Toon posts:

Kopen nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil volgende maand een nieuwe laptop aanschaffen. Wie kan mij helpen bij mijn keuze? Ik heb deze drie laptops op het oog, maar ik vind de keuze vrij moeilijk. Ik wil de laptop oa gebruiken voor: internet, programmeren, fotobewerking en office.

Tulip Topline 500, spreekt mij aan door
de goede processor.

-Pentium IV 1,7 GHz (512 Kb L2)
-256 Mb Ram
-DVD 8 Speed
-14,1" TFT (1024 x 768)
-16Mb Ati video memory
-20 Gb Hard Drive
-Geen Floppydrive

Prijs +- €2200 incl btw

Paradigit Voyager, spreekt mij aan door het merk
dat vaak als beste getest is.

-Pentium IV 1,6 GHz (512 Kb L2)
-256 Mb Ram
-DVD 8 Speed
-14,1" TFT
-Onbekende Videokaart
-20 Gb Hard Drive

Prijs +- €2049 incl btw

Asus L8400L, spreekt mij aan door de goede prijs.

-Pentium III 1,2 Ghz (256 Kb L2)
-256 Mb Ram
-DVD 8 Speed
-14,1" TFT (1024 x 768)
-16Mb Ati video memory
-20 Gb Hard Drive

Prijs +- €1799 incl btw

Verwijderd

die laatste, vooral door de prijs (p3-1.2 en p4-1.6 merk je toch niet), het hebben van een floppy-drive en de ati-videokaart.

Verwijderd

omdat je veel aan fotobewerking wilt gaan doen, raad ik je toch de p IV 1700 aan, dit zal je beslist merken in fotosoep / andere editors. Trouwens: Dell maakt ook hele mooie laptops, heb je ook al daar naar gekeken, of kan dat niet ivm een of ander project ofzo :?.

/edit:

Het ontbreken van een floppydrive is op een laptop imo geen gemis. Tenzij je eraan gewend bent een floppy te gebruiken. Maar als je het een beetje verstandig aanpakt draai je je laptop niet steeds in de soep ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij dell gekeken maar zover ik kon zien lag de prijs van dell een stuk hoger dan bij deze drie. Of weet jij misschien een type van dell die wel gelijkwaardig is?

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:20 schreef Basz2 het volgende:
Ik heb bij dell gekeken maar zover ik kon zien lag de prijs van dell een stuk hoger dan bij deze drie. Of weet jij misschien een type van dell die wel gelijkwaardig is?
ik ben nu eens aan het kijken. Dell maakt wel hele goede schermen.

Verwijderd

2240.77 EUR (incl. BTW

PIV 1.4
14.1 ''
256 mb ddr :9
20 GB 4200
8 X dvd
16 mb GF 2 GO
dell 10/100 NIC / 56k6 modem
W XP UK
Works 6.0

Het is dus wel duurder ;(.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt dat DDR geheugen veel verschil met het andere? aangezien jij er dit :9 bij zet.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:32 schreef Basz2 het volgende:
Maakt dat DDR geheugen veel verschil met het andere? aangezien jij er dit :9 bij zet.
Je gaat er mee programmeren en fotobewerken, redelijk geheugenintensief dus, dus zal het zeker uitmaken. In gewoon huis tuin en keuken office zal je het niet merken.
en ja, het is dus :9 ;).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de informatie

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 08:19
De Paradigit Voyager zie ik vaan in PC bladen staan en veel als nummer 1, dus ben een beetje gaan zoeken naar informatie erover;

Intel Pentium 4 1,6 GHz Nortwood 512Kb
256 MB RAM (1x 256MB) Maximaal 512MB!
20 Gb Hard Drive
ATi Mobility 16MB DDR SDRAM
8x DVD
14,1" TFT
Externe floppy driver (USB)
WinXP Home

€2049,- inc BTW

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al in de lijst staan.

Verwijderd

Let er ook goed op dat (als ik de beschrijvingen zo zie) je in deze laptops te maken hebt met desktop processoren. Deze vreten stroom (denk aan batterij) en worden tamelijk heet, wat weer tot gevolg heeft dat de ventilatoren veel herrie maken.

Dell heeft wel P4-mobile processors, herkenbaar aan het achtervoegsel -M. Voor zover ik weet heeft Paradigit zeker een desktop processor. Van die andere merken weet ik het niet, maar in je beschrijving zie ik de M nergens staan.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zie het "wat moet ik kopen"-topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.