Toon posts:

redelijke newbie maar toch nog een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil een homepage in elkaar zetten

het html gedeelte is mij bekent, incl. linken etc.

Ik zou wel eens willen weten met welk programma je bijv. de knopjes maakt zoals home, produkten etc. en bijv links een balk (frame zeg maar) hoe "style" je die?

ik hoop niet dat dit een te nieuwe newbie vraag is, maar ik kom op dit onderdeel niet zo vaak, ik ben meer een network/microsoft figuur!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:32
Ik doe mijn design meestal in fotosoep, maar dat kost wel redelijk veel tijd.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik zou 't ook gewoon in photoshop doen, kan je redelijk makkelijk strakke knopjes mee maken

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:28 schreef MADG0BLIN het volgende:
Ik doe mijn design meestal in fotosoep, maar dat kost wel redelijk veel tijd.
nou, ik heb mijn design in 30 mins gemaakt
check [topic=475458/2/25]

Verwijderd

Zulke knoppen kun je maken in een beeldbewerkings prog zoals Photoshop, CorelPhotopaint of Paintshop Pro. Ook Illustrator en Freehand zijn geschikt.

Kijk eens bij een tutorial van Photoshop bij www.designsbymark.com Daar zijn wel veel goeie. Good luck.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan ff de search gebruiken (zijn al heel wat draadjes geweest over 'Met welk proggie mijn homepage maken'). Voor de knopjes ed zijn verschillende software-pakets te verkrijgen, maar je kan evengoed Photoshop hiervoor gebruiken. (of gewoon plain-text, wat ik persoonlijk zeer aangenaam vind, aangezien de site dan zeer vlug kan laden.)
Voor je homepage kan je dreamwaver gebruiken, frontpage .. etc

Verwijderd

Topicstarter
ja,

bedankt voor de reactie.
Ik was al ff bang dat ik gelijk gelockt werd en uitgescholden voor nerd-newbie etc. ik zal photo shop proberen.

Als ik wat vraagjes heb, mag ik ze dan posten?

• flat
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid, je bedoelt dit soort knopjes (deze is heel basic en standaard ja, maar 't gaat om 't idee)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2745644504

--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik moet eerst wat meer gegevens van dat bedrijf hebben.
Bijv. logo'tjes, foto'tjes, imago van het bedrijf, zodat ik kan franselen, want ik dacht dat ik wat had, maar kheb dus niks.

[edit]

m'n begin pagina wil ik dus maken met please choose your language, met daaronder 2 vlaggetjes, daarboven het bedrijfs logo.

Nou kan ik die 2 vlaggetjes alleen maar vlak naast elkaar, over onder elkaar krijgen, en spaties ertussen willen niet echt.

ps. dream weaver 4.0

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op dinsdag 23 april 2002 19:59 schreef Flat© het volgende:
ff voor de duidelijkheid, je bedoelt dit soort knopjes (deze is heel basic en standaard ja, maar 't gaat om 't idee)

[afbeelding]
Das gewoon een gradient met ge-embosste tekst :{

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:37
Op dinsdag 23 april 2002 20:00 schreef arjo_kamp het volgende:
ja, maar ik moet eerst wat meer gegevens van dat bedrijf hebben.
Bijv. logo'tjes, foto'tjes, imago van het bedrijf, zodat ik kan franselen, want ik dacht dat ik wat had, maar kheb dus niks.

[edit]

m'n begin pagina wil ik dus maken met please choose your language, met daaronder 2 vlaggetjes, daarboven het bedrijfs logo.

Nou kan ik die 2 vlaggetjes alleen maar vlak naast elkaar, over onder elkaar krijgen, en spaties ertussen willen niet echt.

ps. dream weaver 4.0
hoezo willen spaties niet?
mischien ee transparant gifje ertussen plakken

dot.blaat

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 20:03 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

Das gewoon een gradient met ge-embosste tekst :{
mja wel iets meer, maar 't was alleen maar een vlug in elkaar gedraaid voorbeeldje om erachter te komen wat de topicstarter bedoelde met "de knopjes zoals home, produkten etc." :)

ik geloof best dat jij veeel mooiere knopjes kan maken ofzo, maar daar gaat 't nu toch niet om?

--Roy Goodman

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-09 11:55

Nevada

UT

Voor het maken van icons etc. moet je ff kijken op fotosoep.nl :)

Unreal Tournament '99

Verwijderd

Gewoon een beetje oefenen, dan zie je op ten duur wel wat het beste past.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik hoop dat je wat nuttige tips hebt gekregen. Er is niet zoiets als een knop <input type="submit" value="Maak mooi"> in een proggie veel oefenen en je eigen ideeen in je design verwerken, maar vooral veel doen. Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.