Krassen op DVD door X-Box :(

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Ik heb dus gisteren een X-box aangeschaft samen met het spel RalliSport Challenge (Super vet spel) maar ik vond gisteren al dat er rare schrapende/tikkende geluiden uit mijn X-box kwamen iedere keer als het spel iets moest gaan laden.

Ik had vandaag pas de tijd om mijn DVD'tje na te kijken en ja hoor :( 4 mooie ronde krassen op het spel :'( de krassen zijn niet extreem diep maar wel degenlijk aanwezig.

Ik ga hier dus zsm mee terug naar Dixons (hier heb ik hem gekocht) maar krijg ik meteen een nieuwe mee of sturen ze hem op voor reparatie?

En wat gebeurd er met mijn spel? Gaan ze mij een nieuw exemplaar geven of blijf ik hier mee zitten?

Ik heb ergens in het onwijs lange Xbox voor € 299,- toppic volgens mij iets gelezen over iemand hier in Nederland die hetzelfde was overkomen maar ik kan het niet meer terug vinden :(

Verwijderd

Een vriend van me (nick ugamer op got) heeft het ook..tja >:)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik ga hier dus zsm mee terug naar Dixons (hier heb ik hem gekocht) maar krijg ik meteen een nieuwe mee of sturen ze hem op voor reparatie?
Ask and find out :?
Sowieso teruggaan dus, liever nog gisteren dan vandaag. Het is een bekend probleem, dus moeilijk zullen ze zeker niet doen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik zou zeggen: vraag het lekker bij Dixons. Dit wordt weer zo'n topic waarin eigenaren van andere consoles weer zeggen: "zie je wel!" en waarbij X-Box eigenaren weer zeggen: "nergens last van".

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

Zie je wel! Daar heeft mijn PS2 nooit last van! :P
Mijn X-box ook niet trouwens! :P :P

Maar inderdaad, er schijnt een serie te zijn die het wel had, dus ermee terug naar de winkel. Die lossen dat wel op met MS NL neem ik aan.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
reparatie is heel simpel
opsturen
wordt telkens op de hoogte gehouden van de reparatie via mail. Binnen 3 dagen kan je hem ophalen en krijg je allemaal gratis goodies zoals een klep voor op je hoofd en nog wat andere troep. ZEER goed geregelt. Laten we hopen dath et ook zo snel gaat met de game goodie reward

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 18:43 schreef Mikez het volgende:
reparatie is heel simpel
opsturen
wordt telkens op de hoogte gehouden van de reparatie via mail. Binnen 3 dagen kan je hem ophalen en krijg je allemaal gratis goodies zoals een klep voor op je hoofd en nog wat andere troep. ZEER goed geregelt. Laten we hopen dath et ook zo snel gaat met de game goodie reward
Opsturen vind ik dus GEEN goede regeling. Hij heeft hem net gisteren gekocht, dan ga je niet weer [x] dagen wachten op een nieuwe, je wil spelen! (toch?). De winkelier heeft je maar een nieuw exemplaar te geven en het apparaat zelf terug te sturen naar MS.

Verwijderd

Volgens mij valt et allemaal wel mee, als die dingen die games echt kaduuk zouden maken dan zou MS die dingen toch allang terug geroepen hebben? Zou wel slechte publ. als ze dit dan niet zouden doen.

Die van mij maakt BTW ook krassen, maar zie geen reden om meteen MS te bellen, die krassen vallen wel mee en elke cd/dvd krijgt krassen na een tijdje.

Pas als ik hoor over kaduuke games ga ik ze lastig vallen :)

• Supershiva
Wow wat veel replies binnen een half uurtje tijd, ik raak er helemaal ontroerd van :)

Ik wil inderdaad het lieftst meteen een nieuwe X-Box mee naar huis. Ik heb hem gister gekocht en wil niet weer 5 dagen moeten wachten om er mee te kunnen spelen :(

Maar even iets anders, hebben er nog meer mensen last van zo'n tikkend geluid tijdens het laden?(nee het is niet het normale ratellen van een harddisk)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Er zijn 2 types kruisdozen, één waarbij je geen krassen krijgt en een ander wel... maar er zijn al topics over geweest... en [topic=431734/1/25] dat is een topic die het er al genoeg over heeft

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 18:21

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb de mijne ook op moeten sturen naar M$ omdat de mijne helaas ook krassen maakte. Kijk ff op xboxworld en zoek dan ff naar het topic "X-Box reparatie" met als topicstarter "De Maki" (that's me ;) ). In dat topic heb ik namelijk de complete reparatie bijgehouden, inclusief tijden enz.

Het komt er iig op neer dat je ff moet bellen met een 0800-nummer wat je kunt terugvinden op de Nederlandse X-Box site. Ze komen je X-Box ophalen en brengen 'm weer terug als ie gerepareerd is. Tijdens de reparatie wordt je constant via e-mail op de hoogte gehouden van de laatste stand van zaken. Ik had op maandagmiddag gebeld, dinsdagmiddag was ie opgehaald en donderdagmiddag weer teruggebracht.

Ik vraag me trouwens af of je wel echt de krassen hebt waar het over gaat. Als je een spel koopt zitten er namelijk perfecte ronde cirkels vlak onder het oppervlak en je zou niet de eerste zijn die deze cirkels voor krassen aanziet...

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Ahhhhhhhhhaaaa

Die ronde circels heb ik dus, maar wat voor krassen had jij dan? Normale krassen? Dus gewoon schots en scheef door elkaar heen?

Die ik op me discs heb zitten zijn nl. ook perfect rond.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op dinsdag 23 april 2002 19:07 schreef Kremers het volgende:
Pas als ik hoor over kaduuke games ga ik ze lastig vallen :)
Ja, en toen was de garantie vervallen..

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dinsdag 23 april 2002 19:40 schreef Kremers het volgende:
Ahhhhhhhhhaaaa

Die ronde circels heb ik dus, maar wat voor krassen had jij dan? Normale krassen? Dus gewoon schots en scheef door elkaar heen?

Die ik op me discs heb zitten zijn nl. ook perfect rond.
De beruchte krasjes zijn hele kleine krasjes die op de rand van disc zitten. Ze zitten schots en scheef en er is geen vast patroon in te herkennen. Ik voelde ook met mijn vinger dat op de rand van de DVD-lade een paar "scherpe" opstekende randjes zaten en die veroorzaakte volgens mij de krassen, want ik heb nu nergens meer last van. Maar zoals eerder gezegd, moet je echt ff op xboxworld kijken, want daar staan ook nog wat foto's van de beruchte krasjes. Ik kan je helaas op dit moment geen directe link geven, want ik heb hier op m'n werk zeer beperkt internet en ben al lang blij dat GoT getolereerd wordt ;)

• Supershiva
De krassen die ik heb zijn perfect rond dat wel, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt moet ik zeggen.

Ik heb net ff al mijn PS 2 spellen en DVD's bekeken maar geen van allen heeft dezelfde ronde krasjes als die ik op de DVD van RalliSport Challenge heb :(

Verwijderd

OLD NEWS :)
moest je maar eerder tweakeren :)
dan wist je het
nooit maar dan ook NOOOIT aanschaffen :)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt met m'n gewone DVD's, maar de X-Box spellen hebben het volgens mij allemaal. Misschien dat het iets te maken heeft met het feit dat het DVD-9 discs zijn :?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 23 april 2002 19:49 schreef Supershiva het volgende:
De krassen die ik heb zijn perfect rond dat wel, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt moet ik zeggen.

Ik heb net ff al mijn PS 2 spellen en DVD's bekeken maar geen van allen heeft dezelfde ronde krasjes als die ik op de DVD van RalliSport Challenge heb :(
het ligt aan de dvd lade... daar lopen 2 (als ik me niet vergis) groeven in de lade, bij de lade die de krassen maakt lopen de groven niet helemaal rond maar stoppen ze vlak bij de opening (voor de lens) van de lade... ge gewoon terug naar het bedrijf waar je de kruisdoos hebt gekocht en zeg dat je de doos hebt die krassen maakt op dvd's... ik geloof dat in het topic die ik hier boven ergens heb gegeven wel een foto van de 2 verschillende lades staat... het kan natuurlijk zijn dat de fotos al weg zijn ;)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31

MartNL

En je kan ook altijd nog je geld terug vragen.
Koop je hem lekker ergens anders.

Verwijderd

[topic=431734/1/25] zie ook dit topic; kunnen we verder :)
tx WD ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.