Thermaltake Vulcano 7+ of Coolermaster HHC-001

Pagina: 1
Acties:

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 10:03
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen met daarin een AthlonXP 1800+, die bedoelt is voor ~1800Mhz... daarvoor moet ik dus wel degelijke cooling gebruiken.
Nu zag ik op www.dansdata.com een enorme cooler-roundup.
Natuurlijk scoort de alpha+pabst combo veel punten, maar daar betaal je dan ook wel flink voor! :(
Verrassend genoeg was de Thermaltake Vulcano 7+ volgens die scores NOG beter (zal in het echt wel meevallen :? ), maar toch voor ongeveer E40,- el cheapo! Alleen een beetje slecht leverbaar. |:(
Nou is er een vriend van me razend enthousiast over de Coolermaster HHC-001 (niet de HCC-001), met de heatpipes. En die zit ook zo rond de E40,- en ik kan maar niet kiezen!

Heeft iemand ervaringen met een of allebei van de twee? Post AUB je specs erbij... :P

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik zou de TT Volcano 7 doen, ik weet de prijzen niet maar ik denk dat deze wel beter koelt :Y)

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

Verwijderd

V7+ heeft meer airflow. Het is nog in 3 stappen in te stellen ook. En de prijs is ook lager.

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 21:54
Ik zou de HHC-001 nemen.. verslaat zelfs een Alpha 8045 + Delta fan op temps..

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
err

ten eerste: er zit een GROOT verschil tussen de TT Volcano 7 en de TT Volcano 7+!! dus weet welke je aanschaft, 7+ is nog amper verkrijgbaar hier en ook in de pricewatch wordt er bij de 7+ naar winkels gelinkt die GEWOON de 'standaard' 7 verkopen en niet de 7+ (zoals zovaak in de pricewatch, leuk om beetje gemiddelde prijzen te bekijken van producten hoor, maar de helft van wat erin staat klopt niet/verkeerd gelinkt, erg slecht)

als je keuze moet maken tussen de Volcano 7 of HHC-001, dan HHC-001 zonder twijfel

tussen de Volcano 7+ of HHC-001, dan de 7+

edit:

misschien handig, de volcano 7 is blauwachtig gedoe, (rondom heatsink ofzo) en de volcano 7+ 'gewoon' koperkleurig

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 21:54
Oeps.. verkeerd gelezen.. dacht dus ook 7.

Ga voor de 7+ :)

• Robino
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op dinsdag 23 april 2002 19:51 schreef Grimm9mm het volgende:
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen met daarin een AthlonXP 1800+, die bedoelt is voor ~1800Mhz... daarvoor moet ik dus wel degelijke cooling gebruiken.
Nu zag ik op www.dansdata.com een enorme cooler-roundup.
Natuurlijk scoort de alpha+pabst combo veel punten, maar daar betaal je dan ook wel flink voor! :(
Verrassend genoeg was de Thermaltake Vulcano 7+ volgens die scores NOG beter (zal in het echt wel meevallen :? ), maar toch voor ongeveer E40,- el cheapo! Alleen een beetje slecht leverbaar. |:(
Nou is er een vriend van me razend enthousiast over de Coolermaster HHC-001 (niet de HCC-001), met de heatpipes. En die zit ook zo rond de E40,- en ik kan maar niet kiezen!

Heeft iemand ervaringen met een of allebei van de twee? Post AUB je specs erbij... :P
Ik ga rond 15 mei een inkoopaktie voor alleen maar ThermalTake producten organiseren. Als het goed is weet ik morgen de prijzen van de producten waaronder ook de Volcano 7+, ik laat het je meteen weten. Dan weet je meteen wat de goedkoopste prijs is :+

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22-02 22:45
Hehehe
Hej met jou heb ik nog gemessaged op HardForum >:) (remember me? .. ja99ed) .. maar goed ff on topic
ik had eerst hetzelfde dilemma ... toen heb ik, omdat ik toch wilde overklokken maar de Cooler Master HHC001 gepakt, en ik moet zeggen, ben er zeer te vreden over, het geluid irriteerd mij echt niet .. en hij houd mijn Athlon XP 1700+ op 2000+ altijd onder 40 graden ... maar goed, die TT Volcano 7+ schijnt ook wel aars te kikken, en hij zal wel stiller zijn i guess :?

Verwijderd

Ik heb anders wel de Volcano 7+ besteld en is OP VOORRAAD!!
mijne zou vandaag op de bus gaan alleen door een vage email van me gaat die morgen de deur op!!
lekker jo echt waar
Northwood all the way

• Robino
Coolermaster HCC-001 specificaties:
Fan Dimension 60 x 60 x 13 mm
Rated Speed 5400 RPM
Air Flow 27.72 CFM
Rated Voltage 12 VDC
Heat Sink Dimension 62 x 62 x 58 mm

ThermalTake Volcano 7+ specificaties:
Fan Dimension 70x70x25 mm
Fan Speed switch Cable :H,M,L Fan Speed
FAN Speed H: 6000 rpm
M:4800 rpm
L:3000 rpm
Max. Air Flow 49.0CFM
Noise H 6000rpm@47 dB(A)
M 4800rpm@35 dB(A)
L 3000rpm@24 dB(A)

Coolermaster HCC-001 Heatpipe specificaties:
Fan Dimension 60 x 60 x 25 mm
Rated Speed 6800 RPM
Air Flow 36.11 CFM
Rated Voltage 12 VDC
Heat Sink Dimension 80 x 60 x 44 mm

edit:

Dit heb ik van CoolerMaster zelf en van ThemalTake.

• De_Bastaard
uhm ik wil niet lullig doen ofzo :)
maar in mijn BIOS staat duidelijk bij CPU Fan Speed 6500rpm ... op de doos van m'n HHC staat 6800rpm , maar dat haalt ie dus niet ofzo ... ennuh ik heb de standaard koeler derop zitten..

Edit... uhm gaat het hier nu over de HHC 001 (Heatpipe) of de HCC001 (geen heatpipe)? ik heb dus de HHC001 (met heatpipe dus).

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

DJT

Op dinsdag 23 april 2002 20:39 schreef De_Bastaard het volgende:
uhm ik wil niet lullig doen ofzo :)
maar in mijn BIOS staat duidelijk bij CPU Fan Speed 6500rpm ... op de doos van m'n HHC staat 6800rpm , maar dat haalt ie dus niet ofzo ... ennuh ik heb de standaard koeler derop zitten..
Tering zeg! 6500 RPM!!! Dat zal wel een hoop herrie maken... |:(

Heb een Zalman...lekker stil in ieder geval.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15

Epsilon

Op dinsdag 23 april 2002 20:00 schreef Mitt3nz het volgende:
das dus dikke BS

waar haal je dat nou weer vandaaN? :)

de alpha 8045 is de beste heatsink voor socket-a
icm met een 80mm delta fan (68cfm) (beste) kan hij dus nooit beter koelen

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 20:32 schreef insane het volgende:
mijne zou vandaag op de bus gaan alleen door een vage email van me gaat die morgen de deur op!!
lekker jo echt waar
Northwood all the way
Waar haal je die vandaan dan en wat kost ie?

Anders maar wachten op die inkoopactie ;(

Verwijderd

http://www.micromotive.nl
hij staat op de site op verwacht maar ik mailde vandaag en hij was op voorraad bestel while it can!!!

• Grimm9mm
Cool, die micromotive winkel zit enkele honderden meters van mijn studentenkamer af... strax op weg terug van mijn stage even op bezoek... ;-)

Nu de rest van de pc nog, wordt een AthlonXP 1700+... de P4-1,6A is ook nog eventjes door mijn gedachten gedwaald, maar ik ondersteun altijd de underdog... dus ook ATi-kaart erin!

• Grimm9mm
Correctie, die winkel ZAL binnen honderden meters van me zitten.. nu zit hij nog in een rijtjeshuis-garage...

Hmm, ik wacht wel enkele weekjes... heb me pc immers nog niet...

• Robino
Ik ben even aan het rekenen geweest en ik kom nu op een bedrag voor de Volcano 7+: 38 euro en dat is inclusief bezorgingskosten.

Dit is wel een tijdelijk bedrag, beter gezegd maximaal het kan alleen maar minder worden :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

JT

VETAK y0

Op dinsdag 23 april 2002 19:51 schreef Grimm9mm het volgende:
pabst
Wanneer leren mensen het nou is.... Papst... :{

Anyways, die Volcano 7 heeft een koperen basis en een 80mm fan met een PHATTE fingerguard en die fan loopt sneller naarmate de kast temp hoger word. Mij lijkt die Volcano wel wat, maar hij kan behoorlijk lawaai maken als ie op z'n hardst loopt...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 15:18 schreef JT het volgende:

[..]

Wanneer leren mensen het nou is.... Papst... :{

Anyways, die Volcano 7 heeft een koperen basis en een 80mm fan met een PHATTE fingerguard en die fan loopt sneller naarmate de kast temp hoger word. Mij lijkt die Volcano wel wat, maar hij kan behoorlijk lawaai maken als ie op z'n hardst loopt...
Wanneer leren mensen nou eens te lezen.

Het gaat om de V7+ niet de non +

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 25 april 2002 17:24 schreef Aico het volgende:

[..]

Wanneer leren mensen nou eens te lezen.

Het gaat om de V7+ niet de non +
Um....ja, maar ik heb het over de 7. Dus idd, wanneer leer jij nou eens lezen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• De_Bastaard
is natuurlijk wel 'n verschil he, die 7, of 7+ ... maar goed ik weet niet hoe de 7+ het doet tegenover de HHC-001?? ik ben blij met m'n koelertje .. geluid stoort me niet zo veel, maarja ieder het zijne he >:)

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Waarom een Vulcano 7+ :?
Het enige verschil met de gewone 7 is dat bij de +-versie een regelaar bij zit...lekker makkelijk, steeds je kast openmaken om te veranderen van L naar H ofzo |:( ....

Ikzelf heb ook een XP1800+ (@1,71GHZ en de Vcore op 1,825)..ik heb er een Vulcano 7 opzitten, de fan er gelijk afgehaald en er een Papst 8412 N/2G opgezet....
Resultaat: Veel minder herrie en mijn cpu is stressed 42 graden....

suc6 met je keuze !

• De_Bastaard
BoneCollector .. als ik me niet vergis, dan is de 7+ helemaal van koper (nja de koelvinnen en de onderkant) en heeft de 7 gewoon een koper-plaat , voor de rest issie van alu, toch :?

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 25 april 2002 17:48 schreef De_Bastaard het volgende:
BoneCollector .. als ik me niet vergis, dan is de 7+ helemaal van koper (nja de koelvinnen en de onderkant) en heeft de 7 gewoon een koper-plaat , voor de rest issie van alu, toch :?
U r right

Ecodan warmtepomp

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Jah dat klopt !
Bij de gewone 7 zit er een koper rondje wat op je cpu gaat...dus wat betreft hoeveelheid koper/koelte is de +-versie natuurlijk beter alleen snap dat regelaartje niet en de 7x7 fan niet.....
zal perfect zijn als je er gewoon een andere fan opzet en hem bedient met een fanbus ofzo....
Slechts mijn gedachten :7

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:32 schreef insane het volgende:
lekker jo echt waar
Northwood all the way
Yep YEP, ik heb hem vorige week ook besteld en had hem de volgende dag in huis. Het is zelfs zo dat ze hem 2 keer nar mij op gestuurd hebben :)
Dus als iemand nog een Vulcano 7+ wil hebben, hij ligt nog op het postkantoor in vlijmen voor 47,5 euro.
Komt van regenboog computers af.....die hebben hem kennelijk nog op voorrraad..

bELLE DUS MAAR :7

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:02 schreef VeldKoe het volgende:
err

7+ is nog amper verkrijgbaar hier en ook in de pricewatch wordt er bij de 7+ naar winkels gelinkt die GEWOON de 'standaard' 7 verkopen en niet de 7+ (zoals zovaak in de pricewatch

edit:
Zie voor de 7+, deze site http://www.micromotive.nl/

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:02 schreef VeldKoe het volgende:
err

ten eerste: er zit een GROOT verschil tussen de TT Volcano 7 en de TT Volcano 7+!! dus weet welke je aanschaft, 7+ is nog amper verkrijgbaar hier en ook in de pricewatch wordt er bij de 7+ naar winkels gelinkt die GEWOON de 'standaard' 7 verkopen en niet de 7+ (zoals zovaak in de pricewatch, leuk om beetje gemiddelde prijzen te bekijken van producten hoor, maar de helft van wat erin staat klopt niet/verkeerd gelinkt, erg slecht)

als je keuze moet maken tussen de Volcano 7 of HHC-001, dan HHC-001 zonder twijfel

edit:

misschien handig, de volcano 7 is blauwachtig gedoe, (rondom heatsink ofzo) en de volcano 7+ 'gewoon' koperkleurig
correct, de 7+ is stukje beter dan de hhc-001, gezien de 7+ 0,52 ccw is en de hhc-001 0,58 op volle toeren.

moet wel ff bijvertellen dat die volcano echt dan een klereherriemaakt, veel meer dan die hhc-001.

anyway, het review staat hier http://dansdata.com/coolercomp.htm

Verwijderd

Ik heb de 7+ ook besteld bij de regenboog , deze week moet ik hem binnen krijgen , ik heb nu een Sibak SIBAK AC-02-625T op 7000 RPM , maakte in het begin ook veel herrie maar door de fan guard te verwijderen werd hij een stuk stiller , ik draai nu 144 fsb met m'n XP 1900 en heb hem nog niet unlocked , dat ga ik doen als ik die 7+ binnenkrijg .
Temp nu is ook niet slecht , idle 36 C en stressed 44 C , ik ben benieuw of ie 7+ veel verschil zal geven .
Sibak review http://overclockers.com/articles537/

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:00 schreef Mitt3nz het volgende:
daar geloof ik dus geen fuck van want de alpha 8045 heeft een veel groter koel opervlakt

• De_Bastaard
Op woensdag 08 mei 2002 20:50 schreef garnage het volgende:

[..]

daar geloof ik dus geen fuck van want de alpha 8045 heeft een veel groter koel opervlakt
Dus :? je core is volgens mij niet echt groot...

Verwijderd

nee maar het is vaak HOE GROTER HOE BETER ik bedoel dat de koeler groter is dus vast en zeker ook beter koelt

• De_Bastaard
ik heb die HHC001 dus ook, en hij koelt echt MASTER hoor >:)
hij houdt de cpu temp mooi 2 graden boven de case temp :) als ik nu nog ff wat goede koeling in m'n kast heb, dan show ik wel es wat nieuwe temps...
nu is het:
idle: 38/39
stressed: 43

Als ik m'n case temp omlaag krijg, zijn de cpu temps zeker ook lager :)
Pagina: 1