Creative FPS2000 met ruis.

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 14:26
Wie kan mij helpen met het volgende.

Sinds een dag doen de rear boxen van mijn FPS2000 raar.
ze kraken als een gek.
snoeren enzo zitten allemaal weggeborgen, dus daar is niet iemand tegenaan gelopen ofzo.
de front boxen doen het perfect.

enig idee waar dit aan kan liggen ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Simpele test: prik aan de soundblaster kant de aansluitingen van voor en achter om. Als je nu het gekraak over de front speakers hoort ligt het niet aan het speaker set maar is het iets met je geluidskaart.
Als het gekraak dan nog steeds uit de rear speakers komt moet je het volgende proberen: prik de aansluitingen weer op de normale manier terug en verwissel nu de speakeraansluitingen op de sub van de front en rear speakers. Als het gekraak dan door de front speakers komt is het de versterker die waarschijnlijk kapot is. Als het gekraak nog steeds uit de rear speakers komt, dan zijn het de speakers die waarschijnlijk kapot zijn.

• theezeefje
ga ik ff proberen, dank je !!

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
als ik ze omwissel, gaan de andere boxen kraken.
dus zou de versterker dan zijn overleden ?

heb het al wel eens gehad, en hoorde van een vriend van me dat hij het ook eens had.

hoe ik het toen heb opgelost weet ik niet meer eigenlijk :|

Verwijderd

denk idd de amp. wissel anders de kanalen eens om op je geluidskaart ipv achterop de sub. misschien is het de rear-uitgang van je soundcard

• theezeefje
gebruik alleen de digitale uitgang

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:29 schreef theezeefje het volgende:
gebruik alleen de digitale uitgang
pardon dan ist de amp.... i'm sorry for ya :'(

• theezeefje
hmz,
maar hoe kun je het dan verklaren dat ie het eerst ook deed, en later niet meer ?
of moet ie aan mijn nieuwe huis wennen ? :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:35 schreef theezeefje het volgende:
hmz,
maar hoe kun je het dan verklaren dat ie het eerst ook deed, en later niet meer ?
of moet ie aan mijn nieuwe huis wennen ? :)
hmmm trek em anders eens open kijk ff de contactjes na zou ik zeggen, of rammel em eens doorelkaar :)

• theezeefje
Op dinsdag 23 april 2002 19:37 schreef neographikal het volgende:

[..]

hmmm trek em anders eens open kijk ff de contactjes na zou ik zeggen, of rammel em eens doorelkaar :)
wow, das hip((C)NaiaD) :)
helpt niet, rammelen :P
zit nl niks los :|

• theezeefje
heeft het zin als ik hem via de normale manier aansluit, ipv alleen de digitale ingang ?

Verwijderd

Waar ik last van heb:

Ik heb ook een FPS2000, met de digitale din-aansluiting aangesloten op mijn SB Live!. Soms, zonder reden, begint een of meerdere speakers plotseling te kraken.

Zet ik dan de speakerset een keer uit en weer aan (met de volume-afstandbediening), dan doet hij het weer.

Ik snap er ook niks van.

• theezeefje
dat werkte eerst ook, maar dit keer dus niet.
heb hem nu niet via die digitale ingang, maar via die twee mini-jacks aangesloten.
nu doet ie het weer prima :)

Pagina: 1