Toon posts:

PHP upload size

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de upload size van PHP. Standaard is dat 8 MB. Ik moet echter files uploaden van ongeveer 30 Mb (lokaal netwerk 100 Mbit, dus niet echt een probleem)
Als ik in de php.ini file in /etc "upload_max_filesize = 40M" zet kan ik nog steeds maar max 8 Mb uploaden (na restarten van apache)
Zet ik de parameter op b.v. 4 Mb dan gaat het upload max wel naar 4 Mb
Waar ga ik de fout in....

Mandrake Linux 8.2 /PHP 4.1.2 /Apache 1.3.?
PHP als module

P.S. schijfruimte genoeg.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

je moet zowel apache, php.ini als je form aanpassen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Gewoon een tip:
Test het eens met PHP 4.2.0. De afhandeling van file-uploads is in deze versie enorm verbeterd!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik aan Apache dan aanpassen? ik kan nergens iets in de manual vinden dat invloed heeft op de upload size limiet. Zoals ik al zei, in de php.ini heb ik wel de settings aangepast. Misschien in het Mandrake weer die iets speciaals doet in het kader van "veiligheid"

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 13:30
Hey, heb je wel deze variabele in php.ini gechecked??
post_max_size = 8M;

Misschien helpt het als je die wat groter instelt, bijvoorbeeld 40M... :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:24 schreef chem het volgende:
je moet zowel apache, php.ini als je form aanpassen.
form? ik niet begrijp :D

• steenz
  • Laatst online: 21-09-2024
Je moet in php.ini ook instellen dat PHP 30 MB aan geheugen mag gebruiken (door rare afhandeling van uploads worden ze eerst in het geheugen geschreven) en dat de maximaal toegestane POST-data die je server aankan ook 30 MB of groter is.

Ik weet niet uit m'n hoofd hoe die instellingen heten, maar dat vind je vast wel met even zoeken.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Op woensdag 24 april 2002 09:47 schreef xtentic het volgende:

[..]

form? ik niet begrijp :D
Je kunt in je form d.m.v. een hidden field aangeven wat de maximale file size mag zijn, iets van:
code:
1
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="40000">

Het staat wel in de PHP manual geloof ik :)

• steenz
  • Laatst online: 21-09-2024
Maar je -hoeft- het niet in je form op te geven en aangezien hij met een ? antwoordde, heeft ie dat niet gedaan en hoeft ie het dus ook niet te veranderen.
Pagina: 1