Toon posts:

Ik krijg Ftp server niet aan de praat...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort windows xp en ben al een tijdje bezig met een ftp server. Voorheen (in windows 98) werkte dit altijd en kon iedereen foto's en dergelijke bij mij downloaden.

Nou wil ik dit ook voorelkaar krijgen onder win xp. Ik heb de standaard software (ISS) dat bij win xp geleverd is geprobeerd. maar dit werkte niet.

Ook heb ik Guild FTP en serv-u geprobeerd maar met het zelfde resultaat... het werkt gewoonweg niet. niemand kan op mijn server met een dergelijk ftp programma inloggen.

Mijn standaard win xp firewall staat uit. ik heb geen andere firewalls op mijn computer of iets dergelijks.
Heb ook al de search geprobeerd maar kon niks specifieks vinden voor mijn probleem.....

Iemand enig idee want ik wil graag ftp'en... :P

Verwijderd

hmmm klinkt raar, kan t zijn dat je eerder een poort hebt open gegooid, maar die vergeten bent te sluiten??
:?

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
heb je alles wel goed geconfigged?? en vanaf een andere pc in je netwerk dan (er vanuit gaand dat je meerdere pc's hebt)?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Misschien ff hier kijken:

[topic=464474]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
kun je gepingd worden op poort 21??

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik ben nu 2 weken bezig met die programma's om alles te configgen.. en daarvoor heb ik in windows 98 altijd alles meteen klaar... maar nu niet.

ik heb geen andere computers in een netwerk dus dat gaat niet door... hehehe

ik snap het echt niet. want ik werk altijd al met serv-u en nu laat hij mij in de steek.... :(

[miel]
Hoe kan ik pingen door poort 21? is daar een progje voor????
[/miel]
Lol

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
pingen doe je in dos

run -> command

typ ping en dan ip-nummer dubbele punt poortnummer

ping 112.12.12.12:21

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik naar de dos-promt ga en ik toets in:
ping 213.x.x.x:21 [enter]

dan krijg ik dit als antwoord:

Ping request could not find host 213.93.71.113:21. Please check the name and try again.

elp?

Verwijderd

gebruik ook ff de search goed voortaan, er staan genoeg onderwerpen die gaan over dit ptobleem, t is duidelijk dat jee een probleem hebt met je poort!

• miel
add me even via ICQ dan help ik je wel even...deze zal wel snel dichtgaan omdat er inderdaad al veel over gevraaagd is

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:22
Whehehe, pingen op poort 21. Pingen naar poort 21 KAN NIET. Je kan hooguit een connectie openen naar een poort (telnet ip poort). Pingen gebeurt gewoon via ICMP.....

• miel
Ok weer iets geleerd vandaag....:-) nu nog even mijn eigen post opgelost zien worden en dan ben ik helemaal blij.......:-) (staat iets verder naar beneden met trubbels in een netwerk (Campus))

Ok niet pingen naar poort 21 dus....

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. van dat laatste snap ik weer even niks..... sorry

ik zal wel even icq downloaden en dan voeg ik je wel even toe Miel...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Probeer eerst een FTP server te draaien waar je zelf op in kan loggen (gewoon een FTP client, op dezelfde machine als de FTP server en dan connecten naar 127.0.0.1).
Als je er zelf wel goed op kan dan weet je dat de problemen aan je internet verbinding liggen. Het kan zijn dat je provider poort 21 heeft dichtgezet. Probeer ook eens op een andere poort je server te starten (2100 oid).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nu iets verder. Als ik in serv-u alles heb ingesteld en een account heb gemaakt dan ga ik naar flashFXP en probeer te connecten... dan krijg ik deze melding in flashFXP binnen een paar seconden:

------
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (213,93,71,113,17,191)
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
226 Transfer complete.
Connection failed (Connection lost)
------

Als ik dan in het programma serv-u kijk dan zie ik dat er iemand op de account online is. Hij heeft dus wel connectie. alleen in flashFXP zie ik geen directory (die ik heb geshared)... heel vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb nu even geprobeerd om niet te connecten door poort 21 maar door bijvoorbeeld poort 2100... dit werkt prima. iedereen kan nu weer bij mij inloggen en ik ben weer tevreden...

Er moet dus op een of andere manier iets in win xp zitten wat mijn poort 21 dicht gooit of bezet houd... ik weet alleen niet wat.. iemand enig idee??

ik ben in iedergeval weer blij :P

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op dinsdag 23 april 2002 22:57 schreef ndirocco het volgende:
Er moet dus op een of andere manier iets in win xp zitten wat mijn poort 21 dicht gooit of bezet houd... ik weet alleen niet wat.. iemand enig idee??
Chello blockt toch die lage range poorten :?

Verwijderd

Topicstarter
is dat zo... dat vind ik dan heel vaag... want een paar jaar geleden heb ik altijd poort 21 gebruikt voor ftp... daar ben ik namelijk nooit aangekomen om dat te veranderen... dus dan moet chello dat sinds kort hebben verandert... kan best...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Zou best kunnen dat Chello sinds kort poort 21 heeft dichtgetimmerd.
Ik heb voorheen ook wel eens op 21 gedraaid en dat ging prima!

Ik lees hier wel dat ze het draaien van serves achter en Chello lijntje willen aanpakken..

[topic=476032]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1