Toon posts:

Plextor 8/4/32A brandt geen audio meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Plextor 8/4/32A brander en sinds 2 weken kan ik geen audio meer branden (dus wel data). Nero blijft hangen op 2% (de tijd tikt nog wel door, maar er is verder geen enkele activiteit te bekennen. Een harde reset is dan de enige oplossing. Ik gebruik Win2k als OS en heb firmware 1.07. De brander staat op DMA.

Verder heb ik ook al andere CD's geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten.

Wie kan me helpen? Ik hoop niet dat mijn brander zijn beste tijd heeft gehad ;(

Mijn specs zijn:

MSI K7T Turbo
Duron 750
256 MB SDRAM 133 Mhz

De brander zit met de CD-ROM aan de secundairy IDE.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lees ik correct dat je alleen geen audio meer kan branden (en dus wel data?). (just checking :) )

Dan is je brander OK en heb je een software probleem.

Probeer Feurio eens voor audio. Klein en zeer effectief (en gratis te proberen)

Evt. is er ook een BIOS upgrade naar 1.0.9 (uit mijn hoofd),
maar het lijkt me stug dat dat je probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer met een update. Sorry dat het eventjes heeft moeten duren, maar ik heb het even heel druk gehad.

Ik heb vanavond even WinOnCD geprobeerd, en hier lukt het maken van een audio CD wel! Het ligt dus niet aan mijn brander. Ik had dus idd een softwareprobleem. Alleen Windows en Nero herinstalleren heeft niet geholpen en het updaten naar een nieuwere versie ook niet. Iemand enig idee hoe ik weer met Nero zou kunnen branden? Want ik vind het toch een stuk beter dan WinOnCD.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Kon je in het begin wel audio branden dan? Wat is er sindsdien veranderd?
Mogelijke oplossing, als je de 2 seconden pauze tussen twee tracks verwijderd, moet je er op letten dat er wel een pauze voor het eerste nummer blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:56 schreef AgeOfPanic het volgende:
Kon je in het begin wel audio branden dan? Wat is er sindsdien veranderd?
Ik kon in het begin wel audio branden ja. Er is naar mijn weten niets veranderd.
Mogelijke oplossing, als je de 2 seconden pauze tussen twee tracks verwijderd, moet je er op letten dat er wel een pauze voor het eerste nummer blijft.
Ik zal eens proberen. Maar vind het toch vreemd. Het heeft altijd gewerkt en van de één op de andere dag ineens niet meer ;(

Maar iig bedankt :P

• AgeOfPanic
Je moet dus alle tracks behalve de eerste selecteren en dan de pauze op 0 seconden zetten. Bij de eerste track moet een pauze van 2 seconden blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 00:08 schreef AgeOfPanic het volgende:
Je moet dus alle tracks behalve de eerste selecteren en dan de pauze op 0 seconden zetten. Bij de eerste track moet een pauze van 2 seconden blijven.
OK, ga ik proberen. Herken je mijn probleem?

• AgeOfPanic
Nee, maar ik weet dat als je de pauze voor de eerste track weghaalt, dat problemen geeft. Verander je normaal nooit die pauzes, dan ligt het daar dus niet aan.

Verwijderd

Ik zal nou wel weer een slotje krijgen voor een te grote kick.
Maar ik heb precies het zelfde probleem.

Ik heb hier ook een brander die wel gewoon data cd's brand maar geen audio cd's.
Ik heb hem al geprobeerd met verschillende cd's en in verschillende computers. En met verschillende brandprogramma's.
Verder heb ik alle instellingen van nero en easy audio cd creator standaard staan. Dus de pause er voor zit er gewoon.

Verder heb ik ook gehoord dat het misschien de harde schijf was. Maar ik heb nog meer dan 17gig vrij dus hij heeft ruimte genoeg om die mp3tjes uit te pakken.
Ook heb ik al gehoord dat ie vuil was dus heb ik zon clean cd gekocht en die gedraait.

Maar hij loopt nog steeds na een paar procent vast. En hij heeft het in het veleden gewoon gedaan. Het gaat trouwens om een Philips cdrw 4800. Die 1 jaar en 3 maanden oud is.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het op kan lossen?
Al vast bedankt

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat ik nog kan bedenken is of je de brandsnelheid wel eens hebt aangepast?
M.a.w. heb je ook al lagere brandsnelheden geprobeerd?
Ik heb regelmatig problemen met branden boven 32xspeed

Verwijderd

Ik heb hem op 24 speed gezet. De brander en de CD's die ik bebruik kunnen 48 speed aan. Dus dat zal het ook niet zijn denk ik.
Pagina: 1