Toon posts:

mp3 pc vertoond rare kuren

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi enzo

kheb een 133 Mhz, 32 Mb EdoRAM, 4 Mb video, 1,5 Gb bootschijf, 20 Gb mp3-schijf, 16 bits geluidskaartje, socket 7 moederbord met heatsink-koel-apperaat-ding geval, en windows 98 SE d'r op staan met winamp 2.78

Wat wil het geval? Nouw het geval wil dat toen ik mijn pc goed had draaien dattie vast ging lopen zodra ik een playlist ging draaien! En vanaf deze week ging ie zomaar opnieuw opstarten tijdens het spelen van winamp of zomaar een "deze computer" een tijdje aan laten staan! GEKDOEN!

aan het geheugen ligt het niet (=gecheckt met DocMem)

dus dan kom ik met een aantal vraagjes :

-kan het zijn dat als ik een ouwere winamp installeer dattie et dan beter doet?
-moet er meer geheugen in? (systeemmonitor geeft 80% aan tijdens draaien van winamp die 2 cd's in de playlist heb)
-moet ik ipv die heatsink een socket 7 fan-koeldinges op de CPU drukken?
-kan het schelen als ik windows 95 installeer?

Heeft iemand ideetjes c.q. suggesties?

En nee ik smijtem niet uit het raam :9

Verwijderd

133MHz en 32MB is icm Win98 erg aan de krappe kant.

Mn vader heeft geloof ik een P133 op win95 en dat ding trekt net mp3 tijdens het tekstverwerken/internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 18:56 schreef MREn het volgende:
133MHz en 32MB is icm Win98 erg aan de krappe kant.

Mn vader heeft geloof ik een P133 op win95 en dat ding trekt net mp3 tijdens het tekstverwerken/internetten.
maar heb jij dan 32 MB Edo? Volgens mij zijn er ook moederplanken uit die tijd die SDRAM hebben... kzal eens windows 95 installen.... U hoort nog van mij 8-)

Verwijderd

ik weet niet wat ie erin heeft zitten, zo vaak ben ik niet bij hem...ik geloof 48MB edo

Verwijderd

windows 95 installeren zal helpen. 98 SE vreet een stuk meer geheugen (32 mb), 95 maar 12 mb ;). kijk verder eens in msconfig wat je nog uit kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 19:09 schreef ByMeSDy het volgende:
kijk verder eens in msconfig wat je nog uit kunt zetten.
ja dat was ik nog vergeten te melden dat ik dat al had gedaan... klinkt natuurlijk stoer maar ik lieg niet :z

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:15 schreef forallthecows het volgende:

[..]

ja dat was ik nog vergeten te melden dat ik dat al had gedaan... klinkt natuurlijk stoer maar ik lieg niet :z
dan zou ik als ik jou was maar Windows 95 installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 19:31 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

dan zou ik als ik jou was maar Windows 95 installeren.
aye aye captain! Kben al bezig.... thanx dude!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Win95 maximale uptime is ~ 48 dagen! |:(

Hd een aantal jaar geleden ook een bakje (p100) voor internet sharing, met winroute en win95.... deze liep na 48 dagen vast.... :o

Nu doe ik het met linux.... :)

Whatever.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:40 schreef meendering het volgende:
Win95 maximale uptime is ~ 48 dagen! |:(

Hd een aantal jaar geleden ook een bakje (p100) voor internet sharing, met winroute en win95.... deze liep na 48 dagen vast.... :o

Nu doe ik het met linux.... :)
yes, I Know, maar is het nu voor een mp3 speler zo'n moeite om hem eens per 48 dagen te resetten? imo niet ;).

Verwijderd

DAMP - The DOS MP3 Player and Visualisation Program

http://www.damp-mp3.co.uk/
http://come.to/hedgehog-software/

en anders MAPlay.

Werkt onder DOS.
Hoef je geen Windows 95 voor te hebben, of GUI voor te laden, kun je dus vanaf 2 seconden boottijd zorgen dat je weken/maanden/jaren lang muziek hebt.

Ander voordeel: Geen bluescreens.

minimaal nodig:
486DX100 / P90
SB compatible Geluidskaart
1MB Ram
MP3's :)

Gadgets:
Ondersteuning voor Muis, Joystick, Keypad, Keyboard, Complug, RemoteControls en LCD.

Verwijderd

een ideetje
shell=Explorer.exe (in de system.ini)
vervangen door:
shell=C:\Progra~1\Winamp\winamp.exe

ow en dubbelklikken op je buroblad en je hebt task manager :)

Verwijderd

Topicstarter
Damp heb ik ook geprobeerd, maar ik vind winamp handiger want die graphics en bediening zijn ietsje makkelijker.

Nu zou je kunnen zeggen : "waarom dat als je LCD schermpies heb?" Nouw --> ik heb mijn monitorretje in mijn tafel verwerkt. Heel netjes allemaal 8-)

Maar wat gebeurt er als ik winamp de shell maak?

Verwijderd

start windows dus niet de explorer op, dus:

geen taskbar geen buroblad (wel achtergrond kleur/figuur).
alleen winamp :)
spaart zeker voor dit soort projectjes geheugen en wat proc. kracht ;)

btw als je dan toch nog iets wilt doen.
dubbel klik op de achtergrond van windows en je krijgt taskmanager te zien vanaf hier kan je de pc aflsuiten/progama's starten etc. :)

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik heb nu dus windows 98 SE er af gegooid en helemaal geformatteerd. hijs clean dus...

en nu heb ik dos er op staan en dat werkt prima en dat zal ook wel werken met die mpxplay, maar ik heb liever windows 95 o.i.d. dat moet toch mogelijk zijn?

als ik win95 wil installeren gaat ie zodra ik een commando geef in dos, zoals : "cd win95" op de cd, gaat ie de cdrom met win95 aanslingeren en krijg ik allemaal vage tekentjes (ASCII dingen enzo) in beeld! En dan loopt ie dus vast.

Dat kan natuurlijk een virus zijn, maar dat lijkt me stug omdat ik de schijf heb geformatteerd. En de cdrom speler is 8 speed dus das ook niet te zwaar voor de video kaart en/ of CPU...

Hellup.....

Verwijderd

Topicstarter
okay... is alweer een tijdje geleden...

kheb nu windows 95 op me pc staan met winamp 2.78 (ofzo) en nu heb winamp-playlist van ongeveer 400 Mb. Het lijkt wel dat de pc het moeilijk krijgt bij het skippen naar volgende (willekeurige) nummers. Dan gaat ie zomaar rebooten! Zonder dat ik er om vroeg!

Wanneer ik de playlist gewoon van A naar B afspeel is er niets aan de hand.

Moet er meer geheugen bij? Ik heb trouwens ook mijn 32 Edo plankje in het 2e slot gedaan ipv de 1e omdat deze niet deugt... Kan het daar aan liggen?

Verwijderd

ik heb win me op een p166 met 64 mb eddo ram staan. en ik kan gewoon mp3 afspelen en ik heb 384 nummers in mijn playlists staan. mischien win 95 proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 11:21 schreef computerboer22 het volgende:
ik heb win me op een p166 met 64 mb eddo ram staan. en ik kan gewoon mp3 afspelen en ik heb 384 nummers in mijn playlists staan. mischien win 95 proberen.
vet! kan ik j0uw pc overnemen? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 11:39 schreef forallthecows het volgende:

[..]

vet! kan ik j0uw pc overnemen? ;)
nee want dat is mijn eerste pc een beetje nostalgie
ik kan zelfs gta 2 erop spelen dankzij mijn voodoo 2 kaart
en ut in 1024x760 of zo

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 11:42 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

nee
was ook maar een geintje ;) mijn eerste pc was trouwens een commodore 64. Dat ding liep nooit vast! hij ging als een tiet! en nog steeds!

but this yada doesn't solve the case :?

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 11:44 schreef forallthecows het volgende:

[..]

was ook maar een geintje ;) mijn eerste pc was trouwens een commodore 64. Dat ding liep nooit vast! hij ging als een tiet! en nog steeds!

but this yada doesn't solve the case :?
maar heb je die p1 wel gekoeld anders gaat ie naar de klote
en zet je geluid eens op mono met winamp dat scheelt de helft in cpu load

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 11:46 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

maar heb je die p1 wel gekoeld anders gaat ie naar de klote
en zet je geluid eens op mono met winamp dat scheelt de helft in cpu load
ik had al vermeld dat er een heatsink op staat, maar dat lijkt me wel voldoende toch?

dat van die mono gaat niet lukken gozer... lijkt me logisch ;)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ligt het niet aan de mp3tjes? misschien dat er een paar brakke tussen zitten (scandisk doen en defraggen enzo). Dus let eens op bij welke mp3tjes ie reboot en probeer die eens apart af te spelen, boot ie dan weer, delete je mp3tje.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 12:46 schreef Justice het volgende:
ligt het niet aan de mp3tjes? misschien dat er een paar brakke tussen zitten (scandisk doen en defraggen enzo). Dus let eens op bij welke mp3tjes ie reboot en probeer die eens apart af te spelen, boot ie dan weer, delete je mp3tje.
dattist ook nie, heb ik al getjekt. de mp3tjes staan op zo'n 20 Gb QUantum en die heb ik dus ook in mijn andere pc gedrukt, maar die reboot niet spontaan.

scandisk mocht ook niet baten....

Verwijderd

Als je processor te heet wordt dan moet dat te voelen zijn dan hoort je heatsink ook gloeiend heet te zijn.
En een pentium 133 hoort het met gemak te kunnen trekken (ik draaide mp3's op een 486 66mhz met 32 mb geheugen in win 95) daar licht het dus niet aan.
Het is wel heel goed mogelijk aan het geheugen liggen mijn broer had ook kappot geheugen in zijn computer te zitten en die starte soms ook plotseling opnieuw op.

Je kan natuurlijk ook altijd linux proberen
Pagina: 1