Toon posts:

Vlaggetjes plaatsen op kaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een landkaart op mijn site plaatsen, no problem natuurlijk. Maar denk je dat het mogelijk is om online vlaggetjes te plaatsen/verplaatsen en dat je dat dan kan bewaren ??

1 antwoord heb ik al:
Ja dat zou mogelijk moeten zijn mbv. JavaScript of DHTML,
de instellingen opslaan wordt lastig, zou misschien wel lukken met SSI(:? Wat is dat??), lokaal opslaan is denk ik makkelijker door een cookie te gebruiken.

Ik heb heel wat sites afgelopen, maar ik kan niet echt een voorbeeld script vinden

Iemand hier een idee?

Verwijderd

Ja dat moet wel lukken. Als je het voor elkaar krijgt dat je je vlaggetjes kunt verslepen, dan kun je ook nog wel de positie in een cookie opslaan, en de volgende keer weer ophalen.

Hiervoor is het belangrijkst dat je je layertjes 'draggable' maakt. Voor het gemak zou ik even kijken naar een goede DHTML api, zodat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Beehive, gemaakt door Clay.

Hoe je cookies kunt opslaan en ophalen kun je wel uit een reference guide halen (bijvoorbeeld van developer.netscape.com)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 23 april 2002 17:34 schreef Djinkies iets :?
...Maar denk je dat het mogelijk is om online vlaggetjes te plaatsen/verplaatsen en dat je dat dan kan bewaren...

Wil je de plaatjes kunnen verplaatsen?

Ik heb heel wat sites afgelopen, maar ik kan niet echt een voorbeeld script vinden

Iemand hier een idee?

Instellingen opslaan voor volgende bezoeken, zou ik in cookies doen! Zoek dan eens naar kant-en-klare scripts, zoals GetCookie en SetCookie.

En mocht je je afvragen wat sommige kreten betekenen, zoek dan eens hier!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

de term GDLib en PHp galmen nu door m'n hoofd.
Ik heb er zelf nog niks mee gedaan maar een collega hier is daarmee een route aan het bijhouden van een backpacker door Australie.
Die kan dan zelf op de kaart klikken waar z'n verblijfplaats is en met GDLib wordt dan punt naar punt verbonden met een rode lijn.
Zag er vet uit en lijkt me voor dit doel ook wel geschikt.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een voorbeeld van deze site... of denk je dat dit dan weer gaat neigen naar copyright e.d.??? B-)

Verwijderd

http://www.24fun.com/gmap/gmaptest.html

Zomaar ff neergeklapt deze link, weet niet of je er wat aan hebt maar je verhaal deed me hier aan denken...

Verwijderd

Topicstarter
Dit begint er op te lijken. Ik kan alleen niet de bron bekijken. Niet dat ik daar veel aan heb ;? ... even goed bedankt voor je tip.

Verwijderd

Topicstarter
Cheata bedankt voor de site... ben inmiddels zo ver:
http://www.xs4all.nl/~rickr/map/map.html

Moet nog wel fijntjoenen (hoe zien we nog wel...) maar het werkt wel!!

Het enige wat is nu nog zou willen weten is, hoe save ik mijn aanpassingen...??
Pagina: 1