Toon posts:

[wc] waterkoeling met gedestileerd water

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zou wel eens willen weten ofdat je met gedestileerd water een veilige waterkoeling configuratie kunt maken, gedestileerd water geleid immers geen stroom. :)

dus mocht het fout gaan, er raakt een slang los, en deze loopt leeg in je case, kan dit geen kortsluiting ed te veroorzaken! :Y)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
het is moglijk.

Alleen mot je zorgen dat alles van koper (koelblok en radiateur)is of alles van allu, ander komen er als nog ionen in en dan geleid het weer >:)

Verwijderd

zodra dit in aanraking komt met lucht, of stof op je mb (als het gaat lekken) gaat het ook geleiden.

Op in therorie: strak plan
in praktijk: niet te doen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22

DinX

Motormuis

Klopt niet. Het minste vuil wat er in gedistileerd water komt zorgt ervoor dat het terug geleid. Dus al dit in je case loop (waar stof in zit) geleid het --> *knetter*

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 13:01
Zou wel kunnen. Maar door de slangen, radiatoren en zo komen er andere stoffen in het water (mineralen en zo). Waar door het dus weer stroom geleid na een tijdje

dus lijkt het me nutteloos

maar ja wie ben ik

[edit] mm 4 replys in 2 minuten en ik was het traagste :'()

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Jezus,
eigenlijk geen reactie waard maargoed.

Al eens wat forums gelezen hier over waterkoeling ? Nee ? probeer deze dan ff: Search

Succes, je zal erachter komen dat dit heel moeilijk gaat omdat de koperen heatsinks heel snel ionen in het water veroorzaken waardoor het water alsnog geleid.

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Gaat niet werken! Koper van waterblok, en aansluitingen lost langzaam op en dan wordt water geleidend. Tevens zit er altijd een boel stof en troep op je moederbord, dat zorgt ook voor geleiding. Gebruik verder eens de search, er is over dit onderwerp al heel veel gepraat in dit forum.

Verwijderd

Je systeem zal wel vervuild zijn, dus na het vullen met het water zal het toch geleiden. Om alles goed te doen zou je eerst alle componenten met puur water moeten spoelen.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik heb het al eens op een 486 geprobeert.. werkt niet.. de pc werd heter dan ooit en heeft het geen seconde gedaan :(

dus het werkt niet |:(

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Op dinsdag 23 april 2002 19:26 schreef jeuuron het volgende:
ik heb het al eens op een 486 geprobeert.. werkt niet.. de pc werd heter dan ooit en heeft het geen seconde gedaan :(

dus het werkt niet |:(
Heb jij het wel over hetzelfde als wij?
Waterkoeling werkt toch echt hoor. Mijn systeempje is het 'levende' bewijs *D

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Het lijkt mij zelf wel heel verstanig om voor iedere waterkoelinstallatie gedestileerd water te gaan gebruiken. Zo duur is het ook weer niet, en mocht het gaan lekken dan is je pc niet meteen kapot.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:21 schreef freezy17 het volgende:
Het lijkt mij zelf wel heel verstanig om voor iedere waterkoelinstallatie gedestileerd water te gaan gebruiken. Zo duur is het ook weer niet, en mocht het gaan lekken dan is je pc niet meteen kapot.
lees jij ook wel eens een draad voordat je replied?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Search enzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.