if broken it is, fix it you should
ik geloof van wel, kijk anders even op www.freescosoft.orgOp dinsdag 23 april 2002 19:20 schreef elgringo het volgende:
Zijn er modules/plugins/tools om de upload (van lokaal netwerk naar internet via freesco) te limiteren per IP?
bij freescosoft staaat niets (althans voor zover ik gezocht heb)
Op woensdag 24 april 2002 09:16 schreef erkens het volgende:
http://www.freescosoft.org/FREESCO/v0.2.7/packages/tshaper.htm
3x klikken
ik wil dus vanuit intern limiteren, dus dat 1 van de 17 kamers geen internet heeft en de andere 16 wel.ethX is the interface you wish to throttle - note that only outgoing traffic can be throttled, as the remote interface has free reign to transmit at its own rate.
verdiep je zelf in Linux en installeer dat, dan kun je van alles shapen enzo. Mijn situatie:Op maandag 29 april 2002 12:01 schreef elgringo het volgende:
[..]
[..]
ik wil dus vanuit intern limiteren, dus dat 1 van de 17 kamers geen internet heeft en de andere 16 wel.
@home verbinding met 8 mensen online ofzo
iedereen is op upload geshaped, sommige iets strenger dan anderen. Tevens iedereen op download gecapped (je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die gele kaarten)
En mocht iemand het slimme idee krijgen om een IP te gebruiken van de buurman met wel een snelle verbinding:
kan niet, elk IP adres is gelocked op mac adres en als mensen gaan kutten met andere IP nrs zie ik dat gelijk met arpwatch.
Gast op het netwerk die vanwege geld gebruik 4 maand lang niks heeft betaald --> even 1 karakter in mijn ARP tabel veranderen en opnieuw runnen en voila hij heeft geen internet meer.
Ondertussen IPtraf draaien om te kijken hoeveel iedereen download/upload
Alles onder controle, echt ideaal.
En
Ben ik mee bezig, maar gaat niet al te vlot....Op maandag 29 april 2002 14:01 schreef Red devil het volgende:
[..]
verdiep je zelf in Linux en installeer dat, dan kun je van alles shapen enzo. Mijn situatie:
Dat wil ik dus, is dat ding ook voor freesco (package) beschikbaar? ZO niet, redhat 7.0 heeft die dat? en waar kan ik instructies hiervoor vinden?@home verbinding met 8 mensen online ofzo
iedereen is op upload geshaped, sommige iets strenger dan anderen. Tevens iedereen op download gecapped (je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die gele kaarten)
dat kun je met DHCPD toch ook doen (mac & IP koppelen?)En mocht iemand het slimme idee krijgen om een IP te gebruiken van de buurman met wel een snelle verbinding:
kan niet, elk IP adres is gelocked op mac adres en als mensen gaan kutten met andere IP nrs zie ik dat gelijk met arpwatch.
Gast op het netwerk die vanwege geld gebruik 4 maand lang niks heeft betaald --> even 1 karakter in mijn ARP tabel veranderen en opnieuw runnen en voila hij heeft geen internet meer.
Ondertussen IPtraf draaien om te kijken hoeveel iedereen download/upload
Alles onder controle, echt ideaal.
En
en zijn hier ook boeken over (shapeing, route, firewall, proxies, de hele shit)?
Gewoon doorprutsen en hier vragen stellen, dan kom je er wel uit.Op woensdag 01 mei 2002 12:33 schreef elgringo het volgende:
[..]
Ben ik mee bezig, maar gaat niet al te vlot....
Volgens mij is freesco daar niet zo geschikt voor. Ik raad je aan om Mandrake te installeren. Gewoon de 3 isos even downloaden en wegfikken en dan op een pctje installeren.Dat wil ik dus, is dat ding ook voor freesco (package) beschikbaar? ZO niet, redhat 7.0 heeft die dat? en waar kan ik instructies hiervoor vinden?
Het installeren is echt een eitje, stelt niks voor.
True, maar het leek mij in het begin handiger om mensen vast IP te geven, ik zou het nu idd ook via DHCP doen.dat kun je met DHCPD toch ook doen (mac & IP koppelen?
Echter als mensen via DHCP een IP krijgen, kunnen ze makkelijk nog zelf een ander IP invoeren, met die arp tabel verhinder je dat, althans, het kan wel maar dan hebben ze geen verbinding met de server.
Voor meer info , zoek maar eens op CBQ of op mijn username
[..]
[/quote]
Wow.. en dat heb je allemaal geregeld met Mandrake? Netjes zegOp maandag 29 april 2002 14:01 schreef Red devil het volgende:
[verhaaltje]
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Is wel een beetje een groot verschil: 1 diskette of 3 cd's.Op donderdag 02 mei 2002 11:43 schreef Red devil het volgende:
Volgens mij is freesco daar niet zo geschikt voor. Ik raad je aan om Mandrake te installeren. Gewoon de 3 isos even downloaden en wegfikken en dan op een pctje installeren.
Het installeren is echt een eitje, stelt niks voor.
Ik draai zelf FreeSCO omdat ik geen trek had in een router met harde schijven, en een volledig OS.
Nou, het geheel draait nu nog op mijn oude routertje (een pentium 60 met 64 meg ram) en met Redhat 6.2 als OS.Op donderdag 02 mei 2002 11:46 schreef Marv het volgende:
[..]
Wow.. en dat heb je allemaal geregeld met Mandrake? Netjes zeg(ik heb pas Mandrake geinstalled om een beetje mee te rommelen
)
Verder kernel 2.2.18 ofzo.
Maar ik 1 dezer weken verhuizen dus ben ik nu bezig met mijn eigen server, en mandrake was de beste keus. Alles wat ik hierboven zei moet echter makkelijk kunnen met mandrake.
Je moet je afvragen wat het handigst is.Op donderdag 02 mei 2002 11:47 schreef cynical het volgende:
[..]
Is wel een beetje een groot verschil: 1 diskette of 3 cd's.
Ik draai zelf FreeSCO omdat ik geen trek had in een router met harde schijven, en een volledig OS.
Als ik zelf kabelmodem zou hebben met alleen mezelf en mijn vriendin erop, dan zou ik ook freesco/smoothwall installeren.
Pas als je voor meerdere mensen een server moet beheren enzo dan is het rendabel en leuk om zo'n dikke bak er neer te zetten. In de meeste gevallen is Freesco echter meer als voldoende.
Pagina: 1