IP masquerade en IP tables configureren

Pagina: 1
Acties:

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb de manual zoals ie op http://www.tldp.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO/index.html staat gevolgd, maar kom daar niet helemaal uit. Op een gegeven moment staat er dat ik ergen op de server (SuSE 7.3) de clients (win98 machines) moet vermelden, maar ik weet niet waar.

Met pingen vanaf de win98 bak naar de server heeft ie contact en andersom ook, maar vanaf de client naar internet doet ie het niet. Wat kan er aan de hand zijn?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat je totaal niet weet je aan het doen bent heb ik het idee. geef eens de output van ipchains -nl hiero weer want hier kunnen we niks mee

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 18:24 schreef TrailBlazer het volgende:
Dat je totaal niet weet je aan het doen bent heb ik het idee. geef eens de output van ipchains -nl hiero weer want hier kunnen we niks mee
Hij heeft iptables :+

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:28 schreef Mitsah het volgende:
Ik heb de manual zoals ie op http://www.tldp.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO/index.html staat gevolgd, maar kom daar niet helemaal uit. Op een gegeven moment staat er dat ik ergen op de server (SuSE 7.3) de clients (win98 machines) moet vermelden, maar ik weet niet waar.

Met pingen vanaf de win98 bak naar de server heeft ie contact en andersom ook, maar vanaf de client naar internet doet ie het niet. Wat kan er aan de hand zijn?
In je /etc/hosts zet je de ip-nr's en de hostnames van de pc's :)

Zo dus: :)
code:
1
2
3
192.168.0.1     server
192.168.0.2     pc1
192.168.0.3     pc2

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ok in de /etc/hosts heb ik nu het volgende staan:

10.0.0.150 linux.Apeldoorn (dit is van de ethernetkaart)
127.0.0.1 localhost
192.168.0.1 linux.Apeldoorn linux (stond er al)
192.168.0.2 linux.Apeldoorn Documentatie (heb ik er bijgezet)

Dit zou dus volgens mij goed moeten zijn. Ik snap alleen niet waarom er linux.Apeldoorn stond want het domein is Apeldoorn, maar ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft?

Wat moet ik trouwens in de browser van de client instellen?