[DVD+RW] 2nd generation, welke drive kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 20:26
Via http://www.dvdplusrw.org/ kwam ik bij een lijst van de zgn '2nd generation' DVD+RW drives, deze drives zouden ook DVD Recordables moeten kunnen branden maar ik heb ff een paar vragen over deze drives

De lijst

HP DVD200i
Memorex DVD+RW 100
MET CQ5240
Philips DVDRW228
Ricoh MP5125A-DP
Sony DRU-120A
Traxdata DVD+R/RW
Waitec X-File (version 09/2002)

De vragen:

1) Wie heeft er ervaring met 1 van bovengenoemde drives?
2) Kunnen deze ook werkelijk DVD-Recordables beschrijven?
3) Kan iedere dvd speler (stand-alone of niet) deze schijven lezen?
4) Volgens die site zijn al deze apparaten IDE en geen SCSI:( Weet 1 van jullie of er binnenkort nog een SCSI drive op de markt komt?

Ik vraag dit omdat een kameraad van mij nu een jaar in Japan zit (Saga zuid) en daar die Ricoh voor 700 NL Gulden / 34800 yen in de winkel gezien heeft. Hier in NL zie ik nog prijzen van +-1000 NL gulden lijkt me dat wel leuk:)

5) Weet iemand in dat gebied van Japan een echt goedkope winkel? Want in dezelfde winkel kost een AMD xp2000 ruim 900 gulden |:(

6)xtra vraag:P Hoe makkelijk is het om een DVD 1op1 te copyen ? Kan ik gewoon mn originele in drive 1 doen, lege DVD-R in DVD+RW drive op copy klikken en klaar ? (eventueel via clonecd/dvd:P) of gaat dat niet zo makkelijk?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01
Op de derde pagina van dit artikel ( http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=262 ) staat de tabel welke brander wel aan kan en welke wat niet :).

• Renkie
[EDIT] Bah die review gaat over 1e generatie drives :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Zelf weinig ervaring met DVD branders,
heb alleen paar keer mogen werken met een Pioneer DVD-R (A03)

Ja, ik kon zooi fikken, en in DVD speler (pc) data inlezen.
Ja, ik kon films maken (vanaf DV AVI), en als video DVD branden op DVD, en lezen in standalone dvdspeler

DVD (films) kopieeren kan niet.
1. Vaak encryptie (DCSS), maar goed, daar is omheen te komen >:)
2. Te groot.. Een film DVD is rustig 6-8Gb, terwijl je dus maar 4.7Gb kan fikken :(

DataDVD kopieeren werkt prima. Al meerdere DVD's gekopieerd (niet nader te noemen data-dvdtjes en mp3 dvdtjes)

Standalone DVD speler lustte de data DVDtjes met MP3 helaas niet :(

Met die nieuwe generatie heb ik geen ervaring.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33

Rival24

I'll Be Back

De encryptie is geen probleem daar is een handig tooltje voor uitgevonden (de....), en het kopiëren van dvd's kan soms wel, ik heb hier 2 films liggen die iets van 3,6 gb zijn (Raw Deal en Hercules in New York)

• Renkie
ja ok, het kopieren etc is dus geen probleem maar hoe zit het met de andere vragen?:)

• Renkie
klein schopje:)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:19

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

kopieren is wel degelijk een probleem omdat een film dus niet op een leeg schijfje past. je zult dan dus 2 schijfjes nodig hebben en het menu zo aanpassen dat het ook alleen de info laat zien die op de disk is. en je moet de vob files dus zo splitsen dat ze op 2 disks passen.

deze dvd+rw drives zullen alleen dvd+r schijfjes ondersteunen (niet dvd-r). dvd+r schijfjes zijn nu nog bijna niet te krijgen en iig een stuk duurder dan dvd-r. dvd-r werkt in bijna alle dvdspelers dus dvd+r is niet echt veel beter volgens mij, heb alleen ergens eens een keer gelezen dat dvd+r media goedkoper zouden moeten worden maar dat gaat nog wel even duren.

dvd+rw wordt iig beter ondersteund als dvd-rw maar is nog altijd niet 100% (bij lange na niet volgens mij) dvd-r werkt zo'n beetje op alle spelers.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01
Op dinsdag 23 april 2002 20:49 schreef Renkie het volgende:
[EDIT] Bah die review gaat over 1e generatie drives :(
Maar verder in dat revieuw :), staat wel iets over welke brander WAT ondersteunt :? Ik dacht misschien is het wel handig...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~x.vandermeer/DVD.jpg

Verwijderd

ik kan in ieder geval zeggen welke je NOOIT EN TE NIMMER MOET kopen en dat is Memorex. Ik weet niet eens of die hier te koop is maar als je geld daaraan wilt weggooien geef het dan liever aan mij.
Pagina: 1