Ik heb ADSL en wil op 2 pc's tegelijk op internet kunnen. Nu heb ik in mijn server 2 netwerkkaarten, de een aangesloten op m'n ADSL modem en de andere op mijn HUB. De andere pc heb ik ook aangesloten op de HUB. De 2 pc's kunnen elkaar zien en heb daarom ook Wingate geinstalleerd, en dacht dat wel goed ging. Vervolgens werd ik op mijn server afgemeld van MSN en op die andere pc automatisch aangemeld. Dus ik dacht dat ik wel internet zou hebben. NIET DUS. Alleen MSN werkt... kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?
lijkt me een DNS probleem, aangezien MSN het hier meestal altijd het doet als chello's DNS weer down is.Op dinsdag 23 april 2002 17:55 schreef jwvink het volgende:
Ik heb ADSL en wil op 2 pc's tegelijk op internet kunnen. Nu heb ik in mijn server 2 netwerkkaarten, de een aangesloten op m'n ADSL modem en de andere op mijn HUB. De andere pc heb ik ook aangesloten op de HUB. De 2 pc's kunnen elkaar zien en heb daarom ook Wingate geinstalleerd, en dacht dat wel goed ging. Vervolgens werd ik op mijn server afgemeld van MSN en op die andere pc automatisch aangemeld. Dus ik dacht dat ik wel internet zou hebben. NIET DUS. Alleen MSN werkt... kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?
Lukt pingen wel?
Ja, lijkt mij typisch een DNS-probleempje
bij chello is het idd een DNS probleem.
vaak lukt je adapter vernieuwen dan ook niet.
heb je dan al een geprobeert?
start.
uitvoeren.
type winipcfg
dan op alles vrijgeven
en dan op alles vernieuwen.
vaak lukt je adapter vernieuwen dan ook niet.
heb je dan al een geprobeert?
start.
uitvoeren.
type winipcfg
dan op alles vrijgeven
en dan op alles vernieuwen.
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Zoals te lezen is in de posting van de topicstarter heeft ie ADSL, geen chello dus
Maar ik denk wel dat het een DNS probleem is....
Vul op je clients de dns-en van je provider eens in, of eventueel andere dns, of het ip van je server wil ook wel es werken... Probeer het dan nog eens.
Maar ik denk wel dat het een DNS probleem is....
Vul op je clients de dns-en van je provider eens in, of eventueel andere dns, of het ip van je server wil ook wel es werken... Probeer het dan nog eens.
Moet je ff bij wingate kijken of alles goed is ingesteld, daar ligt het ook wel eens aan want hij zet veel dingen wel eens stop.
Ook kun je kijken, heb ik wel eens gehad, dan werkt internet niet doordat je "automatisch internet instellingen overnemen"(ofzoiets) aan hebt staan. Probeer het eens nadat die is uitgezet(Extra --> Internet-Opties... --> verbinding --> lan-instellingen).
Ook kun je kijken, heb ik wel eens gehad, dan werkt internet niet doordat je "automatisch internet instellingen overnemen"(ofzoiets) aan hebt staan. Probeer het eens nadat die is uitgezet(Extra --> Internet-Opties... --> verbinding --> lan-instellingen).
“An elephant is a mouse with an operating system”
Verwijderd
je moet kijken of je de provider instellingen heb ik gesteld op je client.
bij je internet opties --> verbindingen --> lan instellingen en dan moet je aanvinken via proxy server en als server vul je je ISP gegevens in en bij poort ook de poort van je ISP
bij je internet opties --> verbindingen --> lan instellingen en dan moet je aanvinken via proxy server en als server vul je je ISP gegevens in en bij poort ook de poort van je ISP
Pagina: 1