Omdat ik in mijn auto (Daihatse Charade) nieuwe speakers wil, was ik net even naar de winkel toe gegaan. Ik heb zelf niet zo'n verstand van auto hi-fi, maar die kerel vertelde mij, dat de 6x9" 2-weg speakers die hij had goed zouden klinken op mijn 4x40w radio-cd-speler. Hij vertelde er echter ook bij dat er een andere hoedenplank in zou moeten, omdat deze te dun is (logisch, 1.5 mm kunststof ofzo). Maar, volgens hem moest er dan 22 millimeter MDF in. En dat lijkt mij nogal zwaar, want die plank moet er af en toe ook nog uit kunnen (ik maak plugjes voor de speakers). Nou wil ik wat dingen weten.
1. Is 22 mm MDF echt noodzakelijk, of kan ik het met minder ook af.
2. Ik weet niet welke speakers het exact zijn, maar is het aan te raden 6x9" Pioneer ovalen aan te sluiten op een 4x40w Pioneer cd-speler, en dan in de hoedenplank? (andere ruimte is er niet, niet voor 'goede' speakers in ieder geval).
edit
3. Voldoet 2-weg ? Ik verwacht geen superstrak geluid, ik luister hardrock/metal/hiphop.
1. Is 22 mm MDF echt noodzakelijk, of kan ik het met minder ook af.
2. Ik weet niet welke speakers het exact zijn, maar is het aan te raden 6x9" Pioneer ovalen aan te sluiten op een 4x40w Pioneer cd-speler, en dan in de hoedenplank? (andere ruimte is er niet, niet voor 'goede' speakers in ieder geval).
edit
3. Voldoet 2-weg ? Ik verwacht geen superstrak geluid, ik luister hardrock/metal/hiphop.
Mother, will they like this song?