Toon posts:

hewlett packard 712/60(pa.risc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze computer heb ik dus meegekregen van m'n werk met de vraag of er een fileservertje op gezet kan worden.

het ding is altijd als GIS terminal(een kaart teken programma) gebruikt en lijkt te booten in unix.nu heb ik wat gelezen en nu lijkt dat dit soort risc terminals booten vanaf een rom en daarna van netwerk.er zit alleen gek genoeg wel een scsi drive in.bij het booten hangt ie dus even als er om een dhcp adres in domien 'gis'wordt gevraagden daarnakan ik niet in het os omdat er gevraagd wordt om passwords die iedereen al lang is vergeten(er staat ook met een grote sticker op 'niet uitzetten'.het beestje heeft geen a drive(wel mogelijk) of cddrive.

nu is me duidelijk dat ik (als uberhaupt al mogelijk) er een linux variant op moet gaan zetten.
de vraag is alleen,kan dit wel?

en is het mogelijk om met een soort bootdisk deze terminal te benaderen vanaf m'n netwerk(een soortement ris terminal)
kan er geen fileserver van gemaakt worden dan wil ik 'm gaan gebruiken als }:O bij mij thuis....>:)

editjuh

was al bang dat dit niet mainstream was........

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Deze hardware classificeert zich naar mijn bescheiden mening als 'overig' :)
Move PMG -> OH

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Dit is een HP Appolo bakje waar ook wel gewoon een SCSI schijf in kan Het is een Appolo 700 series met een HP PA RISC 7100. dit is een 32 BIT RISC CPU geeen 64. Deze machines zijn bedoeld als WORKSTATION!!! :P en draaien het HP UX besturings syteem. Je kunt er NETBSD op draaien, die heeft er een port voor. Maar je kunt net zo goed een pentium1 200Mhz aansluiten, want die is nog sneller ook.

Heb je wel een keyboard met RJ45 aansluiting? en de Juiste monitor?

Ik heb trouwens ook nog wel zo'n bakje voor je staan! heb je er twee!! Kun je klara en bella laten grazen!!

Verwijderd

Topicstarter
zowel de muis als toetsenbord zijn gewoon ps2.het dingetje is wel compleet en draait inderdaad alleen op de 21 inch die erbij zat.voor de resat zitten er weet ik veel wat voor poorten allemaal op en die scsi drive erin.den kook dat ik er maar een koetje van maak dan.

ff een ander vraagje.netbsd kan toch ook met een bootdiskje van het net worden gehaald toch?
wordt wel een minimaal installetje dan...

Verwijderd

Je moet wel een bootdisk hebben die geport is naar het PA RISC 7100 Platform. dus een X86 bootdisk heb je niks aan. Ik kan ook geen kant op met die bak van mij, heb net even gekeken nog maar kan het model niet vinden dus weet niet welke ik heb. Ze zijn er in smaken van 50 tot 165 Mhz. Dit is een hele smalle tower. Ik hoop een 165 maar ja als je er niks mee kan, heb al van alles geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik heb is een 60 mhz heel smaal desktopje.ziet er nog best wel strak uit en wat me opviel is dat dat beestje retesnel opstart.jammer alleen dat ik niet in het os kan.dan zou ik kunnen zeggen in hoevere ik er een x-window op kan plueren,zo nodig.

als dat kan is ie natuurlijk prima te gebruiken als browser ofzo

editje:

heb je hier wat aan:
http://www.tldp.org/HOWTO/PA-RISC-Linux-Boot-HOWTO/index.html

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Op dinsdag 23 april 2002 18:13 schreef strypak het volgende:

jadiejadie blabla ...
Hee kale vriend, waarom zeg je niet dat je nieuwe shit hebt??
Pagina: 1