoustics RS12 (rally series?)
parameters (zover ik op internet kan vinden):
Kan iemand aan deze parameters zien of dit wat is? Ik wil er een actieve sub van maken voor mijn home theatre.
Welke eigenschappen moet zo'n sub een beetje hebben? ik zie allemaal dingen over de afstemfrequentie, -3 DB punt en meer van dat soort termen, maar wat houden die dingen nu eigenlijk allemaal in?
Ik heb ook een beperking wat de grootte van de kist betreft, deze mag maximaal iets van 90-100 liter worden. kan ik dan iets fatsoenlijks met deze woofer doen if is het niets?
Het gaat om de Boston Accoustics RS12 (rally series?)
parameters (zover ik op internet kan vinden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Fs: 23 Qes: 0.42 Qms: 10.50 Qts: 0.40 Vas: 197 Re: 3.5 Le: 0.0 ????? Sd: 541 Xmax: 10.2 Pe: 200 |
Kan iemand aan deze parameters zien of dit wat is? Ik wil er een actieve sub van maken voor mijn home theatre.
Welke eigenschappen moet zo'n sub een beetje hebben? ik zie allemaal dingen over de afstemfrequentie, -3 DB punt en meer van dat soort termen, maar wat houden die dingen nu eigenlijk allemaal in?
Ik heb ook een beperking wat de grootte van de kist betreft, deze mag maximaal iets van 90-100 liter worden. kan ik dan iets fatsoenlijks met deze woofer doen if is het niets?

Nu is die 'bult' wel een stukje minder maar is dit aanvaardbaar? klopt mij output eigenlijk (heb ik de parameters goed ingevuld?)