Via http://www.dvdplusrw.org/ kwam ik bij een lijst van de zgn '2nd generation' DVD+RW drives, deze drives zouden ook DVD Recordables moeten kunnen branden maar ik heb ff een paar vragen over deze drives
De lijst
HP DVD200i
Memorex DVD+RW 100
MET CQ5240
Philips DVDRW228
Ricoh MP5125A-DP
Sony DRU-120A
Traxdata DVD+R/RW
Waitec X-File (version 09/2002)
De vragen:
1) Wie heeft er ervaring met 1 van bovengenoemde drives?
2) Kunnen deze ook werkelijk DVD-Recordables beschrijven?
3) Kan iedere dvd speler (stand-alone of niet) deze schijven lezen?
4) Volgens die site zijn al deze apparaten IDE en geen SCSI:( Weet 1 van jullie of er binnenkort nog een SCSI drive op de markt komt?
Ik vraag dit omdat een kameraad van mij nu een jaar in Japan zit (Saga zuid) en daar die Ricoh voor 700 NL Gulden / 34800 yen in de winkel gezien heeft. Hier in NL zie ik nog prijzen van +-1000 NL gulden lijkt me dat wel leuk:)
5) Weet iemand in dat gebied van Japan een echt goedkope winkel? Want in dezelfde winkel kost een AMD xp2000 ruim 900 gulden
6)xtra vraag:P Hoe makkelijk is het om een DVD 1op1 te copyen ? Kan ik gewoon mn originele in drive 1 doen, lege DVD-R in DVD+RW drive op copy klikken en klaar ? (eventueel via clonecd/dvd:P) of gaat dat niet zo makkelijk?
De lijst
HP DVD200i
Memorex DVD+RW 100
MET CQ5240
Philips DVDRW228
Ricoh MP5125A-DP
Sony DRU-120A
Traxdata DVD+R/RW
Waitec X-File (version 09/2002)
De vragen:
1) Wie heeft er ervaring met 1 van bovengenoemde drives?
2) Kunnen deze ook werkelijk DVD-Recordables beschrijven?
3) Kan iedere dvd speler (stand-alone of niet) deze schijven lezen?
4) Volgens die site zijn al deze apparaten IDE en geen SCSI:( Weet 1 van jullie of er binnenkort nog een SCSI drive op de markt komt?
Ik vraag dit omdat een kameraad van mij nu een jaar in Japan zit (Saga zuid) en daar die Ricoh voor 700 NL Gulden / 34800 yen in de winkel gezien heeft. Hier in NL zie ik nog prijzen van +-1000 NL gulden lijkt me dat wel leuk:)
5) Weet iemand in dat gebied van Japan een echt goedkope winkel? Want in dezelfde winkel kost een AMD xp2000 ruim 900 gulden
6)xtra vraag:P Hoe makkelijk is het om een DVD 1op1 te copyen ? Kan ik gewoon mn originele in drive 1 doen, lege DVD-R in DVD+RW drive op copy klikken en klaar ? (eventueel via clonecd/dvd:P) of gaat dat niet zo makkelijk?