[debian] update proftpd naar (niet?) stable versie

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik was eea aan uitproberen met m'n ftpserver. Toen die bij passiveports de melding 'unknown configuration directive' gaf. Zo te zien komt dat doordat debian een (apt) proftpd versie 1.2.0pre10 aanbiedt, en passiveports werkt vanaf r2. Nu wil ik dit eigenlijk toch voor mekaar krijgen, maar moet ik nou gewoon een onstabiele versie ophalen en zelf compileren of is er een andere methode voor?

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

Zelf compileren, als je een beetje weet hoe dat moet :P

* schizofreen is zelf geen grote held met kernel-compile-gedoe :Y)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 17:52 schreef MadMurdock het volgende:
Hoi,
Ik was eea aan uitproberen met m'n ftpserver. Toen die bij passiveports de melding 'unknown configuration directive' gaf. Zo te zien komt dat doordat debian een (apt) proftpd versie 1.2.0pre10 aanbiedt, en passiveports werkt vanaf r2. Nu wil ik dit eigenlijk toch voor mekaar krijgen, maar moet ik nou gewoon een onstabiele versie ophalen en zelf compileren of is er een andere methode voor?
Kijk eens op packages.debian.org of er niet in testing of unstable een nieuwe versie zit.
Ook kun je ook heel even een testing line opnemen in sources.list. Wel weer weghalen anders worden alle progs testing. Vandaar dat je misschien beter ff met de hand kunt zoeken ;)

• MadMurdock
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 00:47 schreef banaan-X het volgende:
[..]

Kijk eens op packages.debian.org of er niet in testing of unstable een nieuwe versie zit.
Ook kun je ook heel even een testing line opnemen in sources.list. Wel weer weghalen anders worden alle progs testing. Vandaar dat je misschien beter ff met de hand kunt zoeken ;)
Dank voor de tip, ik heb hier een unstable versie gevonden (1.2.4+1.2.5rc1-5). Is dit *echt* unstable, en dus niet aan te raden. Of kan ik 'm er gewoon overheen zetten? Om nou de hele troep opnieuw te compilen, heb ik niet 'echt' zin in... :)

• MadMurdock
  • Niet online
^^^

heeft iemand trouwens enig idee hoe lang het duurt voor zo'n package (op z'n minst) verhuisd wordt naar 'testing'?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 24 april 2002 02:46 schreef MadMurdock het volgende:
Dank voor de tip, ik heb hier een unstable versie gevonden (1.2.4+1.2.5rc1-5). Is dit *echt* unstable, en dus niet aan te raden.
Mja, och... Is dus dezelfde als op mijn laptop en desktop... Werkt hier gewoon.
Of kan ik 'm er gewoon overheen zetten?
Je kunt hem gewoon downloaden en dpkg -i proftpd*deb doen, maar dan zal hij niet installeren: hij heeft nieuwere versies van andere packages nodig, om precies te zijn: proftpd-common (gewoon ook downloaden), libc6 (Mja, vraag is of andere packages dat lief vinden) en libssl0.9.6 (die wordt waarschijnlijk lastiger).
Als je libc6 geupgrade krijgt en libssl0.9.6 geinstalleerd krijgt (heeft waarschijnlijk zelf ook weer depends), dan moet het gewoon lukken.
Op woensdag 24 april 2002 12:37 schreef MadMurdock het volgende:
heeft iemand trouwens enig idee hoe lang het duurt voor zo'n package (op z'n minst) verhuisd wordt naar 'testing'?
Als dat package geen bugs bevat/introduceert waardoor hij niet naar Testing mag, dan duurt het iirc tussen de 2 en de 10 dagen voor hij naar Testing door gaat. Testing ligt over het algemeen redelijk dicht tegen Unstable aan (maar dan zonder de obvious bugs zoals een proftpd die helemaal niet wil starten bijvoorbeeld).

Maar misschien is het voor jou interessant om helemaal te upgraden naar Woody (de huidige Testing), aangezien die zeer binnenkort de nieuwe Stable wordt (1 mei was de richtlijn).

• MadMurdock
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 18:25 schreef deadinspace het volgende:
Als je libc6 geupgrade krijgt en libssl0.9.6 geinstalleerd krijgt (heeft waarschijnlijk zelf ook weer depends), dan moet het gewoon lukken.

....

Maar misschien is het voor jou interessant om helemaal te upgraden naar Woody (de huidige Testing), aangezien die zeer binnenkort de nieuwe Stable wordt (1 mei was de richtlijn).
Het punt was inderdaad het installeren... Een van de packages is afhankelijk van een nieuwe perl package. Punt is echter dat deze niet geupgrade kan worden :( Na de dkph geeft die iets van 'can't remove package perl'. Hij vindt dus dat het oude package noodzakelijk is.
Voor zover ik heb kunnen vinden is daar geen oplossing voor. Ik denk dat ik dan idd maar even wacht tot de testing versie stabiel is verklaard.

Of er moeten natuurlijk nog mensen zijn die weten hoe ik alsnog die nieuwe perl-packages kan installeren ... ;)
Pagina: 1