Ik heb een probleem met mijn PHP-script, het is een cms- annex ledensysteem, waarmee het dus mogelijk is een webpagina online te wijzigen d.m.v. een db.
Nu doet het probleem zich voor dat ik de session-variabelen niet meer kan benaderen in de rest van het script. In het begin geeft ie gewoon netjes een pagina weer en als ik op F5/vernieuwen druk doet ie niets meer.
Hier volgt de programmacode:
index.php (hoofdscript)
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en dat ik voldoende informatie heb gegeven.
Bij voorbaat dank.
edit by chem: dan doe ik het wel even voor je.
Nu doet het probleem zich voor dat ik de session-variabelen niet meer kan benaderen in de rest van het script. In het begin geeft ie gewoon netjes een pagina weer en als ik op F5/vernieuwen druk doet ie niets meer.
Hier volgt de programmacode:
index.php (hoofdscript)
PHP:
1
| <?/*commentaar onzin*/session_start();$acms_sess=session_id();session_register('sUserid');session_register('sUsername');session_register('sPassword');session_register('sUserrank');session_register('sRealname');session_register('sLoggedIn');// Includesrequire("../sources/db.php");// Main scriptif(!$cmd && !$pg && !$page && !$sLoggedIn) { if($sLoggedIn && $acms_sess && $acms_sess==$sLoggedIn) { echo("<script>window.location=\"index.php?cmd=admindex\"</script>"); } if(!$sLoggedIn) { //header("Location: ../index.php"); }}if($cmd=="login") { if($sLoggedIn && $acms_sess && $sLoggedIn==$acms_sess) { echo("<script>window.location=\"index.php?cmd=admindex\"</script>"); } if(!$username && !$password && !$sLoggedIn) { // Insert login page require("./sources/forms/login.frm.php"); } if($username && $password && !$sLoggedIn) { // Verify login information $username=$username; $passenc=md5($password); $link=db_connect(); $sql="select * from auth_users where user_name='$username'"; $resultaat=db_query($sql,$link); while(($obj_usr=mysql_fetch_object($resultaat))) { // Process results if($obj_usr->user_pwd==$passenc) { $sUserid=$obj_usr->user_id; $sUsername=$obj_usr->user_name; $sPassword=$obj_usr->user_pwd; $sUserrank=$obj_usr->user_rank; $sRealname=$obj_usr->user_rlname; $sLoggedIn=$acms_sess; echo("<script>window.location=\"index.php?cmd=admindex\"</script>"); } } }}if($acms_sess==$sLoggedIn) { if($cmd=="admindex") { // Display main site ?> <html> ... <html> <?php } if($cmd=="admwelcome") { echo("Welcome page"); } if($cmd=="admmenu") { echo("Admin menu"); }}?> |
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en dat ik voldoende informatie heb gegeven.
Bij voorbaat dank.
edit by chem: dan doe ik het wel even voor je.